Jubilejní 10. vítězství Jamese Hunta, které chtěl oslavit ve Velké ceně Japonska 1977, mělo hořkou pachuť, při nehodě mezi Villeneuvem a Petersonem přišli o život dva diváci.
Narodili se... Larry Crockett (1926) USAByl americký automobilový závodník. Startoval v 500 mil v Indianapolis 1954, kde se umístil na 9. pozici. Zahynul v roce 1955 během závodu na okruhu v Langhorne. Mario Alborghetti (1928) ItálieNarodil se v bohaté milánské rodině 23. října 1928. Byl jedním z těch bohatých mladíků, kteří si místo na startovním roštu nevydobyli díky svému talentu, ale tím, že si jednoduše koupili závodní vůz. Mario si začátkem roku 1955 pořídil vůz Maserati 4CLT/48 ze zaniklé Scuderie Milano. Alborghetti měl dostatek prostředků, aby založil nový tým a povolal do něho Egidia Arzaniho a Gianpaola Volpiniho. Arzani i Volpini měli dostatek zkušeností, aby se mohli věnovat přestavbě zastaralého Maserati. Z původního vozu zůstal prakticky jen rám, zatímco šasi se nápadně podobalo Ferrari 533 Squalo. S tímto vozem, se přihlásil do závodu na okruhu Valentino v Turíně. Vůz, ale nebyl ještě úplně připraven a tak do závodu ani nenastoupil. Již za dva týdny byl na soupisce prestižního závodu Grand Prix Pau, který nebyl součástí světového šampionátu. Již samotná kvalifikace, ale odhalila, že přepracované Maserati ztrácí na nejrychlejší téměř dvacet sekund. Mario Alborghetti tak do závodu odstartoval až z poslední řady. Hned v úvodu se potýkal s technickými problémy a během prvních kol musel hned třikrát ke svým mechanikům. Na začátku 19 kola sváděl boj s vozem Gordini, který pilotoval francouzský pilot Jacques Pollet, v zatáčce La Gare, která je druhou zatáčkou po projetí cílovou rovinkou a přivádí jezdce na rovný úsek Avenue Léon Say, vyjel mimo trať a narazil do balíků slámy. Mario Alborghetti, 26 letý italský pilot, podlehl na místě těžkým zraněním hlavy, bylo zraněno i 11 diváků, z toho dva velmi vážně. Nikdy nebyla objasněna příčina havárie, některé zdroje uvádějí jako možnou příčinu tohoto neštěstí, netypické rozmístění pedálů ve voze, které mladého pilota zmátlo a místo brzdy použil akcelerátor. Tuto domněnku potvrdilo i několik očitých svědků, kteří uvedli, že Alborghettiho vůz po vyjetí z trati vůbec nebrzdil. Touto nešťastnou událostí se završila krátká sportovní kariéra milánského rodáka, Maria Alborgettiho. Geki (1937) ItálieVlastním jménem Giacomo Russo – Startoval v Grand Prix Itálie 1965 a Grand Prix Itálie 1966. Zahynul v roce 1967 při závodech F3, bylo mu 29 let.Alessandro Zanardi (1966) ItálieVe třinácti letech začal závodit na motokárách. V letech 1988 - 1991 jezdil italskou sérii Formule 3. V roce 1991 přestoupil do Formule 3000, spolu se svým týmem Il Barone Rampante team, zvítězil hned při svém debutu, dohromady vyhrál dva závody a v celkovém pořadí skončil druhý. Díky skvělým výsledků ve Formuli 3000 si jej vybral do svého týmu Eddie Jordan, a tak Ital debutoval při Grand Prix Španělska 1991 devátým místem. Pro sezonu 1992 odešel ze stáje Jordan do italského týmu Minardi, kde odjel tři velké ceny a ze dvou z nich, byl diskvalifikován. V roce 1993 opět změnil tým, přestoupil do stáje Lotus, kde při své první sezoně u této anglické legendy motorsportu získal svůj první a jak se později ukázalo také poslední bod ve Formuli 1, stalo se tak při Grand Prix Brazílie 1993, kde dojel na 6. místě. Celkově odjel 12 velkých cen a skončil na 20. místě, na konci sezony ho vystřídal Pedro Lamy, se kterým se střídal i během sezony 1994, kdy odjel 10 závodů a zůstal bez bodu. Na konci sezony 1994 skončil i tým Lotus a Zanardi se musel s F1 na 5 let rozloučit.Rok 1995 strávil v závodech sportovních vozů. Pro sezonu 1996 odešel do Spojených států, kde startoval v Champ Car. Zvítězil ve třech závodech a celkově skončil na třetí pozici. V letech 1997 - 1998 se stal dvojnásobným vítězem této série.Po úspěších v USA jej angažoval tým Sira Franka Williamse, kde startoval po boku Ralfa Schumacher, naděje do něj vkládané ovšem neproměnil, Němec jej jednoznačně porážel, Zanardi nedokázal v sezoně 1999 ani jednou bodovat a jeho nejlepším umístěním bylo sedmé místo při domácí Grand Prix Itálie 1999.
Po definitivním opuštění Formule 1 se vrátil do Spojených států, ale přes své dřívější úspěchy byl nucen pro rok 2000 zůstat pouhým testovacím jezdcem. Jako závodní pilot se vrátil v roce 2001, kde během jediného evropského závodu na okruhu Lausitzring těžce havaroval a po transportu do nemocnice mu byly amputovány obě nohy.Zanardi se ovšem nevzdal, během čtyř let mimo závodní okruhy tvrdě trénoval a spolu s týmem BMW našel způsob, jak se vrátit do prostředí automobilových závodů, když mu na míru přestavěli závodní auto tak, že rukou může přidávat plyn a protézou pravé nohy brzdit. Od roku 2005 závodí ve WTCC, během čtyř sezon vyhrál 4 závody, z toho dva na Masarykově okruhu v Brně. Jeho nejlepším celkovým umístěním byla 10. pozice z roku 2005.V roce 2006 mu tým BMW Sauber umožnil se ještě jednou svést v monopostu F1. Poté co opustil automobilové závody, vrhl se na další sport- cyklistiku pro tělesně postižené a pravidelně se účastní mistrovství světa a připravuje se na paralympijské hry v Londýně.Startoval ve 41 Grand Prix, nejlépe dojel na 6. místě v Grand Prix Brazílie 1993. V letech 1996 a 1997 se stal šampionem CART série.Jelo se...
1966John Surtees s vozem Cooper T81 zvítězili ve Velké ceně Mexika 5. vítězství pro Johna Surteese, 15. vítězství pro Cooper a 10. vítězství pro motor Maserati.
1977James Hunt s vozem McLaren M26 zvítězili ve Velké ceně Japonska 10. vítězství pro Jamese Hunta, 24. vítězství pro McLaren a 108. vítězství pro motor Ford Cosworth.
Nehoda Gilese Villeneuvea a Ronniho Petersona, při které zahynuli dva diváci
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.