Americká stáj neprožívá letos nijak úžasnou sezónu, několikrát se přetřásala i eventualita, že by Haas mohl ze startovního pole zmizet - a mezi důvody nebyla jen výkonnost. Zdá se však, že startovní pole o tento tým nezchudne, protože už brzy potvrdí nová jména v sedačkách.
K celé věci se vyjadřuje šéf týmu Günther Steiner a dle jeho náznaků i přímých komentářů se jako nejpravděpodobnější jeví, že konečnou sestavu Team Haas F1 se dozvíme příští týden, kdy se uzavře šampionát F2 na trati v Bahrajnu. V paddocku i na stránkách motoristického tisku se bouřlivě debatuje - většinou se názory shodují na jezdecké dvojici Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
Steiner dal na srozuměnou, proč navzdory bohaté diskusi hodlá ještě týden čekat - záměrem je, aby se oba piloti plně věnovali programu v mistrovství FIA F2 a nerozptylovali se případným zájmem médií. Zároveň však nechce čekání prodlužovat: "Plánujeme oznámit sestavu ještě před koncem této sezóny. Ještě nevíme konkrétní datum, ale nemá smysl dlouho čekat. Budou to maximálně dva týdny, buďte tedy trpěliví," oznámil novinářům Günther Steiner.
Trochu napětí panuje kolem Nikity Dmitrijeviče Mazepina. Jedenadvacetiletý Rus je momentálně na šestém místě průběžné klasifikace F2 a do jisté míry nad ním levituje Damoklův meč. Kdyby se mu totiž dva závěrečné víkendy nepodařily, mohl by klesnout v pořadí a pak by mu chyběly důležité body pro zisk superlicence FIA - v konečném hodnocení potřebuje být alespoň sedmý.
Nicméně Steiner důrazně popřel, že by volbu pilotů mohly nějak ovlivnit výsledky šampionátu F2. "Na tom naše rozhodnutí nezávisí, v tom vás musím zklamat," rázně popřel spekulace. On sám se domnívá, že by týmová sestava tvořená dvěma nováčky mohla přinést změnu filozofie týmu. Ovšem současný pilot Kevin Magnussen se ve čtvrtek vyjádřil v tom smyslu, že každý nově příchozí pilot bude považovat Haas "... za obtížně ovladatelný vůz."
"Pokud se rozhodneme pro dva nováčky, myslím, že pro takový krok je příští sezóna nejvhodnější. Některé oblasti jsou zmrazeny, vozy se nebudou nijak zásadně vyvíjet; bude možné provádět nějaké úpravy aerodynamiky, ale v podstatě se auto příliš nezmění. Půjde tedy o vývoj, ale ne o zásadní vývoj. Příští rok se stejně budeme soustředit na sezónu 2022, takže vlastně půjde o přechodné období. To bude pro nováčky výhodné, protože se budou učit první kroky ve Formuli 1, poznávat lidi, chodit na tiskové konference a další věci," uzavírá záležitost ohledně týmové sestavy Steiner.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.