Americká stáj neprožívá letos nijak úžasnou sezónu, několikrát se přetřásala i eventualita, že by Haas mohl ze startovního pole zmizet - a mezi důvody nebyla jen výkonnost. Zdá se však, že startovní pole o tento tým nezchudne, protože už brzy potvrdí nová jména v sedačkách.
K celé věci se vyjadřuje šéf týmu Günther Steiner a dle jeho náznaků i přímých komentářů se jako nejpravděpodobnější jeví, že konečnou sestavu Team Haas F1 se dozvíme příští týden, kdy se uzavře šampionát F2 na trati v Bahrajnu. V paddocku i na stránkách motoristického tisku se bouřlivě debatuje - většinou se názory shodují na jezdecké dvojici Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
Steiner dal na srozuměnou, proč navzdory bohaté diskusi hodlá ještě týden čekat - záměrem je, aby se oba piloti plně věnovali programu v mistrovství FIA F2 a nerozptylovali se případným zájmem médií. Zároveň však nechce čekání prodlužovat: "Plánujeme oznámit sestavu ještě před koncem této sezóny. Ještě nevíme konkrétní datum, ale nemá smysl dlouho čekat. Budou to maximálně dva týdny, buďte tedy trpěliví," oznámil novinářům Günther Steiner.
Trochu napětí panuje kolem Nikity Dmitrijeviče Mazepina. Jedenadvacetiletý Rus je momentálně na šestém místě průběžné klasifikace F2 a do jisté míry nad ním levituje Damoklův meč. Kdyby se mu totiž dva závěrečné víkendy nepodařily, mohl by klesnout v pořadí a pak by mu chyběly důležité body pro zisk superlicence FIA - v konečném hodnocení potřebuje být alespoň sedmý.
Nicméně Steiner důrazně popřel, že by volbu pilotů mohly nějak ovlivnit výsledky šampionátu F2. "Na tom naše rozhodnutí nezávisí, v tom vás musím zklamat," rázně popřel spekulace. On sám se domnívá, že by týmová sestava tvořená dvěma nováčky mohla přinést změnu filozofie týmu. Ovšem současný pilot Kevin Magnussen se ve čtvrtek vyjádřil v tom smyslu, že každý nově příchozí pilot bude považovat Haas "... za obtížně ovladatelný vůz."
"Pokud se rozhodneme pro dva nováčky, myslím, že pro takový krok je příští sezóna nejvhodnější. Některé oblasti jsou zmrazeny, vozy se nebudou nijak zásadně vyvíjet; bude možné provádět nějaké úpravy aerodynamiky, ale v podstatě se auto příliš nezmění. Půjde tedy o vývoj, ale ne o zásadní vývoj. Příští rok se stejně budeme soustředit na sezónu 2022, takže vlastně půjde o přechodné období. To bude pro nováčky výhodné, protože se budou učit první kroky ve Formuli 1, poznávat lidi, chodit na tiskové konference a další věci," uzavírá záležitost ohledně týmové sestavy Steiner.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.