Bývalý pilot Formule 1 Jos Verstappen tvrdí, že jeho týmový kolega z Benettonu - Michael Schumacher - získal v roce 1994 titul podvodem: s využitím zakázaných elektronických pomůcek.
"Vím, co se dělo, když jsme společně působili v Benettonu. Lidé si myslí, že hledám výmluvy, ale já vím, že jeho auto se od toho mého lišilo. Vždy jsem si myslel, že to není možné" popisuje Verstappen pro holandský Nusport.
"Brzdil jsem na limitu a zatáčky jsem projížděl, jak jen to nejlépe šlo, takže jak by to mohl Schumacher dokázat? Něco nebylo v pořádku," pokračuje.
Skutečností je, že Schumacherův Benetton B194 byl během let mnohokrát zkontrolován. V té době zaujal i Ayrtona Sennu, který pozorně sledoval výkony Němce v úvodních závodech sezóny a vyjádřil rovněž pochyby o legálnosti konkurenčního monopostu.
Později komisaři FIA skutečně objevili (oficiální zpráva zde) softwarový kód v řídicí jednotce, který zabraňoval protáčení kol při rozjezdu (launch control). Benetton však tvrdil, že nebyl aktivní, a Schumacherovi titul zůstal. V sezóně 1994 nakonec porazil o bod Damona Hilla, když v posledním Velké ceně Austrálie došlo ke kontroverzní kolizi, po níž oba hlavní kandidáti museli ze závodu odstoupit.
Verstappen však nyní vyjádřil jiný názor: "Byly tam elektronické pomůcky. Nikdy se o tom nehovořilo, ale jsem o tom přesvědčený. Když jsem se na to později zeptal [šéfa týmu] Flavia Briatoreho, odpověděl mi: 'Nebavme se o tom.' Takže teď vím dost."
Vidíte, že teď je také jednoduše závislý na svém voze. Pro většinu lidí byl bohem, ale není supermanem - v motokárách mě nikdy neporazil," dodává Holanďan.
V F1 se o tom spekuluje již 17 let, ale nikdo o tom nechtěl nahlas hovořit. Jako důkaz, kterým by Verstappenovo tvrzení bylo možno vědecky podložit, by možná mohlo posloužit zkoumání otáček motoru a řazení pomocí akustických analýz, které se za tu dobu hodně zlepšily.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.