Už v průběhu Grand Prix Itálie bylo avizováno, že traťoví komisaři si s oběma účastníky dramatické kolize pohovoří po závodě. Stalo se tak a výsledkem je postih pro vedoucího pilota průběžné klasifikace letošního šampionátu.
K incidentu došlo v 26. kole poté, co Hamilton absolvoval zastávku v boxech. Hodlal využít skutečnosti, že Max Verstappen se v boxech zdržel neúměrně dlouho (11,1 vteřiny), ale Holanďan dokázal zajet dvě kola od svého pit-stopu dost rychle na to, aby ohrozil Lewisovu pozici. Do první zatáčky dorazily oba vozy téměř současně, nicméně Hamilton si držel vnitřní okraj Variante del Rettifilo a Verstappen musel točit téměř na travnatém okruhu, jak sám uvedl po závodě.
Po projetí první části šikany na konci cílové rovinky se ocitly oba vozy vedle sebe, ovšem nikoli bok po boku - Hamilton byl zhruba o čtvrtinu délky vozu vpředu. Verstappen se dostal levou polovinou vozu mimo trať a najel na zvýšený obrubník, mající za cíl znemožnit pilotům "řezání" šikany - teď působil jako katapult, po něm došlo ke kontaktu zadních kol obou vozů, přičemž Red Bull vylétl do vzduchu a seshora se "projel" po Mercedesu obhájce titulu.
Po závodě oba piloti nechtěli poskytnout zásadní prohlášení médiím ohledně incidentu. Po schůzce s bezpečnostními komisaři FIA bylo vydáno prohlášení, v němž je jako původce incidentu označen Max Verstappen. V příští Grand Prix bude na startovním roštu posunut o tři místa zpět a do jeho závodní licence přibudou dva trestné body - ve dvanáctiměsíčním cyklu se jedná o jeho první zápis.
"Sportovní komisaři vyslechli piloty vozů 33 (Verstappen) a 44 (Hamilton) plus zástupce týmů, prověřili obrazové důkazy a došli k názoru, že za střet obou vozů v zatáčce 2 může především pilot vozu 33. Monopost č. 44 vyjížděl z boxů, vůz č. 33 se pohyboval po hlavní rovince. V padesátimetrovém prostoru před zatáčkou 1 byl vůz 44 výrazně před vozem 33. Pilot vozu 33 brzdil pozdě a dostal se po bok vozu 44, ale v žádném momentu se vůz 33 nedostal dále než na úroveň těsně za předními koly vozu 44. Při slyšení před komisí FIA pilot vozu 33 tvrdil, že považuje za viníka kolize pilota vozu 44, neboť po projetí zatáčky volil záměrně širší stopy a »přitlačil« jej za okraj trati. Pilot vozu 44 oponoval, že vůz 33 se pokusil projet za každou cenu, měl buď přerušit útočný manévr nebo volit směr přes vnitřek únikové zóny. Stewardi na záběrech CCTV zjistili, že pilot vozu 44 se držel ideální stopy, čímž jeho poloha mohla způsobit přejetí obrubníku vozem 33. Podle názoru komisařů byl celý manévr ze strany vozu 33 proveden příliš pozdě, aby měl jeho pilot nárok na místo vedle vozu 44," praví se v poměrně dlouhém zdůvodnění incidentu. Komisařil rovněž usoudili, že ačkoliv by bylo možné vzít v úvahu, že vůz 44 mohl být blíže vnitřnímu okraji trati mezi zatáčkami 1 a 2, zároveň však deklarovali, že jeho pozice byla akceptovatelná - z tohoto důvodu leží větší část viny na pilotovi vozu 33. "Komisaři zdůrazňují, že při potrestání viníka brali v úvahu samotný incident, nikoli jeho následky," zní závěr prohlášení.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.