První trénink v Soči patřil Mercedesům, přičemž rychlejším byl z dua Stříbrných šípů Bottas. Max Verstappen mírně ztrácel.
První trénink v Soči přinesl slunečné počasí, zde stojí za zmínku, že podle aktuální předpovědi to zítra vypadá na intenzivní déšť. V kuloárech se proto spekuluje o tom, že kvalifikace by mohla napsat svůj příběh až v neděli.
Rychlostně se hned od začátku dařilo Mercedesu, který ukazoval na motorově náročném okruhu svou sílu. Red Bull začal pozvolněji, rakouská stáj očekává, že její hlavní soupeř v boji o tituly bude mít v Rusku mírně navrch. Ve hře je i proto penalizace pro Maxe Verstappena, jemuž by tým mohl nasadit úplně nový motor. O tomto případném kroku se má rozhodnout během soboty.
Ale zpět k dění prvního tréninku, dařilo se také Ferrari, Leclerc se dlouhou dobu držel hned za Mercedesy a ani Sainz nebyl daleko. Nutno podotknout, že rovněž Scuderia uvažuje v případě Leclerca o penalizaci, Monačan by díky tomu dostal zbrusu novou - významně vylepšenou pohonnou jednotku. Ta by mohla být trumfem Ferrari v souboji o třetí místo v Poháru konstruktérů proti McLarenu.
A new power unit element means a start from the back of the grid on Sunday 🧑🔧And @Charles_Leclerc is hoping that the forecast rain can help him fight through the pack at Sochi 🌦️#RussianGP #F1 https://t.co/CwCQhGoRJd
— Formula 1 (@F1) September 23, 2021Verstappen nazul nejměkčí pneumatiky čtvrt hodiny před koncem tréninku - zrychlil - ale na Mercedesy to nestačilo. Jeho ztráta v cíli rychlého kola činila dvě desetiny. Holandská hvězda Red Bullu byla nejrychlejší ve druhém sektoru, ale první a třetí sektor patřily - byť nepatrně Stříbrným šípům.
Ve středu pole si tradičně dobře počínal Gasly, naopak Cunoda na svého týmového kolegu (taky tradičně) hodně ztrácel. Nenápadně si počínal McLaren, vítězný tým z Monzy se pohyboval na rozhraní první a druhé desítky stejně jako Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil Williamsu a Haasu, přičemž Nikita Mazepin si na domácí půdě připsal skalp Micka Schumachera.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.