Třetí trénink na GP Španělska zvládl nejlépe Max Verstappen, jehož na druhém místě následuje Lewis Hamilton. Vysoko se pohybují také oba jezdci Ferrari. Kimho Raikkonena potkal defekt pravé zadní pneumatiky .
Také třetí barcelonský trénink přinesl vymetenou oblohu a takřka ideální teploty. Na trať se jako první vydal Fernando Alonso se středními pneumatikami, brzy jej následovali oba piloti Alfy, kteří si na červených okamžitě připsali velmi rychlá kola. Své italské kolegy na čele brzy vystřídalo Ferrari. Rychlejším z jeho pilotů byl Leclerc.
O pár minut později se do čela vyšvihnul Hamilton (1:18,4), za něj se se ztrátou jedné desetiny zařadil Bottas, třetí Verstappen ztrácel desetiny tři, ale na rozdíl od svých soupeřů z Mercedesu jel Holanďan na tvrdší směsi pneumatik.
Norris goes off 😧A snap of oversteer sees the Brit into the gravel, but he is able to return to the track #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/0O2XXjdD3K
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021Výborné kolo zajel průběžně devátý Russell, naopak Alpine se v první půlhodině třetího tréninku drželo zpátky, Oconovi patřila dvanáctá příčka, Alonso byl devatenáctý. Nevýrazně si počínal také Ricciardo, který opět nestačil na Norrise. Postupně dokázali zrychlit Leclerc a Sainz, kteří se zařadili na druhé, respektive třetí místo. Ostatní piloty ale ještě závěrečné pokusy simulující kvalifikaci čekaly. Každopádně se zdá, že Ferrari bude odpoledne silné.
Nepříjemnost v podobě defektu pravé zadní pneumatiky potkala Raikkonena, zato Norris vyjel mimo trať a z průběžného pátého místa se výš neposunul. Osm minut před vypršením časového limitu pro třetí trénink zajel nejrychlejší kolo Verstappen (1:17,8). Odpoledne je na programu kvalifikace.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.