Sergio Pérez letos prožil velmi dobrou sezónu. Vrátil se na stupně vítězů, ačkoliv dostal padáka v týmu Racing Point, nerezignoval a dokonce přivezl týmu šťastné, ale platné vítězství. Přesto se zdálo, že to bude klasický Pyrrhův triumf.
Mexičan si totiž byl vědom své ceny a nehodlal udělat krok zpět. Ostatně z minulosti známe podobné případy, kdy se licitovalo a nakonec z toho byl pád o úroveň níže (například Clay Regazzoni po sezóně 1976) nebo nelichotivé ukončení kariéry (John Watson před sezónou 1984). Šance se nabízela u Red Bullu, kde se Alexander Albon neprosazoval tak, jak by si vedení týmu přálo. Navíc jeho rozporuplné a nevyrovnané výkony svým způsobem škodily i Maxi Verstappenovi, jenž byl bez kvalitního parťáka často jako sám voják v poli.
Albon se sice koncem sezóny zlepšil, ale třeba nedokázal dostatečně navázat na úspěch z Toskánska. Poslední závod v Abú Zabí sice opět dokončil na stupních vítězů, ale také ztrácel na svého týmového kolegu propastných 109 bodů, což rozhodně není lichotivá vizitka. Jak tým naznačil, thajský pilot měl značné potíže se zvládnutím vozu RB16, proto se začaly objevovat zprávy o výsledkovém ultimatu.
Stáj nápojového giganta Dietricha Mateschitze slíbila, že v pátek ráno vydá oficiální prohlášení, zda v týmu nadále setrvá Alex Albon, nebo sáhne po Pérezovi, jenž se nachází zjevně v lepší formě. Do dohadů přispěl i německý web Speedweek, patřící do portfolia Red Bull Media House s informací, že už bylo rozhodnuto o angažmá Sergia Péreze, přičemž tuto zprávu by měl oficiálně zveřejnit v pátek - tedy dnes - ráno. Podobnou informaci přinesly i holandské noviny De Telegraaf, mající velmi úzké vazby na Maxe Verstappena, dokonce už ve čtvrtek v noci.
Přímé dotazy na Red Bull Racing s žádostí o komentář zatím zůstávají bez odezvy, proto doufejme, že se co nejdříve dozvíme rozřešení této šarády. Prozatím jenom okomentoval situaci, že v sezóně 2021 nehodlá nahradit v pozici titulárního sponzora Aston Martin. Značka jak známo spouští právě v příštím roce vlastní tým na bázi stáje Racing Point.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.