Sezona 2020 přinesla Lewisi Hamiltonovi kromě mistrovského titulu také několik více či méně zbytečných penalizací. Brit nyní tvrdí, že se ze svých přešlapů poučil, nic podobného už se podle něj opakovat nebude.
Lewis Hamilton prožil další skvělou sezonu, kterou korunoval svým sedmým mistrovským titulem. Ostřílený Brit tak vyrovnal rekord Michaela Schumachera, který navíc může hned v dalším ročníku překonat. A vzhledem k tomu, že pravidla se prakticky nemění, je rekordní Hamiltonův zápis velmi pravděpodobný. Přesto se uplynulá sezona neobešla bez komplikací, máme na mysli právě Britovy penalizace.
V rakouské kvalifikaci nezpomalil pod žlutou vlajkou, což uznali po podnětu od Red Bullu také sportovní komisaři, v závodě pak kolidoval s Alexem Albonem. V Itálii Hamilton zajel do boxů v době, kdy byla boxová ulička zavřená, no a v Rusku si pro změnu neoprávněně zkoušel start. Za všechny tyto prohřešky byl Hamilton potrestán, přičemž nutno podotknout, že sedminásobný šampion nesl celou situaci velmi nelibě, posílen emocemi se nechal slyšet, že ho sportovní komisaři chtějí zastavit.
Teď už ale hvězda Mercedesu hovoří o poznání smířlivěji.
„Pořád si myslím, že ty tresty nebyly nutné, ale prostě k tomu došlo... Pokud jde o můj vztah ke sportovním komisařům, pořád se zvyšuje náš vzájemný respekt. Za uplynulý rok jsem se hodně naučil, v budoucnu už mě nenachytají, tím jsem si jistý. Budu velmi pozorný," slíbil Hamilton.
„Občas je limit mezi tím, co je povolené a co už ne, minimální. Já se každopádně poučil a v budoucnu už takové chyby neudělám," dodává. Na závěr zmiňme, že Hamiltonovi letos dokonce hrozil zákaz startu, neboť patřil k pilotům, kteří se takzvaně téměř vybodovali.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.