Zdá se, že napětí mezi Red Bullem a Mercedesem eskaluje. Nyní se odborný poradce rudých býků Helmut Marko opřel do Lewise Hamiltona, ten podle něj „zničil" kariéru Alexe Albona.
Oba piloti spolu kolidovali hned dvakrát a nutno říci, že pokaždé to byla vina Lewise Hamiltona, což v obou případech potvrdili sportovní komisaři, když Brita obdařili penalizací. K prvnímu incidentu mezi oběma piloty došlo v Brazílii 2019, k tomu druhému v Rakousku 2020.
Tehdy mohl Albon závod vyhrát, jenže poté, co ho Hamilton vystrčil z tratě, propadl se Thajec do hloubi pole. A právě k tomuto momentu se ještě před ožehavou GP Velké Británie vrátil v televizním rozhovoru Helmut Marko. Odborný poradce Red Bullu si stojí za tím, že tady nastal v Albonově kariéře zlom.
„Ta zatáčka je slavná. Myslím, že v ní zničil Hamilton Albonovi kariéru. Pokud by ho nevystrčil z tratě, závod by Alex vyhrál. Pak by možná všechno bylo jinak, jeho psychika a sebevědomí by povyrostlo," uvažuje Marko.
Nyní Albon zastává roli rezervního pilota Red Bullu. Kromě jiných povinností se věnuje také vývojovým jízdám na simulátoru, přičemž zde si jeho přínos Helmut Marko nemůže vynachválit.
„Na simulátoru odvádí skvělou práci. Celkově má dnes rezervní pilot větší opodstatnění než kdy dřív, pokud by některý z našich pilotů byl pozitivní, znamená to okamžitou karanténu a hrozbu vynechání až tří závodů. Pokud však Alex dostane nabídku závodit jinde, nebudeme mu stát v cestě."
A v čem vidí Helmut Marko rozdíl mezi Albonem, potažmo Pérezem? „Sergio je konzistentnější. Pokud zvládne dobře kvalifikaci, dokáže to přenést i do závodu. Když má čistý závodní víkend, je při jízdě na dlouhou vzdálenost skoro tak dobrý jak Verstappen."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.