Formule 1 dnes oficiálně oznámila, že letos vyzkouší nový formát takzvaných kvalifikačních sprintů. Ten budou moci diváci sledovat ve třech případech - poprvé v Silverstone, dále pak v Monze a zřejmě v Brazílii (zámořský podnik bude upřesněn).
Je jasno. Už letos se Formule 1 dočká revoluční novinky - hned ve třech závodních víkendech se totiž vyzkouší formát tzv. kvalifikačních sprintových závodů. Tento nový prvek by měl být poprvé k vidění v britském Silverstone.
Jaký tedy bude formát takového závodního víkendu? V pátek ráno nás bude čekat první trénink, odpoledne pak kvalifikace, ve které budou mít týmy k dispozici pouze měkké pneumatiky (5 sad), její průběh bude rozdělen do tří částí.
Sobota bude ve znamení druhého tréninku, v němž budou mít jezdci a týmy k dispozici jednu sadu pneumatik. Odpoledne přijde na řadu sprintový závod v délce 100 kilometrů, který rozhodne o pořadí na startu nedělního závodu. Jeho vítěz si zároveň připíše tři body do tabulky šampionátu, druhý v pořadí zkasíruje dva body a třetí bodík.
„Jsme nadšení z této nové příležitosti, jak udělat závodní víkend atraktivnější. Možnost sledovat souboj pilotů ve všech třech dnech bude fantastický zážitek, tím jsem si jistý. Moc mě těší, že náš záměr podpořily jednohlasně všechny týmy. Dokládá to naši snahu oslovit nové fanoušky, ale zároveň dbát na tradice, které k Formuli 1 vždy patřily," hlásí Stefano Domenicali.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.
Isack Hadjar je na pokraji startovní penalizace poté, co FIA potvrdila nasazení jeho čtvrtého a posledního motoru bez trestu před FP3 na Dutch GP. Jakékoli další překročení limitu by znamenalo posun na startu a výrazný dopad na jeho víkend.
Brit Lando Norris ovládl všechny tréninky na Velkou cenu Nizozemska a završil tak hattrick nejrychlejších časů. V závěrečné přípravě před kvalifikací porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o čtvrt sekundy, zatímco třetí místo obsadil George Russell s Mercedesem. McLaren tak potvrzuje roli silného hráče víkendu.
Flavio Briatore potvrdil, že Alpine vede vážná jednání s Valtterim Bottasem, aby využil jeho zkušenosti k posílení týmu. Zároveň zdůraznil, že zatím nejde o žádné oficiální rozhodnutí.
McLaren pokračoval v dominantním tempu i v druhém volném tréninku na Velkou cenu Nizozemska. Lando Norris potvrdil svou formu z úvodní části programu a ovládl také odpolední jízdu, čímž završil páteční tréninky v Zandvoortu na prvním místě.
Inženýr Ferrari Francesco Cigarini je přesvědčen, že potíže Lewise Hamiltona v týmu pramení z absence osobnosti podobné Niki Laudovi. Podle něj chybí zkušený prostředník, který by dokázal propojit jezdce s týmem a zlepšit vzájemnou komunikaci i spolupráci.
Lando Norris ovládl první trénink po letní přestávce s McLarenem na prvním a druhém místě. Debutant Mercedesu Andrea Kimi Antonelli vyjel mimo trať a způsobil červenou vlajku.
Lando Norris připustil, že rozhodnutí McLarenu o rozdělené strategii v Maďarsku nebylo „zcela harmonické jako tým“. Přesto zdůraznil, že on i jeho týmový kolega si rádi hrají se strategickými možnostmi individuálně a oceňují možnost přizpůsobit taktiku svému závodu.
Fernando Alonso vyzdvihuje schopnosti Alexe Paloua a věří, že by se dokázal rychle přizpůsobit Formuli 1.
Mercedes má George Russella i Andreu Kimi Antonelliho pod smlouvou pouze do konce roku 2025. V minulosti se sice spekulovalo o možném příchodu Maxe Verstappena, avšak tyto úvahy mezitím utichly.