Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Kvalifikace na Velkou cenu Saúdské Arábie odstartovala svižným tempem a od prvních minut bylo jasné, že boj o postup do dalších částí bude tvrdý, především ve středu pole. Úvodní časy stanovili jezdci Haasu, ale McLaren rychle převzal kontrolu, Oscar Piastri šel do čela těsně před Landa Norrise. Norris ovšem brzy odpověděl ještě lepším kolem, které mu zajistilo první místo sedm minut před koncem Q1.
V závěru Q1 se na špici ukázal i Max Verstappen, který na chvíli vystřídal McLareny na vrcholu výsledkové listiny. Na druhé straně spektra však přišlo zklamání pro pětici jezdců, která se do druhé části kvalifikace neprobojovala, šlo o Lance Strolla, Jacka Doohana, Nica Hülkenberga, Estebana Ocona a Gabriela Bortoletta. Dvě Saubery, jeden Aston Martin, jeden Alpine a jeden Haas tak ukončily své snažení už v Q1.
Druhá část kvalifikace nabídla další dávku dramatu. Kimi Antonelli si v rádiu ulevil po těsném momentu při výjezdu z boxů, zatímco Liam Lawson se dostal pod vyšetřování kvůli nebezpečnému vypuštění svého vozu. Oscar Piastri se sice dopustil chyby v prvním sektoru, přesto na chvíli vedl, než ho překonali Verstappen a vzápětí Norris. Liam Lawson navíc přišel o svůj rychlý čas kvůli porušení traťových limitů, což mu výrazně ztížilo šance na postup.
Velké zvraty v závěru Q2 ale nepřišly, Lewis Hamilton se jako poslední těsně kvalifikoval do Q3 před Alexem Albonem. Z kvalifikace naopak vypadli Lawson, Hadjar, Alonso a Bearman. Všichni ostatní se připravovali na závěrečný boj o pole position.
V poslední části kvalifikace rozjel Oscar Piastri skvělý čas, ale vzápětí havaroval jeho týmový kolega Lando Norris a vyvolal červené vlajky. Norris ujistil tým, že je v pořádku, i když si v rádiu sám pro sebe nebral servítky.
Po restartu se Max Verstappen rychle dostal do čela, i když jeho pneumatiky nebyly ještě ideálně zahřáté. Následně George Russell překvapivě zajel nejlepší čas, ale nakonec to byl Verstappen, kdo v nervózním závěru potvrdil svou dominanci a slavil pole position, které popsal jako „prostě nádherné“.
1. Max Verstappen (Red Bull) - 1:27.294
2. Oscar Piastri – (McLaren) - 1:27.304
3. George Russell – (Mercedes) - 1:27.407
4. Charles Leclerc – (Ferrari) - 1:27.670
5. Kimi Antonelli – (Mercedes) - 1:27.866
6. Carlos Sainz – (Williams) - 1:28.164
7. Lewis Hamilton – (Ferrari) - 1:28.201
8. Júki Cunoda – (Red Bull) - 1:28.204
9. Pierre Gasly – (Alpine) - 1:28.367
10. Lando Norris – (McLaren) - bez času
11. Alexander Albon – (Williams) - 1:28.109
12. Liam Lawson – (Racing Bulls) - 1:28.191
13. Fernando Alonso – (Aston Martin) - 1:28.303
14. Isack Hadjar – (Racing Bulls) - 1:28.418
15. Oliver Bearman – (Haas) - 1:28.648
16. Lance Stroll – (Aston Martin) - 1:28.645
17. Jack Doohan – (Alpine) - 1:28.739
18. Nico Hülkenberg – (Kick Sauber) - 1:28.782
19. Esteban Ocon – (Haas) - 1:29.092
20. Gabriel Bortoleto – (Kick Sauber) - 1:29.462
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.