V tento den se jela Velká cena Japonska 2001, z jejího průběhu si připomeneme jen kolizi Kimiho Räikkönena s Jeanem Alesim.
Narodili se...Karl Oppitzhauser (1941) RakouskoByl rakouský automobilový závodník. Ve své vlasti se účastnil nepřeberného množství závodů jak na okruhu tak závodů do vrchu, účastnil se národního šampionátu ve formuli 3 a formuli 5000. Jako vítěz ÖASC Racing Team získal možnost startovat ve Velké ceně Rakouska formule 1 v roce 1976, k dispozici mu byl vůz March 761. Ředitelství závodu nakonec neakceptovalo jeho zápis do startovní listiny, důvodem byla jeho mála mezinárodní zkušenost v automobilovém sportu.Rikky von Opel (1947) LichtenštejnskoByl lichtenštejnský automobilový závodník. Rodák z New Yorku, pocházející z významné evropské šlechtické rodiny, začal s motosportem začátkem sedmdesátých let. Nejprve pod pseudonymem Antonio Branco, aby tak nepřitahoval pozornost své rodiny, která byla zásadně proti jeho závodním aktivitám. Ve formuli tři absolvoval dvě sezóny, tu první v roce 1971 s Lotusem a tu následující s Ensignem. Byl to právě Ensign, který spolu s von Opelem vstoupil v polovině roku 1973 do formule 1, ale v šesti závodech nepředvedli nějak oslnivé výsledky. V roce 1974, opustil tým po prvních třech závodech, aby zkusil štěstí u Brabhamu, ale ani tady se mu nedaří a nejlepším umístěním jsou dvě devátá místa: v Holandsku a ve Švédsku.Jelo se...
2001Michael Schumacher s vozem Ferrari F2002 zvítězili ve Velké ceně Japonska 53. vítězství Michaela Schumachera, 144. vítězství pro Ferrari a 144. vítězství pro motor Ferrari.
Retrobox: 1. říjen; 2. říjen; 3. říjen; 4. říjen; 5. říjen; 6. říjen; 7. říjen; 8. říjen; 9. říjen; 10. říjen;
11. říjen; 12. říjen; 13. říjen
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.