Do Kanady se letošní kolotoč Formule 1 nepodívá. Důvodem jsou cestovní restrikce spojené s covid-19. Uvolněné místo v kalendáři připadlo Turecku.
V Kanadě se letos mělo jet mezi 11. a 13. červnem, ale vše je nakonec jinak. Dnes bylo oznámeno, že tamní Velká cena se neuskuteční. Důvod? Celosvětová pandemie nemoci covid-19 a s ní související restrikce ohledně cestování.
Avšak původně kanadské místo v kalendáři prázdné nezůstane. Okruh v Montrealu totiž nahradí Istanbul, který byl součástí kalendáře last minute taktéž loni. Půjde o druhou sezonu v řadě, kdy se na tradiční okruh v zemi javorových listů nepodíváme, podle dnešního vyjádření FOM by měla Kanada dostat upravený kontrakt, který bude prodloužený o dva roky, to proto, aby se vykompenzovaly dva neuskutečněné ročníky.
Nově by se tedy mělo v zámoří závodit do roku 2031. „Jsme vděční za snahu kanadských organizátorů uskutečnit letošní závod. Zároveň jsme rádi, že můžeme oznámit prodloužení naší spolupráce o další dva roky. Majitelé lístků dostanou možnost vrácení peněz, případně se jejich vstupenky přenesou na rok 2022," píše s v oficiálním prohlášení.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.