Sergio Pérez letos prožil velmi dobrou sezónu. Vrátil se na stupně vítězů, ačkoliv dostal padáka v týmu Racing Point, nerezignoval a dokonce přivezl týmu šťastné, ale platné vítězství. Přesto se zdálo, že to bude klasický Pyrrhův triumf.
Mexičan si totiž byl vědom své ceny a nehodlal udělat krok zpět. Ostatně z minulosti známe podobné případy, kdy se licitovalo a nakonec z toho byl pád o úroveň níže (například Clay Regazzoni po sezóně 1976) nebo nelichotivé ukončení kariéry (John Watson před sezónou 1984). Šance se nabízela u Red Bullu, kde se Alexander Albon neprosazoval tak, jak by si vedení týmu přálo. Navíc jeho rozporuplné a nevyrovnané výkony svým způsobem škodily i Maxi Verstappenovi, jenž byl bez kvalitního parťáka často jako sám voják v poli.
Albon se sice koncem sezóny zlepšil, ale třeba nedokázal dostatečně navázat na úspěch z Toskánska. Poslední závod v Abú Zabí sice opět dokončil na stupních vítězů, ale také ztrácel na svého týmového kolegu propastných 109 bodů, což rozhodně není lichotivá vizitka. Jak tým naznačil, thajský pilot měl značné potíže se zvládnutím vozu RB16, proto se začaly objevovat zprávy o výsledkovém ultimatu.
Stáj nápojového giganta Dietricha Mateschitze slíbila, že v pátek ráno vydá oficiální prohlášení, zda v týmu nadále setrvá Alex Albon, nebo sáhne po Pérezovi, jenž se nachází zjevně v lepší formě. Do dohadů přispěl i německý web Speedweek, patřící do portfolia Red Bull Media House s informací, že už bylo rozhodnuto o angažmá Sergia Péreze, přičemž tuto zprávu by měl oficiálně zveřejnit v pátek - tedy dnes - ráno. Podobnou informaci přinesly i holandské noviny De Telegraaf, mající velmi úzké vazby na Maxe Verstappena, dokonce už ve čtvrtek v noci.
Přímé dotazy na Red Bull Racing s žádostí o komentář zatím zůstávají bez odezvy, proto doufejme, že se co nejdříve dozvíme rozřešení této šarády. Prozatím jenom okomentoval situaci, že v sezóně 2021 nehodlá nahradit v pozici titulárního sponzora Aston Martin. Značka jak známo spouští právě v příštím roce vlastní tým na bázi stáje Racing Point.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.