Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie odstartovala svižným tempem a od prvních minut bylo jasné, že boj o postup do dalších částí bude tvrdý, především ve středu pole. Úvodní časy stanovili jezdci Haasu, ale McLaren rychle převzal kontrolu, Oscar Piastri šel do čela těsně před Landa Norrise. Norris ovšem brzy odpověděl ještě lepším kolem, které mu zajistilo první místo sedm minut před koncem Q1.
V závěru Q1 se na špici ukázal i Max Verstappen, který na chvíli vystřídal McLareny na vrcholu výsledkové listiny. Na druhé straně spektra však přišlo zklamání pro pětici jezdců, která se do druhé části kvalifikace neprobojovala, šlo o Lance Strolla, Jacka Doohana, Nica Hülkenberga, Estebana Ocona a Gabriela Bortoletta. Dvě Saubery, jeden Aston Martin, jeden Alpine a jeden Haas tak ukončily své snažení už v Q1.
Druhá část kvalifikace nabídla další dávku dramatu. Kimi Antonelli si v rádiu ulevil po těsném momentu při výjezdu z boxů, zatímco Liam Lawson se dostal pod vyšetřování kvůli nebezpečnému vypuštění svého vozu. Oscar Piastri se sice dopustil chyby v prvním sektoru, přesto na chvíli vedl, než ho překonali Verstappen a vzápětí Norris. Liam Lawson navíc přišel o svůj rychlý čas kvůli porušení traťových limitů, což mu výrazně ztížilo šance na postup.
Velké zvraty v závěru Q2 ale nepřišly, Lewis Hamilton se jako poslední těsně kvalifikoval do Q3 před Alexem Albonem. Z kvalifikace naopak vypadli Lawson, Hadjar, Alonso a Bearman. Všichni ostatní se připravovali na závěrečný boj o pole position.
V poslední části kvalifikace rozjel Oscar Piastri skvělý čas, ale vzápětí havaroval jeho týmový kolega Lando Norris a vyvolal červené vlajky. Norris ujistil tým, že je v pořádku, i když si v rádiu sám pro sebe nebral servítky.
Po restartu se Max Verstappen rychle dostal do čela, i když jeho pneumatiky nebyly ještě ideálně zahřáté. Následně George Russell překvapivě zajel nejlepší čas, ale nakonec to byl Verstappen, kdo v nervózním závěru potvrdil svou dominanci a slavil pole position, které popsal jako „prostě nádherné“.
1. Max Verstappen (Red Bull) - 1:27.294
2. Oscar Piastri – (McLaren) - 1:27.304
3. George Russell – (Mercedes) - 1:27.407
4. Charles Leclerc – (Ferrari) - 1:27.670
5. Kimi Antonelli – (Mercedes) - 1:27.866
6. Carlos Sainz – (Williams) - 1:28.164
7. Lewis Hamilton – (Ferrari) - 1:28.201
8. Júki Cunoda – (Red Bull) - 1:28.204
9. Pierre Gasly – (Alpine) - 1:28.367
10. Lando Norris – (McLaren) - bez času
11. Alexander Albon – (Williams) - 1:28.109
12. Liam Lawson – (Racing Bulls) - 1:28.191
13. Fernando Alonso – (Aston Martin) - 1:28.303
14. Isack Hadjar – (Racing Bulls) - 1:28.418
15. Oliver Bearman – (Haas) - 1:28.648
16. Lance Stroll – (Aston Martin) - 1:28.645
17. Jack Doohan – (Alpine) - 1:28.739
18. Nico Hülkenberg – (Kick Sauber) - 1:28.782
19. Esteban Ocon – (Haas) - 1:29.092
20. Gabriel Bortoleto – (Kick Sauber) - 1:29.462
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.