V tento den se jela Velká cena Japonska 2001, z jejího průběhu si připomeneme jen kolizi Kimiho Räikkönena s Jeanem Alesim.
Narodili se...Karl Oppitzhauser (1941) RakouskoByl rakouský automobilový závodník. Ve své vlasti se účastnil nepřeberného množství závodů jak na okruhu tak závodů do vrchu, účastnil se národního šampionátu ve formuli 3 a formuli 5000. Jako vítěz ÖASC Racing Team získal možnost startovat ve Velké ceně Rakouska formule 1 v roce 1976, k dispozici mu byl vůz March 761. Ředitelství závodu nakonec neakceptovalo jeho zápis do startovní listiny, důvodem byla jeho mála mezinárodní zkušenost v automobilovém sportu.Rikky von Opel (1947) LichtenštejnskoByl lichtenštejnský automobilový závodník. Rodák z New Yorku, pocházející z významné evropské šlechtické rodiny, začal s motosportem začátkem sedmdesátých let. Nejprve pod pseudonymem Antonio Branco, aby tak nepřitahoval pozornost své rodiny, která byla zásadně proti jeho závodním aktivitám. Ve formuli tři absolvoval dvě sezóny, tu první v roce 1971 s Lotusem a tu následující s Ensignem. Byl to právě Ensign, který spolu s von Opelem vstoupil v polovině roku 1973 do formule 1, ale v šesti závodech nepředvedli nějak oslnivé výsledky. V roce 1974, opustil tým po prvních třech závodech, aby zkusil štěstí u Brabhamu, ale ani tady se mu nedaří a nejlepším umístěním jsou dvě devátá místa: v Holandsku a ve Švédsku.Jelo se...
2001Michael Schumacher s vozem Ferrari F2002 zvítězili ve Velké ceně Japonska 53. vítězství Michaela Schumachera, 144. vítězství pro Ferrari a 144. vítězství pro motor Ferrari.
Retrobox: 1. říjen; 2. říjen; 3. říjen; 4. říjen; 5. říjen; 6. říjen; 7. říjen; 8. říjen; 9. říjen; 10. říjen;
11. říjen; 12. říjen; 13. říjen
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.