Bývalý pilot Formule 1 Jos Verstappen tvrdí, že jeho týmový kolega z Benettonu - Michael Schumacher - získal v roce 1994 titul podvodem: s využitím zakázaných elektronických pomůcek.
"Vím, co se dělo, když jsme společně působili v Benettonu. Lidé si myslí, že hledám výmluvy, ale já vím, že jeho auto se od toho mého lišilo. Vždy jsem si myslel, že to není možné" popisuje Verstappen pro holandský Nusport.
"Brzdil jsem na limitu a zatáčky jsem projížděl, jak jen to nejlépe šlo, takže jak by to mohl Schumacher dokázat? Něco nebylo v pořádku," pokračuje.
Skutečností je, že Schumacherův Benetton B194 byl během let mnohokrát zkontrolován. V té době zaujal i Ayrtona Sennu, který pozorně sledoval výkony Němce v úvodních závodech sezóny a vyjádřil rovněž pochyby o legálnosti konkurenčního monopostu.
Později komisaři FIA skutečně objevili (oficiální zpráva zde) softwarový kód v řídicí jednotce, který zabraňoval protáčení kol při rozjezdu (launch control). Benetton však tvrdil, že nebyl aktivní, a Schumacherovi titul zůstal. V sezóně 1994 nakonec porazil o bod Damona Hilla, když v posledním Velké ceně Austrálie došlo ke kontroverzní kolizi, po níž oba hlavní kandidáti museli ze závodu odstoupit.
Verstappen však nyní vyjádřil jiný názor: "Byly tam elektronické pomůcky. Nikdy se o tom nehovořilo, ale jsem o tom přesvědčený. Když jsem se na to později zeptal [šéfa týmu] Flavia Briatoreho, odpověděl mi: 'Nebavme se o tom.' Takže teď vím dost."
Vidíte, že teď je také jednoduše závislý na svém voze. Pro většinu lidí byl bohem, ale není supermanem - v motokárách mě nikdy neporazil," dodává Holanďan.
V F1 se o tom spekuluje již 17 let, ale nikdo o tom nechtěl nahlas hovořit. Jako důkaz, kterým by Verstappenovo tvrzení bylo možno vědecky podložit, by možná mohlo posloužit zkoumání otáček motoru a řazení pomocí akustických analýz, které se za tu dobu hodně zlepšily.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.