Podobně napínavou sezonu, jako je ta letošní, zažila formule 1 pouze ve třech předchozích případech: v letech 1959, 1981 a 1982.
Teprve po čtvrté v historii formule 1 se stalo to samé co v letošní sezóně, dva závody před koncem s pěticí jezdců v boji o titul. Ve dvou předchozích případech, slavil titul pilot, který byl ve vedení šampionátu. Pouze Nelson Piquet v roce 1981 bojoval o titul ze druhé pozice. O šampionech se přitom rozhodlo pokaždé až v závěrečném závodě.
1959 – Jack Brabham
Situace dva závody před koncem:Jack Brabham – (Tony Brooks +4; Stirling Moss +9,5; Phil Hill +14; Maurice Trintignant +15)Dva závody před koncem sezóny, byl v čele šampionátu Jack Brabham s 27 body, Tony Brooks na druhém místě ztrácel čtyři body. Bez šancí nebyli ani Stirling Moss (17,5 bodu), Phil Hill (13), a Maurice Trintignant (12), určitou šanci měli i Jo Bonnier, Masten Gregory a Dan Gurney, kteří získali po deseti bodech. Ve hře bylo ještě 18 bodů respektive 16, bodování se v roce 1959 odehrávalo podle systému: 1. 8 bodů – 2. 6 bodů – 3. 4 body – 4. 3 body – 5. 2 body – jeden bod byl udělován za nejrychlejší kolo.
Situaci komplikoval i fakt, že do konečného hodnocení šampionátu se započítávalo pouze pět nejlepších výsledku z devíti závodů. Do konce šampionátu chyběly jen výsledky z Velké ceny Itálie a Velké ceny USA. V Itálii zvítězil třetí v pořadí, Moss, druhý dojel Hill, který vzhledem ke třetímu místi Brabhama, vypadl ze skupiny kandidátu na titul. Ve hře zůstali již jen tři jezdci Brabham, Moss a Brooks, který v Itálii na body nedosáhl.
Rozhodnout se tedy mělo v americkém Sebringu, Stirling Moss, který odstartoval z pole position, pohřbil své šance již v pátém kole, když musel odstoupit z vedoucí pozice pro poruchu převodovky. Do vedení se dostal Brabham a zdálo se, že je rozhodnuto, ale těsně před cílem Brabhamuv Cooper spotřeboval veškeré palivo a tak Australan musel tlačit. Přehnalo se přes něj celé startovní pole včetně Brookse. Brabham nakonec dotlačil svůj monopost na čtvrtém místě (body se mu škrtaly – byl to až šestý nejlepší výsledek v sezóně), Brooksovi však třetí místo nestačilo a Brabham tak mohl slavit titul.
1981 – Nelson Piquet
Situace dva závody před koncem:Carlos Reutemann – (Nelson Piquet +3; Alan Jones +12; Alain Prost +12; Jacques Laffite +15)Dva závody před koncem sezóny, byl v čele šampionátu Carlos Reutemann se 49 body, Nelson Piquet na druhém místě ztrácel tři body. Také Alan Jones (37 bodu), Alain Prost (37), a Jacques Laffite (34), mohli pomýšlet na zisk titulu. Ve hře bylo 18 bodů a jedenáct nejlepších výsledků započítávaných do šampionátu. Rozhodnout měli dva zámořské závody, Velká cena Kanady a Velká cena Las Vegas. V kanadě zvítězil Laffite, což ho vystřelilo na třetí místo a udrželo v boji o titul, z pětice kandidátu si kanadské body připsal již jen Piquet za páté místo a přiblížil se Reutemannovi na rozdíl jediného bodu. Do Las Vegas se přesunula již jen trojice kandidátu na titul. Reutemann si sice vyjel pole position, ale velmi špatně odstartoval a propadl se na páté místo, navíc v dalších dvou kolech přepustil pozici Watsonovi a Laffitemu. Protože Reuteman na body nedosáhl, stačily Piquetovi dva body za páté místo k zisku titulu.
1982 – Keke Rosberg
Situace dva závody před koncem:Keke Rosberg – (Didier Pironi +3; Alain Prost +11; Niki Lauda +12; John Watson +12)Dva závody před koncem sezóny, byl v čele šampionátu Keke Rosberg se 42 body, šanci na zisk titulu měli již jen Alain Prost (31 bodů), Niki Lauda a John Watson (oba po 30 bodech). Didier Pironi, který s přehledem šampionátu vévodil, si v Německu zlomil obě nohy a byl mimo hru. Rozhodující slovo mělo padnout během Velké ceny Itálie a Velké ceny Las Vegas. Ze čtveřice kandidátu na titul v Itálii bodoval pouze Watson a zůstal tak společně s Rosbergem ve hře. Aby Watson získal titul, musel v Las Vegas zvítězit a doufat, že Rosberg nebude bodovat, nestalo se tak. Watson dojel na druhém místě, již to stačilo Rosbergovi k zisku titulu, navíc si Fin dojel pro další dva body.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.