Ferrari se rozhodlo, že pro nadcházející Velkou cenu Ruska přiveze nový motor s vylepšenou hybridní částí a vyšším výkonem. Těžit z něj však bude pouze jeden z jezdců.
Nová pohonná jednotka bude mít díky vylepšení zhruba o 10 koní více. Scuderia rozhodla, že ho dostane Charles Leclerc. Kvůli nasazení čtvrtého motoru se na startovním roštu propadne dozadu.
Carlos Sainz si zřejmě bude muset počkat, jelikož stáj nechce poslat na konec roštu oba své jezdce. A více ho kvůli nehodě v Maďarsku potřebuje právě monacký pilot. Španěl si bude muset počkat ne jeden z pozdějších podniků.
Leclerc nicméně v Rusku nebude jediným jezdcem, o kterém již víme, že bude penalizovaný. O tři místa zpět poputuje Max Verstappen, jenž byl v Monze označen za viníka kolize s Lewisem Hamiltonem, byť většina pilotů situaci vnímala spíše jako závodní incident.
#F1 Used power-unit elements ahead of #RussianGP 📊: pic.twitter.com/qbLqgTea5v
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 21, 2021Nemusí jít však o úplně negativní zprávu. Ferrari si poprvé vyzkouší poslední verzi svého hybridního systému, který by mohl na dlouhých ruských rovinkách způsobit rozdíl ve výkonnosti. Pohonné jednotky se mohou vylepšit pouze jednou za rok. Stáj z Maranella od prvního letošního závodu nastupovala se starým systémem, proto je tato úprava v pořádku.
Podle šéfa týmu Mattii Binotta je hlavním důvodem nasazení "získání zkušeností pro projekt 2022." Co nejdříve se snaží nasadit vyvinuté díly, aby měli dostatek času na vyladění pohonné jednotky pro příští rok. "Hodně na ní pracujeme - pohonná jednotka bude příští rok zcela nová v konceptu i konstrukci," prozrazuje.
"Pro nás bude důležité učinit ten nejdůležitější krok. Víme, že jde svým způsobem o ten poslední rozdíl ve výkonnosti pohonné jednotky. Cílem odstranit tuto nevýhodu, proto na motoru tak usilovně pracujeme. Jde o klíčový okamžik, kdy musíte nejen najít výkonnost, ale také plně homologovat spolehlivost produktu pro příští rok," vysvětluje Binotto.
K poslednímu vylepšení jejich hybridního systému uvádí: "Jde o změnu technologie hybridní stránky. Abychom ji mohli nasadit, potřebujeme nejprve převézt materiály. A protože ty jsou nebezpečné, potřebujeme k tomu plné homologace a certifikaci, takže nejde jen o vývoj hybridního systému na dynamometru a prokázání určité spolehlivosti, ale také o spoustu hledisek, které musíme vyřešit, než ji budeme mít dostupnou na dráze."
Ferrari svádí v šampionátu těsný souboj s McLarenem o bronzovou příčku a miliony dolarů na odměnách navíc. Po triumfu svého soupeře v Monze ztrácí 13,5 bodů, nicméně věří, že toto manko ve zbylých 8 závodech do konce sezóny stáhne, byť Rusko mu bude kvůli dlouhým rovinkám sedět zřejmě o něco méně.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.