Formule 1 dnes oficiálně oznámila, že letos vyzkouší nový formát takzvaných kvalifikačních sprintů. Ten budou moci diváci sledovat ve třech případech - poprvé v Silverstone, dále pak v Monze a zřejmě v Brazílii (zámořský podnik bude upřesněn).
Je jasno. Už letos se Formule 1 dočká revoluční novinky - hned ve třech závodních víkendech se totiž vyzkouší formát tzv. kvalifikačních sprintových závodů. Tento nový prvek by měl být poprvé k vidění v britském Silverstone.
Jaký tedy bude formát takového závodního víkendu? V pátek ráno nás bude čekat první trénink, odpoledne pak kvalifikace, ve které budou mít týmy k dispozici pouze měkké pneumatiky (5 sad), její průběh bude rozdělen do tří částí.
Sobota bude ve znamení druhého tréninku, v němž budou mít jezdci a týmy k dispozici jednu sadu pneumatik. Odpoledne přijde na řadu sprintový závod v délce 100 kilometrů, který rozhodne o pořadí na startu nedělního závodu. Jeho vítěz si zároveň připíše tři body do tabulky šampionátu, druhý v pořadí zkasíruje dva body a třetí bodík.
„Jsme nadšení z této nové příležitosti, jak udělat závodní víkend atraktivnější. Možnost sledovat souboj pilotů ve všech třech dnech bude fantastický zážitek, tím jsem si jistý. Moc mě těší, že náš záměr podpořily jednohlasně všechny týmy. Dokládá to naši snahu oslovit nové fanoušky, ale zároveň dbát na tradice, které k Formuli 1 vždy patřily," hlásí Stefano Domenicali.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.