Jediným potrestaným pilotem v Grand Prix Portugalska byl Nikita Mazepin, jehož pětivteřinová penalizace byla důsledkem za nerespektování modrých vlajek. Nikita po závodě vysvětlil, jak se celý incident odehrál.
Vedoucí Sergio Pérez najel do 49. kola a v zatáčce Locus dojel Nikitu Mazepina na Haasu, jenž právě absolvoval svou druhou zastávku v boxech. Ruský pilot místo aby ho pustil na základě singalizace modrými vlajkami dopředu, zkřížil Mexičanovi dráhu, takže Sergio musel prudce brzdit, aby nedošlo ke kolizi.
"Byl jsem velmi blízko, domnívám se, že mě viděl. Omluvil se mi po závodě s tím, že mě prostě přehlédl. Já myslel, že mě vidí. Mám dojem, že při tom incidentu doznalo úhonu přední křídlo," uvedl po závodě Pérez, jehož intenzivně naháněl Hamilton a dvě kola poté ho také předjel. Nutno ovšem poznamenat, že "Checo" byl posledním, kdo neměnil pneumatiky, hned na konci kola, kdy přišel o vedení, zamířil do boxů a spadl na předpokládanou čtvrtou pozici.
"Je to naprosto jednoduché, všechno to je jednoznačně moje chyba. Během závodu se naše strategie změnila, přešli jsme na plán C - byl jsem nakonec jediným, kdo absolvoval dva pit-stopy. Abych byl zcela upřímný, myslel jsem, že díky tomu pojedu osamocen. Od týmu jsem nedostal žádné upozornění, ale nemohu se na to vymlouvat, chyboval jsem já. Už jsem se Checovi omluvil," kál se po závodě Rus. Stewardi krátce po tomto incidentu uvedli, že bude předmětem vyšetřování a výsledkem byla nakonec penalizace v podobě 5 vteřin a jeden trestný bod do Nikitovy licence.
Samotné minidrama nakonec nikomu výrazně neuškodilo. Bylo jasné, že Sergio s ohledem na stav pneumatik nemůže Hamiltonovi vzdorovat. Nikita zase spolehlivě jistil poslední příčku, na čemž přičtení času pochopitelně nic nezměnilo. Snad jen bude doufat, že ho další excesy nebudou potkávat tak často - kvůli svým kolizím a problémům už si vysloužil na sociálních sítích nelichotivý titul Mazespin, odkazující právě na nechtěné rotování po trati (anglicky spin).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.