Na sklonku roku je čas na bilancování: kolik pneumatik letos týmům poskytlo Pirelli a kolik se na nich ujelo kilometrů? Kolik se vypilo káv v motorhomu Pirelli? Kolik lidí od nich jezdilo na každý závod? Podívejte se na zajímavá souhrnná čísla z pohledu jediného dodavatele pneumatik Formule 1.
Pneumatiky
Celkový počet všech poskytnutých pneumatik za sezónu: 24 000 suchých, 4 600 mokrých plus dalších 6 000 pro testy
Celkový počet použitých pneumatik: 21 100 suchých, 2 900 mokrých
Celkový počet kilogramů gumy, které pneumatiky zanechaly na tratích: 10 200
Počet zrecyklovaných pneumatik v roce 2011: všechny, tj. 28 600 suchých plus 6 000 testovacích
Průměrná životnost suché směsi: 120 km
Okruhy a závody
Okruhy, které na pneumatiky kladly největší nároky z pohledu energie (boční přetížení, brzdění, trakce atd.) na ujetý kilometr: Barcelona a Suzuka
Okruh, který je z pohledu energie zatěžoval na 1 km nejméně: Monza
Nejdelší souvislé energetické zatížení: Istanbul, zatáčka č. 8
"Nejjednodušší" okruh z pohledu zatáček: Montreal
Nejdelší závod roku: Montreal - 4:04:39,537 hod
Nejkratší závod roku: Monza - 1:20:46,272 hod
Počet překonaných kvalifikačních rekordů: 11
Počet závodů, v nichž bylo překonáno nejrychlejší kolo: 2
Nejvíce kol ve vedení na pneumatikách Pirelli: 739 (Sebastian Vettel)
Nejvyšší rychlost dosažená na F1 pneumatice P Zero: 349,2 (Sergio Pérez v kvalifikaci v Monze)
Na okruzích letos Pirelli nechalo 10,2 tun gumy (foto: Team Caterham F1)
Zastávky v boxech
Celkový počet zastávek v boxech během roku: 1 111 (22 z nich penalizace drive-through a čtyřikrát penalizace stop-go)
Průměrný počet zastávek na závod: 58,4, tj. 2,25 zastávek na pilota
Nejvyšší počet zastávek: Maďarsko (88, z toho třikrát penalizace drive-through)
Nejnižší počet zastávek: Itálie (35)
Nejrychlejší zastávka: 2,82 sec (Mercedes GP v Číně)
Předjíždění
Celkový počet předjížděcích manévrů 1 150 (po Abú Zabí), nejvíce v historii
Nejvíce předjížděcích manévrů během suchého závodu: 126 (Turecko)
Nejvíce předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 125 (Kanada)
Další zajímavé údaje
Celkový počet pilotů, kteří se svezli na směsích pneumatik P Zero: 57 (včetně třetích jezdců a mladíků)
Nejstarší pilot, který jel na P Zero F1 pneumatikách: Martin Brundle (51 let)
Nejmladší pilot, který jel na P Zero F1 pneumatikách: Kevin Ceccon (18 let)
Celkový počet km, které ujely všechny směsi P Zero: 307 657 (v závodech i testech)
Nejnižší teplota dráhy, během které se jezdilo na pneumatikách Pirelli P Zero: Velká cena Německa při 13 °C; nejchladněji vůbec bylo při zimním testu ve Valencii - 6 °C
Nejvyšší teplota dráhy, během které se jezdilo na pneumatikách Pirelli P Zero: Velká cena Abú Zabí při 43 °C; nejtepleji vůbec tam bylo při testu mladíků - 49 °C
Celková váha pneumatik, které prošly rukama každého technikovi nasazujícího pneumatiky: 16 389
Průměrný čas pro nasazení F1 pneumatiky Pirelli (od samotného počátku): 2:30 min
Čas, který potřeboval Sebastian Vettel pro nasazení pneumatiky: 5:13 min
Pneumatika po závodě: finito, jak říkají Italové (foto: Pirelli)
Pirelli a jeho lidé
Celkový počet zaměstnanců Pirelli navštěvujících každý závod: 52
Počet národností v F1 týmu Pirelli: 10
Počet jazyků v F1 týmu Pirelli: 14
Počet hodin rozhovorů, které poskytoval během velkých cen Paul Hembery: 61:25 hod
Počet gólů, které vstřelil Paulův oblíbený fotbalový tým - Bristol City - za sezónu: 18
Kamiony Pirelli a stravování
Celkový počet kamionů při evropských závodech: 12
Celkový počet km, které ujely kamiony Pirelli v roce 2011: 925 326
Počet hodin potřebných k sestavení a demontáži motorhomu Pirelli v Evropě: 10 hod složení, 8 hod rozložení
Počet lidí potřebných pro skládání a rozkládání motorhomu Pirelli: 6
Počet jídel, která naservírovalo Pirelli ve svém motorhomu (včetně testů): 28 612
Počet espress, které Pirelli ve svém motorhomu naservírovalo (včetně testů): 43 250
Váha těstovin, které uvařil šéfkuchař Pirelli během sezóny (včetně testů): 1 220 kg (všechny druhy)
Pirelli sezónu příjemně zpestřilo - nejen barevně (foto: Pirelli)
Celkové statistiky Pirelli ve Formuli 1 (od roku 1950)
Počet závodů: 222
Vítězství: 63
Vítězství v kvalifikaci: 66
Umístění na pódiu: 196
Nejrychlejší kola: 70
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.