Ferrari se rozhodlo, že pro nadcházející Velkou cenu Ruska přiveze nový motor s vylepšenou hybridní částí a vyšším výkonem. Těžit z něj však bude pouze jeden z jezdců.
Nová pohonná jednotka bude mít díky vylepšení zhruba o 10 koní více. Scuderia rozhodla, že ho dostane Charles Leclerc. Kvůli nasazení čtvrtého motoru se na startovním roštu propadne dozadu.
Carlos Sainz si zřejmě bude muset počkat, jelikož stáj nechce poslat na konec roštu oba své jezdce. A více ho kvůli nehodě v Maďarsku potřebuje právě monacký pilot. Španěl si bude muset počkat ne jeden z pozdějších podniků.
Leclerc nicméně v Rusku nebude jediným jezdcem, o kterém již víme, že bude penalizovaný. O tři místa zpět poputuje Max Verstappen, jenž byl v Monze označen za viníka kolize s Lewisem Hamiltonem, byť většina pilotů situaci vnímala spíše jako závodní incident.
#F1 Used power-unit elements ahead of #RussianGP 📊: pic.twitter.com/qbLqgTea5v
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 21, 2021Nemusí jít však o úplně negativní zprávu. Ferrari si poprvé vyzkouší poslední verzi svého hybridního systému, který by mohl na dlouhých ruských rovinkách způsobit rozdíl ve výkonnosti. Pohonné jednotky se mohou vylepšit pouze jednou za rok. Stáj z Maranella od prvního letošního závodu nastupovala se starým systémem, proto je tato úprava v pořádku.
Podle šéfa týmu Mattii Binotta je hlavním důvodem nasazení "získání zkušeností pro projekt 2022." Co nejdříve se snaží nasadit vyvinuté díly, aby měli dostatek času na vyladění pohonné jednotky pro příští rok. "Hodně na ní pracujeme - pohonná jednotka bude příští rok zcela nová v konceptu i konstrukci," prozrazuje.
"Pro nás bude důležité učinit ten nejdůležitější krok. Víme, že jde svým způsobem o ten poslední rozdíl ve výkonnosti pohonné jednotky. Cílem odstranit tuto nevýhodu, proto na motoru tak usilovně pracujeme. Jde o klíčový okamžik, kdy musíte nejen najít výkonnost, ale také plně homologovat spolehlivost produktu pro příští rok," vysvětluje Binotto.
K poslednímu vylepšení jejich hybridního systému uvádí: "Jde o změnu technologie hybridní stránky. Abychom ji mohli nasadit, potřebujeme nejprve převézt materiály. A protože ty jsou nebezpečné, potřebujeme k tomu plné homologace a certifikaci, takže nejde jen o vývoj hybridního systému na dynamometru a prokázání určité spolehlivosti, ale také o spoustu hledisek, které musíme vyřešit, než ji budeme mít dostupnou na dráze."
Ferrari svádí v šampionátu těsný souboj s McLarenem o bronzovou příčku a miliony dolarů na odměnách navíc. Po triumfu svého soupeře v Monze ztrácí 13,5 bodů, nicméně věří, že toto manko ve zbylých 8 závodech do konce sezóny stáhne, byť Rusko mu bude kvůli dlouhým rovinkám sedět zřejmě o něco méně.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.