Ze svého debutu u Ferrari má Carlos Sainz dobrý pocit. Překvapilo ho, jak blízko dokázal být Leclercovi a zároveň věří, že na středně tvrdých a tvrdých pneumatikách by dokázal zdolat McLaren.
Letošní sezona Formule 1 je charakteristická díky hned několika aspektům. Jedním z nich je i velký počet jezdeckých transferů, který se mezi týmy odehrál. Zúčastnil se jich také Carlos Sainz, který přestoupil z McLarenu do Ferrari.
A šestadvacetiletý Španěl se u nového chlebodárce uvedl solidně, po celý bahrajnský víkend předváděl Sainz junior konstantní výkony, což mu v cíli přineslo body za osmou příčku. Nebýt menšího výpadku v Q3, mohlo to být ještě lepší.
„Abych byl upřímný, tak pocity jsou lepší než výsledek. Po celý víkend jsem byl rychlý, byl jsem blízko Charlesovi, dokonce blíž než jsem sám očekával. Jsou tu některé detaily, které mě připravily o lepší umístění, například kvalifikace a první kolo, ale celkově je na čem stavět. Jdu krok po kroku, mám dobrý pocit," popisuje Sainz.
Španěl věří, že v prvním závodě sezony měl na středně tvrdých a tvrdých pneumatikách lepší tempo než McLaren. „Jsem si jistý, že moje tempo bylo lepší než na osmé místo. Hlavně na středně tvrdých a tvrdých pneumatikách by to stačilo i na McLaren, to můžu s klidem říct, ale zkrátka jdu po malých krůčcích. Nechci nic uspěchat."
Bude nepochybně zajímavé sledovat, jaký směr souboj dvou mladých dravců u Ferrari nabere. Má podle vás Carlos šanci na to, aby Charlesa Leclerca zdolal?
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.