Haas dnes potvrdil svého druhého závodního jezdce pro sezónu 2021 Formule 1. Po boku již dříve oznámeného Nikity Mazepina bude nastupovat Mick Schumacher, syn sedminásobného šampiona Michaela.
Jednadvacetiletý pilot v současné době vede šampionát Formule 2 o 14 bodů, do konce sezóny v této sérii přitom schází jediný podnik. Mick se v ní letos 10krát dostal na pódium, dvakrát z toho šlo o vítězství v závodě, přitom jde o jeho teprve druhou sezónu v této sérii.
U Haasu, jenž se rozhodl kompletně obměnit svou jezdeckou sestavu, se spojí s dalším F2 jezdcem - s Nikitou Mazepinem. Kevin Magnussen i Romain Grosjean, jehož po velké nehodě o víkendu ve voze VF-20 zastoupí Pietro Fittipaldi, se budou muset poohlédnout po sedačce jinde.
"Je mi velkým potěšením, že můžeme potvrdil Micka Schumachera v naší sestavě pro příští sezonu. Těším se na to, až jej přivítám v týmu," uvádí šéf Haasu Günther Steiner.
Germany’s @SchumacherMick joins Haas F1 Team as part of our all-new driver lineup for the 2021 Formula 1 season ⤵️#HaasF1https://t.co/P20qleWLac
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 2, 2020"Šampionát Formule 2 dlouho sloužil jako zkušební série pro talentované jezdce, kteří v ní ukazovali své schopnosti, a letošní pole je bezpochyby jedno z nejkonkurenceschopnějších v posledních sezónách. Mick vyhrává závody, sbírá pódia a exceluje ve srovnání s dalšími celkem výjimečnými talenty v roce 2020," hodnotí Steiner.
"Pevně věřím, že si zaslouží tuto šanci postoupit do Formule 1 na základě své výkonnosti. Máme před sebou jako tým příležitost vyhodnotit a vychovat nového jezdce vzhledem k dobrému poznání našeho závodního balíku před sezónou 2021.
"Dáváme dohromady stavební součásti pro pokračující dlouhodobý růst týmu a já se těším na příspěvky Micka v tomto procesu na trati i mimo ní," dodává šéf Haasu odebírajícího motory od Ferrari, který ve své akademii Micka doposud vychovával.
Ten svou přípravu s Haasem zahájí již příští pátek v Abú Zabí, kde nastoupí do úvodního pátečního tréninku. Po tamějším závodě bude s americkým týmem také testovat.
"Vyhlídka být na roštu F1 příští rok mě činí neuvěřitelně šťastným. Jsem beze slov. Chtěl bych poděkovat Haasu, Ferrari a Jezdecké akademii Ferrari za důvěru vloženou do mě. Také chci svou lásku vyjádřit svým rodičům - vím, že jim vše dlužím," říká šťastný Mick.
Always believed that this dream will become true! Racing for Haas F1 Team next year is an incredible feeling, and I couldn’t be happier. Thanks to everyone who supported me all the way! @HaasF1Team #HaasF1 #F1 @ScuderiaFerrari @insideFDA #essereFerrari pic.twitter.com/RgKrXUdKrk
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) December 2, 2020Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.