Mercedes je další automobilkou, která se rozhodla opustit Formuli E, o níž před časem někteří říkali, že díky své dlouhodobé perspektivě během pár let zcela převálcuje Formuli 1. Co je důvodem?
Německá automobilka ve Formuli E získala konstruktérský a její pilot Nyck de Vries i jezdecký mistrovský titul. Mladému holandskému jezdci k tomu v posledním závodě v Berlíně stačila osmá příčka. Na týmovém úspěchu měl velký podíl také bronzový Stoffel Vandoorne.
Radost nicméně končí, jelikož po úspěších přichází odchod: "Mercedes Benz dnes oznamuje, že zakončí svůj úspěšný příběh v ABB FIA Formula E jako tým a automobilka na konci osmé sezóny, v srpnu 2022," uvádí ve svém prohlášení. Příští rok je zároveň posledním rokem druhé generace šasi Formule E, pak nastoupí Gen3.
"Jdeme kupředu, společnost svou práci bude soustředit na sportovní aktivity ve Formuli 1, což posílí sportovní status nejrychlejší laboratoře pro vývoj a poskytování udržitelných a škálovatelných výkonnostních technologií budoucnosti," vysvětluje Mercedes hledající kupce pro svůj závodní tým z Formule E, jedním ze zájemců má být jeho sportovní ředitel Toto Wolff.
Is it really happening or just a dream?!?!! WORLD CHAMPIONS!!!!🏆🏆🤩🤩#WeDriveTheCity #BerlinEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/iu4gIqmpTc
— Mercedes-EQ Formula E Team (@MercedesEQFE) August 15, 2021Již v prosinci přitom další německé automobilky - Audi a BMW, ohlásili svůj konec ve Formuli E ke konci letošní ho roku. Mercedes promluvil o svých nových strategických rozhodnutích v červenci, jeho cílem je přechod na zcela elektrický pohon do konce současného desetiletí.
"K novému strategickému směru patří záměrné rozhodnutí značky o přesunu zdrojů k tomuto urychlující elektrifikaci včetně vývoj tří pouze elektrických architektur, jež odstartujeme v roce 2025," pokračuje Mercedes ve zdůvodňování svého konce v šampionátu elektrických formulí.
Ve Formuli 1 již osmým rokem v řadě za sebou bojuje o mistrovský titul. Letos mu ale zle zatápí Red Bull, který doposud vedl - zvrat přišel až v posledním závodu před letní přestávkou. Oba týmy usilovně vyvíjejí své monoposty, díky tomu se i ve druhé části sezóny, z níž kvůli pandemie Covid-19 včera vypadla GP Japonska, můžeme těšit na vyrovnané a napínavé souboje mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem, kteří si v poslední době na dráze nedarují ani milimetr.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.