Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Monaka vyjel pole position pro nedělní závod, který se pojede s povinnou dvouzastávkovou strategií. V rozhodujícím kole zajel čas 1:09.954 a těsně překonal domácího favorita Charlese Leclerca. Třetí místo na startu získal další jezdec McLarenu, Oscar Piastri. Mercedes však zažil těžké chvíle, George Russell odstoupil už ve druhé části kvalifikace kvůli technickým problémům a nováček Kimi Antonelli havaroval v samotném závěru Q1.
Od začátku kvalifikace panovalo v Monte Carlu napětí. Jezdci se hromadili v boxové uličce v očekávání přerušení a obavy se naplnily. Antonelliho nehoda přivodila červenou vlajku a znamenala konec pro pětici jezdců, mezi nimiž byli i nováčci Gabriel Bortoleto a Franco Colapinto. K dramatickému momentu došlo také mezi Pierrem Gaslym a Lancem Strollem, který kvůli oslnění sluncem nedokázal rozeznat, kdo se k němu blíží. Max Verstappen si navíc postěžoval na zdržení ze strany Lewise Hamiltona, což nezůstalo bez povšimnutí komisařů.
Ve druhé části kvalifikace přišel pro Mercedes další zásah. George Russell odstavil svůj vůz v tunelu se slovy „Ztratil jsem výkon“ a po Antonelliho havárii tak tým zůstal bez zástupce v závěrečné části. V této fázi se o vedení přetahovali Norris s Leclercem, přičemž britský jezdec tuto část vyhrál s náskokem jediné setiny.
Závěrečné dějství kvalifikace přineslo souboj mezi McLarenem a Charlesem Leclercem.
Norris ve svém prvním pokusu porazil týmového kolegu Piastriho, ale Leclerc se díky silnému střednímu sektoru vrátil do čela. McLaren však poslal oba jezdce ještě jednou na trať a Norris při svém závěrečném pokusu předvedl skvělý výkon. Jeho finální kolo znamenalo čas 1:09.954 a první místo na startu, čímž zklamal domácí fanoušky, kteří doufali v pole position pro Leclerca.
Oscar Piastri odstartuje jako třetí, zatímco Liam Lawson zaznamenal svůj první postup do třetí části kvalifikace v letošní sezoně a do závodu vyrazí z deváté pozice.
1.Lando Norris – McLaren – 1:09.954
2. Charles Leclerc – Ferrari – +0.109
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.175
4. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.428
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.715
6. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.969
7. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.970
8. Esteban Ocon – Haas F1 Team – +0.988
9. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.175
10. Alexander Albon – Williams – +1.259
11. Carlos Sainz – Williams – 1:11.362
12. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – 1:11.415
13. Nico Hulkenberg – Kick Sauber – 1:11.596
14. George Russell – Mercedes – bez času
15. Kimi Antonelli – Mercedes – bez času
16. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – 1:11.902
17. Oliver Bearman – Haas F1 Team – 1:11.979
18. Pierre Gasly – Alpine – 1:11.994
19. Lance Stroll – Aston Martin – 1:12.563
20. Franco Colapinto – Alpine – 1:12.597
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.