Zdá se, že napětí mezi Red Bullem a Mercedesem eskaluje. Nyní se odborný poradce rudých býků Helmut Marko opřel do Lewise Hamiltona, ten podle něj „zničil" kariéru Alexe Albona.
Oba piloti spolu kolidovali hned dvakrát a nutno říci, že pokaždé to byla vina Lewise Hamiltona, což v obou případech potvrdili sportovní komisaři, když Brita obdařili penalizací. K prvnímu incidentu mezi oběma piloty došlo v Brazílii 2019, k tomu druhému v Rakousku 2020.
Tehdy mohl Albon závod vyhrát, jenže poté, co ho Hamilton vystrčil z tratě, propadl se Thajec do hloubi pole. A právě k tomuto momentu se ještě před ožehavou GP Velké Británie vrátil v televizním rozhovoru Helmut Marko. Odborný poradce Red Bullu si stojí za tím, že tady nastal v Albonově kariéře zlom.
„Ta zatáčka je slavná. Myslím, že v ní zničil Hamilton Albonovi kariéru. Pokud by ho nevystrčil z tratě, závod by Alex vyhrál. Pak by možná všechno bylo jinak, jeho psychika a sebevědomí by povyrostlo," uvažuje Marko.
Nyní Albon zastává roli rezervního pilota Red Bullu. Kromě jiných povinností se věnuje také vývojovým jízdám na simulátoru, přičemž zde si jeho přínos Helmut Marko nemůže vynachválit.
„Na simulátoru odvádí skvělou práci. Celkově má dnes rezervní pilot větší opodstatnění než kdy dřív, pokud by některý z našich pilotů byl pozitivní, znamená to okamžitou karanténu a hrozbu vynechání až tří závodů. Pokud však Alex dostane nabídku závodit jinde, nebudeme mu stát v cestě."
A v čem vidí Helmut Marko rozdíl mezi Albonem, potažmo Pérezem? „Sergio je konzistentnější. Pokud zvládne dobře kvalifikaci, dokáže to přenést i do závodu. Když má čistý závodní víkend, je při jízdě na dlouhou vzdálenost skoro tak dobrý jak Verstappen."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.