Pirelli nám poskytlo zajímavá čísla nejen o využití pneumatik, předjížděcích manévrech, zastávkách v boxech či teplotách v letošní sezóně Formule 1.
PneumatikyCelkový počet poskytnutých pneumatik v sezóně:- závodní pneumatiky: 31 800, z toho 22 500 suchých a 9 300 mokrých super-měkké tvořily 6 %, měkké 25 %, středně-tvrdé 21 %, tvrdé 17 %, přechodné 18 %, mokré 11 %, vývojové 2 %- testovací pneumatiky: 6 600 (v počtu nejsou zahrnuty vývojové pneumatiky)- celkový počet použitých pneumatik: 24 400 suchých, 2 100 mokrých- počet zrecyklovaných pneumatik: 31 800 závodních + 6 600 testovacích (100 %)- průměrná životnost suché směsi: 180 km- průměrná životnost mokré směsi: 140 km
Okruhy, závody a testy- nejdelší zatížení pneumatik: Indie (zatáčka 10 - 11)- nejdelší závod roku: Malajsie - 2 hod, 44 min, 51,812 s- nejkratší závod roku: Velká Británie - 1 hod, 25 min, 11,288 s
- nejvíce kol na pneumatikách Pirelli: - tvrdá - Kobajaši (798) - střední - Senna (869) - měkká - Ricciardo (1 012) - super-měkká - Räikkönen (237) - přechodná - Alonso (145) - mokrá - Kobajaši (104)
- maximální dosažená rychlost: 346 km/hod (Räikkönen, Velká cena Itálie)- nejvyšší průměrná rychlost kola: 248,241 km/hod (Hamilton, kvalifikace v Itálii)- nejnižší průměrná rychlost nejrychlejšího kola: 161,828 km/hod (Schumacher, kvalifikace v Monaku)
- nejvíce nejrychlejších kol: Sebastian Vettel (5 v závodě, 6 v kvalifikaci)- vzdálenost, kterou Pirelli urazilo při testování s Renaultem R30: 7 012 km- počet různých tratí navštívených v rámci testování: 9 (včetně soukromých testů)
Zastávky v boxech- celkový počet zastávek: 957 (z toho 14 penalizací drive-through a 2 stop&go)- průměr zastávek: 47,9 na závod, 1,9 na pilota- největší počet zastávek: Malajsie (76)- nejmenší počet zastávek: USA (24)- nejrychlejší zastávka: 2,31 s (Jenson Button/McLaren v Německu)
Předjíždění- celkový počet předjížděcích manévrů: 1139 (994 bez posledního závodu)- nejvíce předjížděcích manévrů v suchém závodě: 90 (Čína)- nejvíce předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 147 (Brazílie)- nejméně předjížděcích manévrů v suchém závodě: 12 (Monako)
Další zajímavá čísla- celkový počet odjetých km včetně testů: - 101 692 na tvrdé směsi - 121 840 na středně-tvrdé - 123 270 na měkké - 21 993 na super-měkké - 13 770 na přechodné - 7 930 na mokré
- nejnižší teplota dráhy: Velká cena Spojených států (11 °C)- nejvyšší teplota dráhy: Velká cena Brazílie (55 °C)- celkově nejnižší teplota dráhy byla v Jerezu: 0 °C
- nejnižší teplota vzduchu: Velká cena Spojených států (4 °C)- celkově nejnižší teplota vzduchu byla při testech v Jerezu: - 2 °C- nejvyšší teplota vzduchu: Velká cena Evropy (37 °C)
- čas potřebný pro stažení všech dat z RTS systému (včetně testů): 92 hod- počet měření teplot vzduchu/dráhy provedených 1 člověkem Pirelli za víkend: 124 - celková vzdálenost, kterou urazily všechny pneumatiky mimo dráhu: 216 967 km
- celkový počet tweetů Pirelli: 5 400- počet slov v tiskových prohlášeních Pirelli: 79 744- celkový počet nákladu Pirelli kuchařky (včetně překladů): 10 000
Pirelli a jeho lidé v F1- celkový počet zaměstnanců Pirelli cestujících na každý závod: 52- celkový počet národností: 10- průměrné množství hodin strávených každým zaměstnancem v letadle: 192 (8 dní)- počet rozdaných náramků Pirelli v paddocku: 4 450- celkový počet zarezervovaných nocí v hotelích: 1 498
Pirelli kamiony + stravování- celkový počet kamionů při evropských závodech: 13- celkový počet kilometrů ujetých kamiony Pirelli: 31 125- počet servírovaných jídel: 24 132- počet uvařených káv: 28 350- počet různých těstovin, které letos uvařil kuchař Pirelli: 314- množství mascarpone použitého na tiramisu a další dolci: 205 kg
Pirelli v F1 celkově od roku 1950- počet závodů: 242- vítězství: 83- pole-positions: 86- počet umístění na pódiu: 256- počet nejrychlejších kol: 90
Podobně strukturované údaje za sezónu 2011 pro srovnání najdete zde.Data byla 4. 12. 2012 aktualizována o nové údaje týkající se předjíždění a max. rychlostí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.