Jubilejní 10. vítězství Jamese Hunta, které chtěl oslavit ve Velké ceně Japonska 1977, mělo hořkou pachuť, při nehodě mezi Villeneuvem a Petersonem přišli o život dva diváci.
Narodili se... Larry Crockett (1926) USAByl americký automobilový závodník. Startoval v 500 mil v Indianapolis 1954, kde se umístil na 9. pozici. Zahynul v roce 1955 během závodu na okruhu v Langhorne. Mario Alborghetti (1928) ItálieNarodil se v bohaté milánské rodině 23. října 1928. Byl jedním z těch bohatých mladíků, kteří si místo na startovním roštu nevydobyli díky svému talentu, ale tím, že si jednoduše koupili závodní vůz. Mario si začátkem roku 1955 pořídil vůz Maserati 4CLT/48 ze zaniklé Scuderie Milano. Alborghetti měl dostatek prostředků, aby založil nový tým a povolal do něho Egidia Arzaniho a Gianpaola Volpiniho. Arzani i Volpini měli dostatek zkušeností, aby se mohli věnovat přestavbě zastaralého Maserati. Z původního vozu zůstal prakticky jen rám, zatímco šasi se nápadně podobalo Ferrari 533 Squalo. S tímto vozem, se přihlásil do závodu na okruhu Valentino v Turíně. Vůz, ale nebyl ještě úplně připraven a tak do závodu ani nenastoupil. Již za dva týdny byl na soupisce prestižního závodu Grand Prix Pau, který nebyl součástí světového šampionátu. Již samotná kvalifikace, ale odhalila, že přepracované Maserati ztrácí na nejrychlejší téměř dvacet sekund. Mario Alborghetti tak do závodu odstartoval až z poslední řady. Hned v úvodu se potýkal s technickými problémy a během prvních kol musel hned třikrát ke svým mechanikům. Na začátku 19 kola sváděl boj s vozem Gordini, který pilotoval francouzský pilot Jacques Pollet, v zatáčce La Gare, která je druhou zatáčkou po projetí cílovou rovinkou a přivádí jezdce na rovný úsek Avenue Léon Say, vyjel mimo trať a narazil do balíků slámy. Mario Alborghetti, 26 letý italský pilot, podlehl na místě těžkým zraněním hlavy, bylo zraněno i 11 diváků, z toho dva velmi vážně. Nikdy nebyla objasněna příčina havárie, některé zdroje uvádějí jako možnou příčinu tohoto neštěstí, netypické rozmístění pedálů ve voze, které mladého pilota zmátlo a místo brzdy použil akcelerátor. Tuto domněnku potvrdilo i několik očitých svědků, kteří uvedli, že Alborghettiho vůz po vyjetí z trati vůbec nebrzdil. Touto nešťastnou událostí se završila krátká sportovní kariéra milánského rodáka, Maria Alborgettiho. Geki (1937) ItálieVlastním jménem Giacomo Russo – Startoval v Grand Prix Itálie 1965 a Grand Prix Itálie 1966. Zahynul v roce 1967 při závodech F3, bylo mu 29 let.Alessandro Zanardi (1966) ItálieVe třinácti letech začal závodit na motokárách. V letech 1988 - 1991 jezdil italskou sérii Formule 3. V roce 1991 přestoupil do Formule 3000, spolu se svým týmem Il Barone Rampante team, zvítězil hned při svém debutu, dohromady vyhrál dva závody a v celkovém pořadí skončil druhý. Díky skvělým výsledků ve Formuli 3000 si jej vybral do svého týmu Eddie Jordan, a tak Ital debutoval při Grand Prix Španělska 1991 devátým místem. Pro sezonu 1992 odešel ze stáje Jordan do italského týmu Minardi, kde odjel tři velké ceny a ze dvou z nich, byl diskvalifikován. V roce 1993 opět změnil tým, přestoupil do stáje Lotus, kde při své první sezoně u této anglické legendy motorsportu získal svůj první a jak se později ukázalo také poslední bod ve Formuli 1, stalo se tak při Grand Prix Brazílie 1993, kde dojel na 6. místě. Celkově odjel 12 velkých cen a skončil na 20. místě, na konci sezony ho vystřídal Pedro Lamy, se kterým se střídal i během sezony 1994, kdy odjel 10 závodů a zůstal bez bodu. Na konci sezony 1994 skončil i tým Lotus a Zanardi se musel s F1 na 5 let rozloučit.Rok 1995 strávil v závodech sportovních vozů. Pro sezonu 1996 odešel do Spojených států, kde startoval v Champ Car. Zvítězil ve třech závodech a celkově skončil na třetí pozici. V letech 1997 - 1998 se stal dvojnásobným vítězem této série.Po úspěších v USA jej angažoval tým Sira Franka Williamse, kde startoval po boku Ralfa Schumacher, naděje do něj vkládané ovšem neproměnil, Němec jej jednoznačně porážel, Zanardi nedokázal v sezoně 1999 ani jednou bodovat a jeho nejlepším umístěním bylo sedmé místo při domácí Grand Prix Itálie 1999.
Po definitivním opuštění Formule 1 se vrátil do Spojených států, ale přes své dřívější úspěchy byl nucen pro rok 2000 zůstat pouhým testovacím jezdcem. Jako závodní pilot se vrátil v roce 2001, kde během jediného evropského závodu na okruhu Lausitzring těžce havaroval a po transportu do nemocnice mu byly amputovány obě nohy.Zanardi se ovšem nevzdal, během čtyř let mimo závodní okruhy tvrdě trénoval a spolu s týmem BMW našel způsob, jak se vrátit do prostředí automobilových závodů, když mu na míru přestavěli závodní auto tak, že rukou může přidávat plyn a protézou pravé nohy brzdit. Od roku 2005 závodí ve WTCC, během čtyř sezon vyhrál 4 závody, z toho dva na Masarykově okruhu v Brně. Jeho nejlepším celkovým umístěním byla 10. pozice z roku 2005.V roce 2006 mu tým BMW Sauber umožnil se ještě jednou svést v monopostu F1. Poté co opustil automobilové závody, vrhl se na další sport- cyklistiku pro tělesně postižené a pravidelně se účastní mistrovství světa a připravuje se na paralympijské hry v Londýně.Startoval ve 41 Grand Prix, nejlépe dojel na 6. místě v Grand Prix Brazílie 1993. V letech 1996 a 1997 se stal šampionem CART série.Jelo se...
1966John Surtees s vozem Cooper T81 zvítězili ve Velké ceně Mexika 5. vítězství pro Johna Surteese, 15. vítězství pro Cooper a 10. vítězství pro motor Maserati.
1977James Hunt s vozem McLaren M26 zvítězili ve Velké ceně Japonska 10. vítězství pro Jamese Hunta, 24. vítězství pro McLaren a 108. vítězství pro motor Ford Cosworth.
Nehoda Gilese Villeneuvea a Ronniho Petersona, při které zahynuli dva diváci
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.