Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Velká cena Monaka ještě pořádně nezačala a Charles Leclerc už musel řešit první nepříjemnosti. Během úvodního tréninku vyjel do únikové zóny a později došlo ke kontaktu s Aston Martinem Lance Strolla. Kanaďan se snažil uvolnit trať jinému jezdci, ale poté se nečekaně vrátil na ideální stopu přímo před rozjeté Ferrari. Leclerc neměl kam uhnout a kontaktu se nevyhnul. Následovala červená vlajka a návrat Monačana do boxů s poškozeným předním křídlem i podlahou.
„Prostě jsem ho trefil zezadu. Vjel mi do cesty, nemohl jsem nic dělat,“ komentoval Leclerc situaci, která znovu oživila otázku jeho monackého prokletí. V domácích ulicích měl už nesčetněkrát smůlu, ať už kvůli technickým problémům, vlastním chybám nebo nehodám. I tentokrát to chvíli vypadalo, že se historie bude opakovat. Ale tentokrát se Leclerc nevzdal.
Po výměně poškozených dílů se vrátil na trať a hned ukázal, že jeho Ferrari má rychlost. V závěru tréninku si dojel pro nejrychlejší čas dne 1:11.9 a porazil i Maxe Verstappena, který byl do té chvíle považován za hlavního favorita. „Auto není úplně ideální, ale máme dobrý základ,“ řekl Leclerc. V ulicích Monaka, kde je kvalifikace klíčová, to byl povzbudivý výsledek.
Zatímco Leclerc exceloval, Lance Stroll už se na trať nevrátil. Jeho Aston Martin utrpěl vážné poškození zadního zavěšení a tým se rozhodl vyměnit i převodovku. Mezitím McLaren potvrzoval vzrůstající formu. Lando Norris jezdil těsně kolem bariér a Oscar Piastri se držel v popředí. Ferrari a McLaren tak diktovaly tempo první poloviny tréninku, zatímco Verstappen ztrácel zhruba půl sekundy. Carlos Sainz si zajel do únikové zóny ve St Devote a Liam Lawson cítil zápach přehřívajících se brzd.
Lewis Hamilton zakončil svou jízdu dramaticky. Najel na obrubník v šikaně a jeho Ferrari vyletěl vzduchem. „Prostě jsem přelétl obrubník,“ popsal. Přes všechna dramata a technické problémy ovládl první trénink právě Charles Leclerc. S náskokem 0.163 sekundy na Verstappena a Norrisem na třetím místě dal jasně najevo, že letos má v Monaku co říct. Domácí publikum tak má po dlouhé době důvod doufat, že smolná série by mohla být u konce.
Výsledky prvního tréninku na GP Monaka:)
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:11.964
2. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.163
3. Lando Norris (McLaren) – +0.326
4. Alexander Albon (Williams) – +0.350
5. Oscar Piastri (McLaren) – +0.378
6. George Russell (Mercedes) – +0.518
7.Carlos Sainz (Williams) – +0.570
8. Pi erre Gasly (Alpine) – +0.705
9. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.726
10 Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.763
11. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.801
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.015
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.223
14. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.268
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.365
16. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.430
17. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.465
18. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.506
19. Franco Colapinto (Alpine) – +1.873
20. Lance Stroll (Aston Martin) – +3.671
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.