Nový Zéland je pro Formuli 1 poněkud exotická země situovaná na jižní polokouli, přesto dala tomuto sportu opravdové legendy. Prvním Novozélanďanem byl Bruce McLaren, Denny Hulme zase tím který získal pro tuto zemi jediný titul, ale kdo byl Tony Shelly?
Narodili se...
Eitel Cantoni (1906) UruguayByl uruguayský automobilový závodník. Startoval ve třech velkých cenách, nejlépe dojel na 11. místě ve Velké ceně Itálie 1952. Zemřel v roce 1997 ve věku 90 let.Roberto Brussinello (1927) ItálieByl italský automobilový závodník. Startoval ve Velké ceně Itálie 1961 a Velké ceně Itálie 1965. Jezdil ve vozech De Tomaso a BRM. Zemřel v roce 1999 ve věku 71 let.Bob Scott (1928) USAByl americký automobilový závodník. Do statistik formule 1 se zapsal jen díky startům v 500 mil v Indianapolis 1952 -1954. Zahynul v roce 1954 při závodě na 200 mil v Darlingtonu, bylo mu 25 let.Zemřeli...
Denny Hulme (1992) Nový ZélandByl novozélandský automobilový závodník, mistr světa z roku 1967. Startoval ve 112 velkých cenách, v 8 z nich zvítězil, 1x startoval z pole positions, 9x zajel nejrychlejší kolo, 33x dojel na stupních vítězů a získal 248 bodů. Zemřel v roce 1992 na infarkt, který ho překvapil během závodu na okruhu v Bathurstu, bylo mu 56 let.Tony Shelly (1998) Nový ZélandByl novozélandský automobilový závodník. Startoval ve Velké ceně Velké Británie 1962. Tony Shelly zahájil svou kariéru vítězstvím v Teretonga s vozem Cooper, posléze Tony pokouší štěstí v Evropě, kam odešel v roce 1962, aby závodil v týmu Johna Daltona a to především v závodech mimo šampionát. V tom samém roce dostal příležitost ke startu v Grand Prix Velké Británie, kde řídil Lotus 18/21, ale v závodě ho zradil motor. Další snaha o start v Grand Prix a to jak v Německu, tak i v Itálii přišla vniveč již v kvalifikaci, ze které se nedokázal na start závodu probojovat. V závodech, které do šampionátu nebyli započítávany si vedl daleko lépe a sezónu zakončil pátým místem v Trophée Lombank a třetím místem v Lavant Cup.Koncem roku se vrací na Nový Zéland, aby v roce 1964 startoval v Tasmánckém poháru, kde po čtvrtém, dvou pátých a dvou šestých místech získal celkem 9 bodů a dosáhl tak na celkově 9. místo v celé sérii.Tímto končí Tonyho kariéra automobilového závodníka, ale na vozy nezanevřel, stal se z něho úspěšný obchodník s vozy. Tony následoval svého otce na Hawai, kde spolu založili obchodní společnost. V roce 1975 získal americké občanství a svou obchodní aktivitu rozdělil do dvou sídel, jedné v Honolulu a druhé v Taupo. V roce 1980 rozšířil společnost na obchodování s vozy Mazda, později spolu se svým společníkem Neville Crichtonem, který také pocházel z Nového Zélandu, začali zastupovat další značky, jako byla v roce 1988 BMW. V letech 1981 až 1982 se stal Shelly prezidentem společnosti HADA.Tony Shelly, až do své smrti v roce 1998, kdy podlehl zákeřné rakovině, žil v Taupo se svou ženou Lesley a pěti potomky: Damonem, Stuartem, Markem, Andrewem a Johnem.Jelo se...
1964Graham Hill s vozem BRM P261 zvítězili ve Velké ceně USA 8. vítězství Graham Hill, 9. vítězství pro BRM a 9. vítězství pro motor BRM.
1970Emerson Fittipaldi s vozem Lotus 72C zvítězili ve Velké ceně USA 1. vítězství Emersona Fittipaldiho, 42. vítězství pro Lotus a 34. vítězství pro motor Ford Cosworth .
2009Sebastian Vettel s vozem Red Bull RB5 zvítězili ve Velké ceně Japonska 4. vítězství Sebastiana Vettela, 4. vítězství pro Red Bull a 119. vítězství pro motor Renault.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.