Už v průběhu Grand Prix Itálie bylo avizováno, že traťoví komisaři si s oběma účastníky dramatické kolize pohovoří po závodě. Stalo se tak a výsledkem je postih pro vedoucího pilota průběžné klasifikace letošního šampionátu.
K incidentu došlo v 26. kole poté, co Hamilton absolvoval zastávku v boxech. Hodlal využít skutečnosti, že Max Verstappen se v boxech zdržel neúměrně dlouho (11,1 vteřiny), ale Holanďan dokázal zajet dvě kola od svého pit-stopu dost rychle na to, aby ohrozil Lewisovu pozici. Do první zatáčky dorazily oba vozy téměř současně, nicméně Hamilton si držel vnitřní okraj Variante del Rettifilo a Verstappen musel točit téměř na travnatém okruhu, jak sám uvedl po závodě.
Po projetí první části šikany na konci cílové rovinky se ocitly oba vozy vedle sebe, ovšem nikoli bok po boku - Hamilton byl zhruba o čtvrtinu délky vozu vpředu. Verstappen se dostal levou polovinou vozu mimo trať a najel na zvýšený obrubník, mající za cíl znemožnit pilotům "řezání" šikany - teď působil jako katapult, po něm došlo ke kontaktu zadních kol obou vozů, přičemž Red Bull vylétl do vzduchu a seshora se "projel" po Mercedesu obhájce titulu.
Po závodě oba piloti nechtěli poskytnout zásadní prohlášení médiím ohledně incidentu. Po schůzce s bezpečnostními komisaři FIA bylo vydáno prohlášení, v němž je jako původce incidentu označen Max Verstappen. V příští Grand Prix bude na startovním roštu posunut o tři místa zpět a do jeho závodní licence přibudou dva trestné body - ve dvanáctiměsíčním cyklu se jedná o jeho první zápis.
"Sportovní komisaři vyslechli piloty vozů 33 (Verstappen) a 44 (Hamilton) plus zástupce týmů, prověřili obrazové důkazy a došli k názoru, že za střet obou vozů v zatáčce 2 může především pilot vozu 33. Monopost č. 44 vyjížděl z boxů, vůz č. 33 se pohyboval po hlavní rovince. V padesátimetrovém prostoru před zatáčkou 1 byl vůz 44 výrazně před vozem 33. Pilot vozu 33 brzdil pozdě a dostal se po bok vozu 44, ale v žádném momentu se vůz 33 nedostal dále než na úroveň těsně za předními koly vozu 44. Při slyšení před komisí FIA pilot vozu 33 tvrdil, že považuje za viníka kolize pilota vozu 44, neboť po projetí zatáčky volil záměrně širší stopy a »přitlačil« jej za okraj trati. Pilot vozu 44 oponoval, že vůz 33 se pokusil projet za každou cenu, měl buď přerušit útočný manévr nebo volit směr přes vnitřek únikové zóny. Stewardi na záběrech CCTV zjistili, že pilot vozu 44 se držel ideální stopy, čímž jeho poloha mohla způsobit přejetí obrubníku vozem 33. Podle názoru komisařů byl celý manévr ze strany vozu 33 proveden příliš pozdě, aby měl jeho pilot nárok na místo vedle vozu 44," praví se v poměrně dlouhém zdůvodnění incidentu. Komisařil rovněž usoudili, že ačkoliv by bylo možné vzít v úvahu, že vůz 44 mohl být blíže vnitřnímu okraji trati mezi zatáčkami 1 a 2, zároveň však deklarovali, že jeho pozice byla akceptovatelná - z tohoto důvodu leží větší část viny na pilotovi vozu 33. "Komisaři zdůrazňují, že při potrestání viníka brali v úvahu samotný incident, nikoli jeho následky," zní závěr prohlášení.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.