Zejména druhá polovina sezony 2013 se nesla v duchu jasné dominance Red Bullu a Sebastiana Vettela. Podle nynějšího sportovního ředitele Renaultu si však Fernando Alonso myslí, že by Němce v tehdejším Lotusu dokázal zdolat.
Sezona 2013 už je pěkně vousatá. Šlo o rok, ve kterém získal svůj doposud poslední titul Sebastian Vettel. Stalo se tak za volantem Red Bullu, přičemž způsob Němcova triumfu byl vskutku impozantní. Zejména ve druhé polovině zmíněné sezony nemělo spojení Vettel - Red Bull konkurenci. Tehdy ještě trojnásobný mistr světa vyhrál vše co šlo, svět Formule 1 mu ležel u nohou.
Současný sportovní ředitel Renaultu Alan Permane, ale prozradil, že mu Fernando Alonso v minulosti řekl, že by si za volantem tehdejšího Lotusu věřil na zisk mistrovské koruny.
Tak či tak měl Lotus ve zmíněné sezoně velmi dobrý vůz, který se takřka pravidelně umisťoval mezi nejlepšími třemi, avšak takový Romain Grosjean ještě nebyl připravený vyhrávat Velké ceny. To nedávno potvrdil i Eric Boullier, který Lotusu toho času šéfoval.
„Je to něco, co vám zůstane v paměti. Myslím, že k tomu došlo někde na letišti. Fernando mi řekl, že by v našem autě dokázal zvítězit. Myslím, že jsme měli solidní vůz, ale s Red Bullem, ve kterém seděl Seb bych ho nesrovnával. Nicméně Fernando si opravdu myslí, že by to zvládl," říká Permane.
Těžko říct, jestli by tomu tak opravdu bylo. Jedno je však jisté - šlo o poslední rok atmosférických motorů, následoval nástup hybridní éry a dominance Mercedesu, která trvá dodnes. Fernando Alonso se o rok později definitivně rozešel s Ferrari, přičemž jeho další kroky vedly k McLarenu. Ale to už je jiný příběh...
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.