Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Velká cena Monaka ještě pořádně nezačala a Charles Leclerc už musel řešit první nepříjemnosti. Během úvodního tréninku vyjel do únikové zóny a později došlo ke kontaktu s Aston Martinem Lance Strolla. Kanaďan se snažil uvolnit trať jinému jezdci, ale poté se nečekaně vrátil na ideální stopu přímo před rozjeté Ferrari. Leclerc neměl kam uhnout a kontaktu se nevyhnul. Následovala červená vlajka a návrat Monačana do boxů s poškozeným předním křídlem i podlahou.
„Prostě jsem ho trefil zezadu. Vjel mi do cesty, nemohl jsem nic dělat,“ komentoval Leclerc situaci, která znovu oživila otázku jeho monackého prokletí. V domácích ulicích měl už nesčetněkrát smůlu, ať už kvůli technickým problémům, vlastním chybám nebo nehodám. I tentokrát to chvíli vypadalo, že se historie bude opakovat. Ale tentokrát se Leclerc nevzdal.
Po výměně poškozených dílů se vrátil na trať a hned ukázal, že jeho Ferrari má rychlost. V závěru tréninku si dojel pro nejrychlejší čas dne 1:11.9 a porazil i Maxe Verstappena, který byl do té chvíle považován za hlavního favorita. „Auto není úplně ideální, ale máme dobrý základ,“ řekl Leclerc. V ulicích Monaka, kde je kvalifikace klíčová, to byl povzbudivý výsledek.
Zatímco Leclerc exceloval, Lance Stroll už se na trať nevrátil. Jeho Aston Martin utrpěl vážné poškození zadního zavěšení a tým se rozhodl vyměnit i převodovku. Mezitím McLaren potvrzoval vzrůstající formu. Lando Norris jezdil těsně kolem bariér a Oscar Piastri se držel v popředí. Ferrari a McLaren tak diktovaly tempo první poloviny tréninku, zatímco Verstappen ztrácel zhruba půl sekundy. Carlos Sainz si zajel do únikové zóny ve St Devote a Liam Lawson cítil zápach přehřívajících se brzd.
Lewis Hamilton zakončil svou jízdu dramaticky. Najel na obrubník v šikaně a jeho Ferrari vyletěl vzduchem. „Prostě jsem přelétl obrubník,“ popsal. Přes všechna dramata a technické problémy ovládl první trénink právě Charles Leclerc. S náskokem 0.163 sekundy na Verstappena a Norrisem na třetím místě dal jasně najevo, že letos má v Monaku co říct. Domácí publikum tak má po dlouhé době důvod doufat, že smolná série by mohla být u konce.
Výsledky prvního tréninku na GP Monaka:)
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:11.964
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.163
3. Lando Norris (McLaren) – +0.326
4. Alexander Albon (Williams) – +0.350
5. Oscar Piastri (McLaren) – +0.378
6. George Russell (Mercedes) – +0.518
7.Carlos Sainz (Williams) – +0.570
8. Pi erre Gasly (Alpine) – +0.705
9. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.726
10 Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.763
11. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.801
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.015
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.223
14. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.268
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.365
16. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.430
17. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.465
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.506
19. Franco Colapinto (Alpine) – +1.873
20. Lance Stroll (Aston Martin) – +3.671
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.