Formule 1 dnes oficiálně oznámila, že letos vyzkouší nový formát takzvaných kvalifikačních sprintů. Ten budou moci diváci sledovat ve třech případech - poprvé v Silverstone, dále pak v Monze a zřejmě v Brazílii (zámořský podnik bude upřesněn).
Je jasno. Už letos se Formule 1 dočká revoluční novinky - hned ve třech závodních víkendech se totiž vyzkouší formát tzv. kvalifikačních sprintových závodů. Tento nový prvek by měl být poprvé k vidění v britském Silverstone.
Jaký tedy bude formát takového závodního víkendu? V pátek ráno nás bude čekat první trénink, odpoledne pak kvalifikace, ve které budou mít týmy k dispozici pouze měkké pneumatiky (5 sad), její průběh bude rozdělen do tří částí.
Sobota bude ve znamení druhého tréninku, v němž budou mít jezdci a týmy k dispozici jednu sadu pneumatik. Odpoledne přijde na řadu sprintový závod v délce 100 kilometrů, který rozhodne o pořadí na startu nedělního závodu. Jeho vítěz si zároveň připíše tři body do tabulky šampionátu, druhý v pořadí zkasíruje dva body a třetí bodík.
„Jsme nadšení z této nové příležitosti, jak udělat závodní víkend atraktivnější. Možnost sledovat souboj pilotů ve všech třech dnech bude fantastický zážitek, tím jsem si jistý. Moc mě těší, že náš záměr podpořily jednohlasně všechny týmy. Dokládá to naši snahu oslovit nové fanoušky, ale zároveň dbát na tradice, které k Formuli 1 vždy patřily," hlásí Stefano Domenicali.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.