Sezona 2020 přinesla Lewisi Hamiltonovi kromě mistrovského titulu také několik více či méně zbytečných penalizací. Brit nyní tvrdí, že se ze svých přešlapů poučil, nic podobného už se podle něj opakovat nebude.
Lewis Hamilton prožil další skvělou sezonu, kterou korunoval svým sedmým mistrovským titulem. Ostřílený Brit tak vyrovnal rekord Michaela Schumachera, který navíc může hned v dalším ročníku překonat. A vzhledem k tomu, že pravidla se prakticky nemění, je rekordní Hamiltonův zápis velmi pravděpodobný. Přesto se uplynulá sezona neobešla bez komplikací, máme na mysli právě Britovy penalizace.
V rakouské kvalifikaci nezpomalil pod žlutou vlajkou, což uznali po podnětu od Red Bullu také sportovní komisaři, v závodě pak kolidoval s Alexem Albonem. V Itálii Hamilton zajel do boxů v době, kdy byla boxová ulička zavřená, no a v Rusku si pro změnu neoprávněně zkoušel start. Za všechny tyto prohřešky byl Hamilton potrestán, přičemž nutno podotknout, že sedminásobný šampion nesl celou situaci velmi nelibě, posílen emocemi se nechal slyšet, že ho sportovní komisaři chtějí zastavit.
Teď už ale hvězda Mercedesu hovoří o poznání smířlivěji.
„Pořád si myslím, že ty tresty nebyly nutné, ale prostě k tomu došlo... Pokud jde o můj vztah ke sportovním komisařům, pořád se zvyšuje náš vzájemný respekt. Za uplynulý rok jsem se hodně naučil, v budoucnu už mě nenachytají, tím jsem si jistý. Budu velmi pozorný," slíbil Hamilton.
„Občas je limit mezi tím, co je povolené a co už ne, minimální. Já se každopádně poučil a v budoucnu už takové chyby neudělám," dodává. Na závěr zmiňme, že Hamiltonovi letos dokonce hrozil zákaz startu, neboť patřil k pilotům, kteří se takzvaně téměř vybodovali.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.