Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se teprve v únoru dohodl s Mercedesem na prodloužení svého působení o jeden rok, nyní už rozběhl další jednání o své budoucnosti. Zájem pokračovat má i Valtteri Bottas, jenž v minulém závodě tvrdě zkritizoval strategii svého týmu.
Brit by chtěl vyřešit svůj vztah pro sezónu 2022 dříve, než tomu bylo v letošním případě. Jeho cílem je letní přestávka, kdy by chtěl "mít jasný obrázek o budoucnosti." Včera v Rakousku přiznal, že se se svým současným zaměstnavatelem již oťukávají.
"Zahájili jsme rozhovory. Není k tomu moc co říct, není v tom zatím mnoho - vedeme rozhovory a věci jsou pozitivní," přiznává stručně pilot Mercedesu, jenž tento i příští víkend na Red Bullu Ringu bude bojovat o vítězství hlavně s Maxem Verstappenem.
Jeho prodloužení kontraktu pouze o jeden rok na současnou sezónu vzbudilo pochybnosti o jeho pokračování u Mercedesu a v F1 vůbec, v poslední době se však zdá, že je stále při chuti, byť jeho tým po dlouhé době nevede šampionát.
Smlouva po letošní sezóně u Stříbrných šípů vyprší i Valtterimu Bottasovi, jehož označuje za "celkově toho nejlepšího týmového kolegu," kterého kdy v F1 měl. "Myslím, že je fantastickým týmovým kolegou a podle mě na tom není třeba nic měnit."
Fin by u týmu rád zůstal, přestože se minulý týden po jeho radiokomunikaci objevily spekulace o prudkém ochlazení vztahů: "K tomu můžu otevřeně říct, že ten dojem je naprosto mylný. S týmem máme dobrý vztah, nejsou v něm žádné potíže. Tyto situace jsou normální," komentuje jezdec.
"Jsem si jistý tím, že v minulosti nebyly odvysílány všechny věci. To co nás jako tým posunulo tak dopředu, byla vždy otevřenost a upřímnost, pokud jde o vaše pocity, a když jste cítili, že je místo pro zlepšení. Na tom není nic nového, vše je v pořádku," ujišťuje Bottas.
Mercedes uvažuje o jeho nahrazení Georgem Russellem pro příští rok, Fin se tím ale nyní nechce nechat rozptylovat. "Všichni víme, jak to v tomto sportu chodí: pokud máte výsledky, pak dostanete místo, které si zasloužíte. Když je nemáte a týmy cítí, že potřebuje jezdce změnit, pak ho změní. V tomto sportu to je velmi jednoduché."
"Zbývá 16 závodů. Tým ví, čeho jsem schopný, jak jsem byl přínosný v posledních letech, kdy jsme získali tituly. Na tyto diskuse ještě není čas, čekají nás 3 závody za sebou, na ty se nyní soustředíme. Na rozhovory bude čas v týdny, kdy se nezávodí. Ale situace je taková, jaká je. Musím se snažit a dosahovat co nejlepších výsledků, jednoduché," shrnuje Bottas.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.