První trénink v Soči patřil Mercedesům, přičemž rychlejším byl z dua Stříbrných šípů Bottas. Max Verstappen mírně ztrácel.
První trénink v Soči přinesl slunečné počasí, zde stojí za zmínku, že podle aktuální předpovědi to zítra vypadá na intenzivní déšť. V kuloárech se proto spekuluje o tom, že kvalifikace by mohla napsat svůj příběh až v neděli.
Rychlostně se hned od začátku dařilo Mercedesu, který ukazoval na motorově náročném okruhu svou sílu. Red Bull začal pozvolněji, rakouská stáj očekává, že její hlavní soupeř v boji o tituly bude mít v Rusku mírně navrch. Ve hře je i proto penalizace pro Maxe Verstappena, jemuž by tým mohl nasadit úplně nový motor. O tomto případném kroku se má rozhodnout během soboty.
Ale zpět k dění prvního tréninku, dařilo se také Ferrari, Leclerc se dlouhou dobu držel hned za Mercedesy a ani Sainz nebyl daleko. Nutno podotknout, že rovněž Scuderia uvažuje v případě Leclerca o penalizaci, Monačan by díky tomu dostal zbrusu novou - významně vylepšenou pohonnou jednotku. Ta by mohla být trumfem Ferrari v souboji o třetí místo v Poháru konstruktérů proti McLarenu.
A new power unit element means a start from the back of the grid on Sunday 🧑🔧And @Charles_Leclerc is hoping that the forecast rain can help him fight through the pack at Sochi 🌦️#RussianGP #F1 https://t.co/CwCQhGoRJd
— Formula 1 (@F1) September 23, 2021Verstappen nazul nejměkčí pneumatiky čtvrt hodiny před koncem tréninku - zrychlil - ale na Mercedesy to nestačilo. Jeho ztráta v cíli rychlého kola činila dvě desetiny. Holandská hvězda Red Bullu byla nejrychlejší ve druhém sektoru, ale první a třetí sektor patřily - byť nepatrně Stříbrným šípům.
Ve středu pole si tradičně dobře počínal Gasly, naopak Cunoda na svého týmového kolegu (taky tradičně) hodně ztrácel. Nenápadně si počínal McLaren, vítězný tým z Monzy se pohyboval na rozhraní první a druhé desítky stejně jako Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil Williamsu a Haasu, přičemž Nikita Mazepin si na domácí půdě připsal skalp Micka Schumachera.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.