Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Monaka vyjel pole position pro nedělní závod, který se pojede s povinnou dvouzastávkovou strategií. V rozhodujícím kole zajel čas 1:09.954 a těsně překonal domácího favorita Charlese Leclerca. Třetí místo na startu získal další jezdec McLarenu, Oscar Piastri. Mercedes však zažil těžké chvíle, George Russell odstoupil už ve druhé části kvalifikace kvůli technickým problémům a nováček Kimi Antonelli havaroval v samotném závěru Q1.
Od začátku kvalifikace panovalo v Monte Carlu napětí. Jezdci se hromadili v boxové uličce v očekávání přerušení a obavy se naplnily. Antonelliho nehoda přivodila červenou vlajku a znamenala konec pro pětici jezdců, mezi nimiž byli i nováčci Gabriel Bortoleto a Franco Colapinto. K dramatickému momentu došlo také mezi Pierrem Gaslym a Lancem Strollem, který kvůli oslnění sluncem nedokázal rozeznat, kdo se k němu blíží. Max Verstappen si navíc postěžoval na zdržení ze strany Lewise Hamiltona, což nezůstalo bez povšimnutí komisařů.
Ve druhé části kvalifikace přišel pro Mercedes další zásah. George Russell odstavil svůj vůz v tunelu se slovy „Ztratil jsem výkon“ a po Antonelliho havárii tak tým zůstal bez zástupce v závěrečné části. V této fázi se o vedení přetahovali Norris s Leclercem, přičemž britský jezdec tuto část vyhrál s náskokem jediné setiny.
Závěrečné dějství kvalifikace přineslo souboj mezi McLarenem a Charlesem Leclercem.
Norris ve svém prvním pokusu porazil týmového kolegu Piastriho, ale Leclerc se díky silnému střednímu sektoru vrátil do čela. McLaren však poslal oba jezdce ještě jednou na trať a Norris při svém závěrečném pokusu předvedl skvělý výkon. Jeho finální kolo znamenalo čas 1:09.954 a první místo na startu, čímž zklamal domácí fanoušky, kteří doufali v pole position pro Leclerca.
Oscar Piastri odstartuje jako třetí, zatímco Liam Lawson zaznamenal svůj první postup do třetí části kvalifikace v letošní sezoně a do závodu vyrazí z deváté pozice.
1.Lando Norris – McLaren – 1:09.954
2. Charles Leclerc – Ferrari – +0.109
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.175
4. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.428
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.715
6. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.969
7. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.970
8. Esteban Ocon – Haas F1 Team – +0.988
9. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.175
10. Alexander Albon – Williams – +1.259
11. Carlos Sainz – Williams – 1:11.362
12. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – 1:11.415
13. Nico Hulkenberg – Kick Sauber – 1:11.596
14. George Russell – Mercedes – bez času
15. Kimi Antonelli – Mercedes – bez času
16. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – 1:11.902
17. Oliver Bearman – Haas F1 Team – 1:11.979
18. Pierre Gasly – Alpine – 1:11.994
19. Lance Stroll – Aston Martin – 1:12.563
20. Franco Colapinto – Alpine – 1:12.597
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.