Zdá se, že napětí mezi Red Bullem a Mercedesem eskaluje. Nyní se odborný poradce rudých býků Helmut Marko opřel do Lewise Hamiltona, ten podle něj „zničil" kariéru Alexe Albona.
Oba piloti spolu kolidovali hned dvakrát a nutno říci, že pokaždé to byla vina Lewise Hamiltona, což v obou případech potvrdili sportovní komisaři, když Brita obdařili penalizací. K prvnímu incidentu mezi oběma piloty došlo v Brazílii 2019, k tomu druhému v Rakousku 2020.
Tehdy mohl Albon závod vyhrát, jenže poté, co ho Hamilton vystrčil z tratě, propadl se Thajec do hloubi pole. A právě k tomuto momentu se ještě před ožehavou GP Velké Británie vrátil v televizním rozhovoru Helmut Marko. Odborný poradce Red Bullu si stojí za tím, že tady nastal v Albonově kariéře zlom.
„Ta zatáčka je slavná. Myslím, že v ní zničil Hamilton Albonovi kariéru. Pokud by ho nevystrčil z tratě, závod by Alex vyhrál. Pak by možná všechno bylo jinak, jeho psychika a sebevědomí by povyrostlo," uvažuje Marko.
Nyní Albon zastává roli rezervního pilota Red Bullu. Kromě jiných povinností se věnuje také vývojovým jízdám na simulátoru, přičemž zde si jeho přínos Helmut Marko nemůže vynachválit.
„Na simulátoru odvádí skvělou práci. Celkově má dnes rezervní pilot větší opodstatnění než kdy dřív, pokud by některý z našich pilotů byl pozitivní, znamená to okamžitou karanténu a hrozbu vynechání až tří závodů. Pokud však Alex dostane nabídku závodit jinde, nebudeme mu stát v cestě."
A v čem vidí Helmut Marko rozdíl mezi Albonem, potažmo Pérezem? „Sergio je konzistentnější. Pokud zvládne dobře kvalifikaci, dokáže to přenést i do závodu. Když má čistý závodní víkend, je při jízdě na dlouhou vzdálenost skoro tak dobrý jak Verstappen."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.