Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie odstartovala svižným tempem a od prvních minut bylo jasné, že boj o postup do dalších částí bude tvrdý, především ve středu pole. Úvodní časy stanovili jezdci Haasu, ale McLaren rychle převzal kontrolu, Oscar Piastri šel do čela těsně před Landa Norrise. Norris ovšem brzy odpověděl ještě lepším kolem, které mu zajistilo první místo sedm minut před koncem Q1.
V závěru Q1 se na špici ukázal i Max Verstappen, který na chvíli vystřídal McLareny na vrcholu výsledkové listiny. Na druhé straně spektra však přišlo zklamání pro pětici jezdců, která se do druhé části kvalifikace neprobojovala, šlo o Lance Strolla, Jacka Doohana, Nica Hülkenberga, Estebana Ocona a Gabriela Bortoletta. Dvě Saubery, jeden Aston Martin, jeden Alpine a jeden Haas tak ukončily své snažení už v Q1.
Druhá část kvalifikace nabídla další dávku dramatu. Kimi Antonelli si v rádiu ulevil po těsném momentu při výjezdu z boxů, zatímco Liam Lawson se dostal pod vyšetřování kvůli nebezpečnému vypuštění svého vozu. Oscar Piastri se sice dopustil chyby v prvním sektoru, přesto na chvíli vedl, než ho překonali Verstappen a vzápětí Norris. Liam Lawson navíc přišel o svůj rychlý čas kvůli porušení traťových limitů, což mu výrazně ztížilo šance na postup.
Velké zvraty v závěru Q2 ale nepřišly, Lewis Hamilton se jako poslední těsně kvalifikoval do Q3 před Alexem Albonem. Z kvalifikace naopak vypadli Lawson, Hadjar, Alonso a Bearman. Všichni ostatní se připravovali na závěrečný boj o pole position.
V poslední části kvalifikace rozjel Oscar Piastri skvělý čas, ale vzápětí havaroval jeho týmový kolega Lando Norris a vyvolal červené vlajky. Norris ujistil tým, že je v pořádku, i když si v rádiu sám pro sebe nebral servítky.
Po restartu se Max Verstappen rychle dostal do čela, i když jeho pneumatiky nebyly ještě ideálně zahřáté. Následně George Russell překvapivě zajel nejlepší čas, ale nakonec to byl Verstappen, kdo v nervózním závěru potvrdil svou dominanci a slavil pole position, které popsal jako „prostě nádherné“.
1. Max Verstappen (Red Bull) - 1:27.294
2. Oscar Piastri – (McLaren) - 1:27.304
3. George Russell – (Mercedes) - 1:27.407
4. Charles Leclerc – (Ferrari) - 1:27.670
5. Kimi Antonelli – (Mercedes) - 1:27.866
6. Carlos Sainz – (Williams) - 1:28.164
7. Lewis Hamilton – (Ferrari) - 1:28.201
8. Júki Cunoda – (Red Bull) - 1:28.204
9. Pierre Gasly – (Alpine) - 1:28.367
10. Lando Norris – (McLaren) - bez času
11. Alexander Albon – (Williams) - 1:28.109
12. Liam Lawson – (Racing Bulls) - 1:28.191
13. Fernando Alonso – (Aston Martin) - 1:28.303
14. Isack Hadjar – (Racing Bulls) - 1:28.418
15. Oliver Bearman – (Haas) - 1:28.648
16. Lance Stroll – (Aston Martin) - 1:28.645
17. Jack Doohan – (Alpine) - 1:28.739
18. Nico Hülkenberg – (Kick Sauber) - 1:28.782
19. Esteban Ocon – (Haas) - 1:29.092
20. Gabriel Bortoleto – (Kick Sauber) - 1:29.462
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.