Mercedes je další automobilkou, která se rozhodla opustit Formuli E, o níž před časem někteří říkali, že díky své dlouhodobé perspektivě během pár let zcela převálcuje Formuli 1. Co je důvodem?
Německá automobilka ve Formuli E získala konstruktérský a její pilot Nyck de Vries i jezdecký mistrovský titul. Mladému holandskému jezdci k tomu v posledním závodě v Berlíně stačila osmá příčka. Na týmovém úspěchu měl velký podíl také bronzový Stoffel Vandoorne.
Radost nicméně končí, jelikož po úspěších přichází odchod: "Mercedes Benz dnes oznamuje, že zakončí svůj úspěšný příběh v ABB FIA Formula E jako tým a automobilka na konci osmé sezóny, v srpnu 2022," uvádí ve svém prohlášení. Příští rok je zároveň posledním rokem druhé generace šasi Formule E, pak nastoupí Gen3.
"Jdeme kupředu, společnost svou práci bude soustředit na sportovní aktivity ve Formuli 1, což posílí sportovní status nejrychlejší laboratoře pro vývoj a poskytování udržitelných a škálovatelných výkonnostních technologií budoucnosti," vysvětluje Mercedes hledající kupce pro svůj závodní tým z Formule E, jedním ze zájemců má být jeho sportovní ředitel Toto Wolff.
Is it really happening or just a dream?!?!! WORLD CHAMPIONS!!!!🏆🏆🤩🤩#WeDriveTheCity #BerlinEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/iu4gIqmpTc
— Mercedes-EQ Formula E Team (@MercedesEQFE) August 15, 2021Již v prosinci přitom další německé automobilky - Audi a BMW, ohlásili svůj konec ve Formuli E ke konci letošní ho roku. Mercedes promluvil o svých nových strategických rozhodnutích v červenci, jeho cílem je přechod na zcela elektrický pohon do konce současného desetiletí.
"K novému strategickému směru patří záměrné rozhodnutí značky o přesunu zdrojů k tomuto urychlující elektrifikaci včetně vývoj tří pouze elektrických architektur, jež odstartujeme v roce 2025," pokračuje Mercedes ve zdůvodňování svého konce v šampionátu elektrických formulí.
Ve Formuli 1 již osmým rokem v řadě za sebou bojuje o mistrovský titul. Letos mu ale zle zatápí Red Bull, který doposud vedl - zvrat přišel až v posledním závodu před letní přestávkou. Oba týmy usilovně vyvíjejí své monoposty, díky tomu se i ve druhé části sezóny, z níž kvůli pandemie Covid-19 včera vypadla GP Japonska, můžeme těšit na vyrovnané a napínavé souboje mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem, kteří si v poslední době na dráze nedarují ani milimetr.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.