Bývalý pilot Formule 1 Jos Verstappen tvrdí, že jeho týmový kolega z Benettonu - Michael Schumacher - získal v roce 1994 titul podvodem: s využitím zakázaných elektronických pomůcek.
"Vím, co se dělo, když jsme společně působili v Benettonu. Lidé si myslí, že hledám výmluvy, ale já vím, že jeho auto se od toho mého lišilo. Vždy jsem si myslel, že to není možné" popisuje Verstappen pro holandský Nusport.
"Brzdil jsem na limitu a zatáčky jsem projížděl, jak jen to nejlépe šlo, takže jak by to mohl Schumacher dokázat? Něco nebylo v pořádku," pokračuje.
Skutečností je, že Schumacherův Benetton B194 byl během let mnohokrát zkontrolován. V té době zaujal i Ayrtona Sennu, který pozorně sledoval výkony Němce v úvodních závodech sezóny a vyjádřil rovněž pochyby o legálnosti konkurenčního monopostu.
Později komisaři FIA skutečně objevili (oficiální zpráva zde) softwarový kód v řídicí jednotce, který zabraňoval protáčení kol při rozjezdu (launch control). Benetton však tvrdil, že nebyl aktivní, a Schumacherovi titul zůstal. V sezóně 1994 nakonec porazil o bod Damona Hilla, když v posledním Velké ceně Austrálie došlo ke kontroverzní kolizi, po níž oba hlavní kandidáti museli ze závodu odstoupit.
Verstappen však nyní vyjádřil jiný názor: "Byly tam elektronické pomůcky. Nikdy se o tom nehovořilo, ale jsem o tom přesvědčený. Když jsem se na to později zeptal [šéfa týmu] Flavia Briatoreho, odpověděl mi: 'Nebavme se o tom.' Takže teď vím dost."
Vidíte, že teď je také jednoduše závislý na svém voze. Pro většinu lidí byl bohem, ale není supermanem - v motokárách mě nikdy neporazil," dodává Holanďan.
V F1 se o tom spekuluje již 17 let, ale nikdo o tom nechtěl nahlas hovořit. Jako důkaz, kterým by Verstappenovo tvrzení bylo možno vědecky podložit, by možná mohlo posloužit zkoumání otáček motoru a řazení pomocí akustických analýz, které se za tu dobu hodně zlepšily.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.