Zejména druhá polovina sezony 2013 se nesla v duchu jasné dominance Red Bullu a Sebastiana Vettela. Podle nynějšího sportovního ředitele Renaultu si však Fernando Alonso myslí, že by Němce v tehdejším Lotusu dokázal zdolat.
Sezona 2013 už je pěkně vousatá. Šlo o rok, ve kterém získal svůj doposud poslední titul Sebastian Vettel. Stalo se tak za volantem Red Bullu, přičemž způsob Němcova triumfu byl vskutku impozantní. Zejména ve druhé polovině zmíněné sezony nemělo spojení Vettel - Red Bull konkurenci. Tehdy ještě trojnásobný mistr světa vyhrál vše co šlo, svět Formule 1 mu ležel u nohou.
Současný sportovní ředitel Renaultu Alan Permane, ale prozradil, že mu Fernando Alonso v minulosti řekl, že by si za volantem tehdejšího Lotusu věřil na zisk mistrovské koruny.
Tak či tak měl Lotus ve zmíněné sezoně velmi dobrý vůz, který se takřka pravidelně umisťoval mezi nejlepšími třemi, avšak takový Romain Grosjean ještě nebyl připravený vyhrávat Velké ceny. To nedávno potvrdil i Eric Boullier, který Lotusu toho času šéfoval.
„Je to něco, co vám zůstane v paměti. Myslím, že k tomu došlo někde na letišti. Fernando mi řekl, že by v našem autě dokázal zvítězit. Myslím, že jsme měli solidní vůz, ale s Red Bullem, ve kterém seděl Seb bych ho nesrovnával. Nicméně Fernando si opravdu myslí, že by to zvládl," říká Permane.
Těžko říct, jestli by tomu tak opravdu bylo. Jedno je však jisté - šlo o poslední rok atmosférických motorů, následoval nástup hybridní éry a dominance Mercedesu, která trvá dodnes. Fernando Alonso se o rok později definitivně rozešel s Ferrari, přičemž jeho další kroky vedly k McLarenu. Ale to už je jiný příběh...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.