Jediným potrestaným pilotem v Grand Prix Portugalska byl Nikita Mazepin, jehož pětivteřinová penalizace byla důsledkem za nerespektování modrých vlajek. Nikita po závodě vysvětlil, jak se celý incident odehrál.
Vedoucí Sergio Pérez najel do 49. kola a v zatáčce Locus dojel Nikitu Mazepina na Haasu, jenž právě absolvoval svou druhou zastávku v boxech. Ruský pilot místo aby ho pustil na základě singalizace modrými vlajkami dopředu, zkřížil Mexičanovi dráhu, takže Sergio musel prudce brzdit, aby nedošlo ke kolizi.
"Byl jsem velmi blízko, domnívám se, že mě viděl. Omluvil se mi po závodě s tím, že mě prostě přehlédl. Já myslel, že mě vidí. Mám dojem, že při tom incidentu doznalo úhonu přední křídlo," uvedl po závodě Pérez, jehož intenzivně naháněl Hamilton a dvě kola poté ho také předjel. Nutno ovšem poznamenat, že "Checo" byl posledním, kdo neměnil pneumatiky, hned na konci kola, kdy přišel o vedení, zamířil do boxů a spadl na předpokládanou čtvrtou pozici.
"Je to naprosto jednoduché, všechno to je jednoznačně moje chyba. Během závodu se naše strategie změnila, přešli jsme na plán C - byl jsem nakonec jediným, kdo absolvoval dva pit-stopy. Abych byl zcela upřímný, myslel jsem, že díky tomu pojedu osamocen. Od týmu jsem nedostal žádné upozornění, ale nemohu se na to vymlouvat, chyboval jsem já. Už jsem se Checovi omluvil," kál se po závodě Rus. Stewardi krátce po tomto incidentu uvedli, že bude předmětem vyšetřování a výsledkem byla nakonec penalizace v podobě 5 vteřin a jeden trestný bod do Nikitovy licence.
Samotné minidrama nakonec nikomu výrazně neuškodilo. Bylo jasné, že Sergio s ohledem na stav pneumatik nemůže Hamiltonovi vzdorovat. Nikita zase spolehlivě jistil poslední příčku, na čemž přičtení času pochopitelně nic nezměnilo. Snad jen bude doufat, že ho další excesy nebudou potkávat tak často - kvůli svým kolizím a problémům už si vysloužil na sociálních sítích nelichotivý titul Mazespin, odkazující právě na nechtěné rotování po trati (anglicky spin).
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.