Haas dnes potvrdil svého druhého závodního jezdce pro sezónu 2021 Formule 1. Po boku již dříve oznámeného Nikity Mazepina bude nastupovat Mick Schumacher, syn sedminásobného šampiona Michaela.
Jednadvacetiletý pilot v současné době vede šampionát Formule 2 o 14 bodů, do konce sezóny v této sérii přitom schází jediný podnik. Mick se v ní letos 10krát dostal na pódium, dvakrát z toho šlo o vítězství v závodě, přitom jde o jeho teprve druhou sezónu v této sérii.
U Haasu, jenž se rozhodl kompletně obměnit svou jezdeckou sestavu, se spojí s dalším F2 jezdcem - s Nikitou Mazepinem. Kevin Magnussen i Romain Grosjean, jehož po velké nehodě o víkendu ve voze VF-20 zastoupí Pietro Fittipaldi, se budou muset poohlédnout po sedačce jinde.
"Je mi velkým potěšením, že můžeme potvrdil Micka Schumachera v naší sestavě pro příští sezonu. Těším se na to, až jej přivítám v týmu," uvádí šéf Haasu Günther Steiner.
Germany’s @SchumacherMick joins Haas F1 Team as part of our all-new driver lineup for the 2021 Formula 1 season ⤵️#HaasF1https://t.co/P20qleWLac
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 2, 2020"Šampionát Formule 2 dlouho sloužil jako zkušební série pro talentované jezdce, kteří v ní ukazovali své schopnosti, a letošní pole je bezpochyby jedno z nejkonkurenceschopnějších v posledních sezónách. Mick vyhrává závody, sbírá pódia a exceluje ve srovnání s dalšími celkem výjimečnými talenty v roce 2020," hodnotí Steiner.
"Pevně věřím, že si zaslouží tuto šanci postoupit do Formule 1 na základě své výkonnosti. Máme před sebou jako tým příležitost vyhodnotit a vychovat nového jezdce vzhledem k dobrému poznání našeho závodního balíku před sezónou 2021.
"Dáváme dohromady stavební součásti pro pokračující dlouhodobý růst týmu a já se těším na příspěvky Micka v tomto procesu na trati i mimo ní," dodává šéf Haasu odebírajícího motory od Ferrari, který ve své akademii Micka doposud vychovával.
Ten svou přípravu s Haasem zahájí již příští pátek v Abú Zabí, kde nastoupí do úvodního pátečního tréninku. Po tamějším závodě bude s americkým týmem také testovat.
"Vyhlídka být na roštu F1 příští rok mě činí neuvěřitelně šťastným. Jsem beze slov. Chtěl bych poděkovat Haasu, Ferrari a Jezdecké akademii Ferrari za důvěru vloženou do mě. Také chci svou lásku vyjádřit svým rodičům - vím, že jim vše dlužím," říká šťastný Mick.
Always believed that this dream will become true! Racing for Haas F1 Team next year is an incredible feeling, and I couldn’t be happier. Thanks to everyone who supported me all the way! @HaasF1Team #HaasF1 #F1 @ScuderiaFerrari @insideFDA #essereFerrari pic.twitter.com/RgKrXUdKrk
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) December 2, 2020Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.