Podle zákulisních informací rozbil Carlos Sainz na testech nových pneumatik Pirelli pro příští rok svůj vůz. Sám Španěl informaci nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
Příští rok se ve Formuli 1 začne jezdit s novými 18" pneumatikami, které nahradí současné obutí. Vývojový program tak běží na plné obrátky. K předem avizované změně mělo totiž dojít už pro sezonu 2021, nicméně pandemie nemoci Covid-19 ji oddálila.
Ferrari testovalo zbrusu nové gumy v Jerezu, kde se za volant staršího modelu posadil právě Sainz. Pro něj to zároveň byly první zkušeností s výše zmíněným obutím, možná i proto (údajně) došlo k jistému incidentu.
Na otázku reportéra, zda k nehodě opravdu došlo, odpověděl Carlos Sainz takto: "Testování pro Pirelli je soukromé. Abych byl upřímný, tak ani nevím, co vám podle smlouvy mohu sdělit a co ne. Pokud by se mělo něco stát, byla to každopádně jen banalita," říká španělský pilot.
Jak už bylo řečeno, pro Sainze šlo o první zkušenost s 18" pneumatikami. Dojmy španělského závodníka jsou každopádně pozitivní, což potvrdil sám rodák z Madridu. Jedním dechem však dodává, že na obšírnější závěry je stále ještě brzy.
„Moje první dojmy jsou v pohodě. Pneumatiky vypadají slibně, ale je jasné, že jsme teprve na začátku dlouhé cesty. V současné době jsme toho na nich odjeli málo. Pocitově jsou znát určité rozdílnosti, máme tu věci, na kterých se bude muset ještě zapracovat, ale to je v této fázi naprosto normální. Musíme si počkat na chvíli, kdy je vyzkoušíme v kombinaci s vozem, který byl pro ně navržený, což bude za rok," uzavírá.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.