První trénink v Soči patřil Mercedesům, přičemž rychlejším byl z dua Stříbrných šípů Bottas. Max Verstappen mírně ztrácel.
První trénink v Soči přinesl slunečné počasí, zde stojí za zmínku, že podle aktuální předpovědi to zítra vypadá na intenzivní déšť. V kuloárech se proto spekuluje o tom, že kvalifikace by mohla napsat svůj příběh až v neděli.
Rychlostně se hned od začátku dařilo Mercedesu, který ukazoval na motorově náročném okruhu svou sílu. Red Bull začal pozvolněji, rakouská stáj očekává, že její hlavní soupeř v boji o tituly bude mít v Rusku mírně navrch. Ve hře je i proto penalizace pro Maxe Verstappena, jemuž by tým mohl nasadit úplně nový motor. O tomto případném kroku se má rozhodnout během soboty.
Ale zpět k dění prvního tréninku, dařilo se také Ferrari, Leclerc se dlouhou dobu držel hned za Mercedesy a ani Sainz nebyl daleko. Nutno podotknout, že rovněž Scuderia uvažuje v případě Leclerca o penalizaci, Monačan by díky tomu dostal zbrusu novou - významně vylepšenou pohonnou jednotku. Ta by mohla být trumfem Ferrari v souboji o třetí místo v Poháru konstruktérů proti McLarenu.
A new power unit element means a start from the back of the grid on Sunday 🧑🔧And @Charles_Leclerc is hoping that the forecast rain can help him fight through the pack at Sochi 🌦️#RussianGP #F1 https://t.co/CwCQhGoRJd
— Formula 1 (@F1) September 23, 2021Verstappen nazul nejměkčí pneumatiky čtvrt hodiny před koncem tréninku - zrychlil - ale na Mercedesy to nestačilo. Jeho ztráta v cíli rychlého kola činila dvě desetiny. Holandská hvězda Red Bullu byla nejrychlejší ve druhém sektoru, ale první a třetí sektor patřily - byť nepatrně Stříbrným šípům.
Ve středu pole si tradičně dobře počínal Gasly, naopak Cunoda na svého týmového kolegu (taky tradičně) hodně ztrácel. Nenápadně si počínal McLaren, vítězný tým z Monzy se pohyboval na rozhraní první a druhé desítky stejně jako Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil Williamsu a Haasu, přičemž Nikita Mazepin si na domácí půdě připsal skalp Micka Schumachera.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.