Americká stáj neprožívá letos nijak úžasnou sezónu, několikrát se přetřásala i eventualita, že by Haas mohl ze startovního pole zmizet - a mezi důvody nebyla jen výkonnost. Zdá se však, že startovní pole o tento tým nezchudne, protože už brzy potvrdí nová jména v sedačkách.
K celé věci se vyjadřuje šéf týmu Günther Steiner a dle jeho náznaků i přímých komentářů se jako nejpravděpodobnější jeví, že konečnou sestavu Team Haas F1 se dozvíme příští týden, kdy se uzavře šampionát F2 na trati v Bahrajnu. V paddocku i na stránkách motoristického tisku se bouřlivě debatuje - většinou se názory shodují na jezdecké dvojici Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
Steiner dal na srozuměnou, proč navzdory bohaté diskusi hodlá ještě týden čekat - záměrem je, aby se oba piloti plně věnovali programu v mistrovství FIA F2 a nerozptylovali se případným zájmem médií. Zároveň však nechce čekání prodlužovat: "Plánujeme oznámit sestavu ještě před koncem této sezóny. Ještě nevíme konkrétní datum, ale nemá smysl dlouho čekat. Budou to maximálně dva týdny, buďte tedy trpěliví," oznámil novinářům Günther Steiner.
Trochu napětí panuje kolem Nikity Dmitrijeviče Mazepina. Jedenadvacetiletý Rus je momentálně na šestém místě průběžné klasifikace F2 a do jisté míry nad ním levituje Damoklův meč. Kdyby se mu totiž dva závěrečné víkendy nepodařily, mohl by klesnout v pořadí a pak by mu chyběly důležité body pro zisk superlicence FIA - v konečném hodnocení potřebuje být alespoň sedmý.
Nicméně Steiner důrazně popřel, že by volbu pilotů mohly nějak ovlivnit výsledky šampionátu F2. "Na tom naše rozhodnutí nezávisí, v tom vás musím zklamat," rázně popřel spekulace. On sám se domnívá, že by týmová sestava tvořená dvěma nováčky mohla přinést změnu filozofie týmu. Ovšem současný pilot Kevin Magnussen se ve čtvrtek vyjádřil v tom smyslu, že každý nově příchozí pilot bude považovat Haas "... za obtížně ovladatelný vůz."
"Pokud se rozhodneme pro dva nováčky, myslím, že pro takový krok je příští sezóna nejvhodnější. Některé oblasti jsou zmrazeny, vozy se nebudou nijak zásadně vyvíjet; bude možné provádět nějaké úpravy aerodynamiky, ale v podstatě se auto příliš nezmění. Půjde tedy o vývoj, ale ne o zásadní vývoj. Příští rok se stejně budeme soustředit na sezónu 2022, takže vlastně půjde o přechodné období. To bude pro nováčky výhodné, protože se budou učit první kroky ve Formuli 1, poznávat lidi, chodit na tiskové konference a další věci," uzavírá záležitost ohledně týmové sestavy Steiner.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.