Dnes bylo oznámeno, že nedávné ruské dopingové skandály budou mít vliv i na Formuli 1. Doplatí na to Nikita Mazepin, jemuž nebude umožněno, aby používal ruské symboly.
Nikitu Mazepina čeká premiérová sezona ve Formuli 1, ruský pilot obsadí kokpit týmu Haas, ale vzhledem k dopingovým skandálům své země bude vnímán jako neutrální pilot. To znamená, že mu nebude umožněno, aby používal jakékoliv ruské symboly. Dnes to potvrdila FIA.
Co to konkrétně znamená? Pokud by Mazepin čirou náhodou vyhrál, tak na pódiu nezazní ruská hymna, ruskou vlajku nebude obsahovat televizní grafika u Mazepinova jména. Totéž platí pro Rusův overal i přilbu, ani zde totiž nemůže mít vyobrazenou vlajku své země.
Toto nařízení platí do prosince roku 2022. Na agresivitě mladého jezdce se ale rozhodně nic nezmění. Mazepin je vnímán jakožto kontroverzní osobnost, která nechodí pro ránu daleko. V minulosti například napadl jednoho ze svých soupeřů, mediálně propíranou se taktéž stala událost, kdy rodák z Moskvy osahával jednu ze svých fanynek. Paradoxem je, že usvědčující video zveřejnil sám Mazepin na svém instagramu, brzy poté jej ale smazal.
Nuda to s ctižádostivým Rusem asi nebude...
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.