MONAKO - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Monaka a mistrovský bod k dobru si připisuje Lewis Hamilton, který byl hodně rozladěný strategií svého Mercedesu.
Místo, aby se dostal před Pierra Gaslyho před sebou, je díky pozdější zastávce oba přeskočil Sebastian Vettel. Naštvaný Lewis poté zpytoval strategii Mercedesu, který mu předtím říkal, aby šetřil pneumatiky, protože na dráze setrvá déle. Přišla ale náhlá změna plánu, brzká zastávka a... propad dozadu.
Pilot Mercedesu si spravil alespoň trochu chuť nejrychlejším časem v 69. kole závodu, druhý Juki Cunoda s AlphouTauri byl o více než 1,1 sekundy pomalejší!
Na třetí příčku v této statistice vystoupal Sergio Pérez s Red Bullem díky svému brzkému pokusu již z 32. kola, za ním se seřadili Daniel Ricciardo s Carlosem Sainzem, vítězovi Maxovi Verstappenovi patří až 6. nejrychlejší pokus Velké ceny Monaka.
#F1 #MonacoGP Best sectors vs Fastest laptime set 📊:- #Hamilton comfortably ahead as he stopped for new soft tyres to get that extra point for the fastest lap on lap 67- #Ricciardo P7, his #McLaren had the potential- #Vettel only P11 pic.twitter.com/IzDJGhVppz
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 23, 2021#F1 #MonacoGP Max. speeds & Speed trap 📊:- #Tsunoda reached 290.8kph behind the tunnel- #Ricciardo 2nd with 290.4kph- winner #Verstappen 18.5kph off run some drag pic.twitter.com/J0raAg5dQ8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 23, 2021Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.