Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se teprve v únoru dohodl s Mercedesem na prodloužení svého působení o jeden rok, nyní už rozběhl další jednání o své budoucnosti. Zájem pokračovat má i Valtteri Bottas, jenž v minulém závodě tvrdě zkritizoval strategii svého týmu.
Brit by chtěl vyřešit svůj vztah pro sezónu 2022 dříve, než tomu bylo v letošním případě. Jeho cílem je letní přestávka, kdy by chtěl "mít jasný obrázek o budoucnosti." Včera v Rakousku přiznal, že se se svým současným zaměstnavatelem již oťukávají.
"Zahájili jsme rozhovory. Není k tomu moc co říct, není v tom zatím mnoho - vedeme rozhovory a věci jsou pozitivní," přiznává stručně pilot Mercedesu, jenž tento i příští víkend na Red Bullu Ringu bude bojovat o vítězství hlavně s Maxem Verstappenem.
Jeho prodloužení kontraktu pouze o jeden rok na současnou sezónu vzbudilo pochybnosti o jeho pokračování u Mercedesu a v F1 vůbec, v poslední době se však zdá, že je stále při chuti, byť jeho tým po dlouhé době nevede šampionát.
Smlouva po letošní sezóně u Stříbrných šípů vyprší i Valtterimu Bottasovi, jehož označuje za "celkově toho nejlepšího týmového kolegu," kterého kdy v F1 měl. "Myslím, že je fantastickým týmovým kolegou a podle mě na tom není třeba nic měnit."
Fin by u týmu rád zůstal, přestože se minulý týden po jeho radiokomunikaci objevily spekulace o prudkém ochlazení vztahů: "K tomu můžu otevřeně říct, že ten dojem je naprosto mylný. S týmem máme dobrý vztah, nejsou v něm žádné potíže. Tyto situace jsou normální," komentuje jezdec.
"Jsem si jistý tím, že v minulosti nebyly odvysílány všechny věci. To co nás jako tým posunulo tak dopředu, byla vždy otevřenost a upřímnost, pokud jde o vaše pocity, a když jste cítili, že je místo pro zlepšení. Na tom není nic nového, vše je v pořádku," ujišťuje Bottas.
Mercedes uvažuje o jeho nahrazení Georgem Russellem pro příští rok, Fin se tím ale nyní nechce nechat rozptylovat. "Všichni víme, jak to v tomto sportu chodí: pokud máte výsledky, pak dostanete místo, které si zasloužíte. Když je nemáte a týmy cítí, že potřebuje jezdce změnit, pak ho změní. V tomto sportu to je velmi jednoduché."
"Zbývá 16 závodů. Tým ví, čeho jsem schopný, jak jsem byl přínosný v posledních letech, kdy jsme získali tituly. Na tyto diskuse ještě není čas, čekají nás 3 závody za sebou, na ty se nyní soustředíme. Na rozhovory bude čas v týdny, kdy se nezávodí. Ale situace je taková, jaká je. Musím se snažit a dosahovat co nejlepších výsledků, jednoduché," shrnuje Bottas.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.