Třetí trénink na GP Španělska zvládl nejlépe Max Verstappen, jehož na druhém místě následuje Lewis Hamilton. Vysoko se pohybují také oba jezdci Ferrari. Kimho Raikkonena potkal defekt pravé zadní pneumatiky .
Také třetí barcelonský trénink přinesl vymetenou oblohu a takřka ideální teploty. Na trať se jako první vydal Fernando Alonso se středními pneumatikami, brzy jej následovali oba piloti Alfy, kteří si na červených okamžitě připsali velmi rychlá kola. Své italské kolegy na čele brzy vystřídalo Ferrari. Rychlejším z jeho pilotů byl Leclerc.
O pár minut později se do čela vyšvihnul Hamilton (1:18,4), za něj se se ztrátou jedné desetiny zařadil Bottas, třetí Verstappen ztrácel desetiny tři, ale na rozdíl od svých soupeřů z Mercedesu jel Holanďan na tvrdší směsi pneumatik.
Norris goes off 😧A snap of oversteer sees the Brit into the gravel, but he is able to return to the track #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/0O2XXjdD3K
— Formula 1 (@F1) May 8, 2021Výborné kolo zajel průběžně devátý Russell, naopak Alpine se v první půlhodině třetího tréninku drželo zpátky, Oconovi patřila dvanáctá příčka, Alonso byl devatenáctý. Nevýrazně si počínal také Ricciardo, který opět nestačil na Norrise. Postupně dokázali zrychlit Leclerc a Sainz, kteří se zařadili na druhé, respektive třetí místo. Ostatní piloty ale ještě závěrečné pokusy simulující kvalifikaci čekaly. Každopádně se zdá, že Ferrari bude odpoledne silné.
Nepříjemnost v podobě defektu pravé zadní pneumatiky potkala Raikkonena, zato Norris vyjel mimo trať a z průběžného pátého místa se výš neposunul. Osm minut před vypršením časového limitu pro třetí trénink zajel nejrychlejší kolo Verstappen (1:17,8). Odpoledne je na programu kvalifikace.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.