Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Monaka vyjel pole position pro nedělní závod, který se pojede s povinnou dvouzastávkovou strategií. V rozhodujícím kole zajel čas 1:09.954 a těsně překonal domácího favorita Charlese Leclerca. Třetí místo na startu získal další jezdec McLarenu, Oscar Piastri. Mercedes však zažil těžké chvíle, George Russell odstoupil už ve druhé části kvalifikace kvůli technickým problémům a nováček Kimi Antonelli havaroval v samotném závěru Q1.
Od začátku kvalifikace panovalo v Monte Carlu napětí. Jezdci se hromadili v boxové uličce v očekávání přerušení a obavy se naplnily. Antonelliho nehoda přivodila červenou vlajku a znamenala konec pro pětici jezdců, mezi nimiž byli i nováčci Gabriel Bortoleto a Franco Colapinto. K dramatickému momentu došlo také mezi Pierrem Gaslym a Lancem Strollem, který kvůli oslnění sluncem nedokázal rozeznat, kdo se k němu blíží. Max Verstappen si navíc postěžoval na zdržení ze strany Lewise Hamiltona, což nezůstalo bez povšimnutí komisařů.
Ve druhé části kvalifikace přišel pro Mercedes další zásah. George Russell odstavil svůj vůz v tunelu se slovy „Ztratil jsem výkon“ a po Antonelliho havárii tak tým zůstal bez zástupce v závěrečné části. V této fázi se o vedení přetahovali Norris s Leclercem, přičemž britský jezdec tuto část vyhrál s náskokem jediné setiny.
Závěrečné dějství kvalifikace přineslo souboj mezi McLarenem a Charlesem Leclercem.
Norris ve svém prvním pokusu porazil týmového kolegu Piastriho, ale Leclerc se díky silnému střednímu sektoru vrátil do čela. McLaren však poslal oba jezdce ještě jednou na trať a Norris při svém závěrečném pokusu předvedl skvělý výkon. Jeho finální kolo znamenalo čas 1:09.954 a první místo na startu, čímž zklamal domácí fanoušky, kteří doufali v pole position pro Leclerca.
Oscar Piastri odstartuje jako třetí, zatímco Liam Lawson zaznamenal svůj první postup do třetí části kvalifikace v letošní sezoně a do závodu vyrazí z deváté pozice.
1.Lando Norris – McLaren – 1:09.954
2. Charles Leclerc – Ferrari – +0.109
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.175
4. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.428
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.715
6. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.969
7. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.970
8. Esteban Ocon – Haas F1 Team – +0.988
9. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.175
10. Alexander Albon – Williams – +1.259
11. Carlos Sainz – Williams – 1:11.362
12. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – 1:11.415
13. Nico Hulkenberg – Kick Sauber – 1:11.596
14. George Russell – Mercedes – bez času
15. Kimi Antonelli – Mercedes – bez času
16. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – 1:11.902
17. Oliver Bearman – Haas F1 Team – 1:11.979
18. Pierre Gasly – Alpine – 1:11.994
19. Lance Stroll – Aston Martin – 1:12.563
20. Franco Colapinto – Alpine – 1:12.597
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.