Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Australan Oscar Piastri (McLaren) ovládl Velkou cenu Bahrajnu 2025 a zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. V závodě plném strategických soubojů, chyb i kontaktů skončil druhý George Russell (Mercedes), třetí příčku bral Lando Norris (McLaren), který si musel poradit s penalizací i několika dramatickými souboji.
Ferrari šlo do závodu s odvážnou strategií – na rozdíl od většiny jezdců, kteří odstartovali na měkkých pneumatikách, vsadili Charles Leclerc a Carlos Sainz na střední směs. Zpočátku to znamenalo propad Sainze, který se postupně propadl až mimo první desítku a nakonec kvůli poškození vozu musel odstoupit. Leclerc se naopak díky delšímu prvnímu stintu dostal zpět mezi čelní pozice.
Z pole position vyrazil Piastri a v první zatáčce udržel vedení, přestože Russell krátce hrozil útokem. Norris měl výborný start, ale brzy přišla studená sprcha – pohnul se mimo startovní box a dostal pětisekundovou penalizaci.
Po úvodních kolech vedl Piastri před Russellem, Norrisem a Leclercem. Sainz se propadal, a v pátém kole jej předjeli Antonelli a Verstappen, v dalších kolech i Hamilton a Cunoda. První zastávky přišly již na konci 10. kola – Verstappen zde ztratil drahocenné vteřiny kvůli nefunkčnímu semaforu u boxů. O kolo později následovali jezdci Ferrari s taktickým double pit stopem.
Verstappenova druhá zastávka v 26. kole byla znovu problematická – tentokrát kvůli pravému přednímu kolu. V tu chvíli už se blížil klíčový okamžik – kontakt mezi Cunodou a Sainzem ve 31. kole přivolal na trať safety car. Téměř celé startovní pole využilo příležitosti k druhým zastávkám v boxech.
Po restartu Hamilton předjel Norrise, ale ten se vrátil zpět mimo trať – musel tedy pozici opět přenechat. Nakonec si čtvrté místo v čistém souboji vzal zpět. V závěrečných kolech bojoval s Leclercem i Russellem – oba předjel, ale Russell si i přes technické potíže druhé místo udržel.
Zatímco McLaren slavil vítězství a double na stupních vítězů, Red Bull zažil další těžký víkend. Verstappen po problémech v boxech a neefektivní strategii dojel až šestý. Cunoda však získal první body pro tým po přestupu a navíc předvedl agresivní výkon.
Na bodech dojeli i Pierre Gasly (Alpine) a oba jezdci Haasu. Výjimečný výkon podal Oliver Bearman, který po startu z posledního místa bodoval.
1 Oscar Piastri McLaren 57 kol
2 George Russell Mercedes +15.499
3 Lando Norris McLaren +16.273
4 Charles Leclerc Ferrari +19.679
5 Lewis Hamilton Ferrari +27.993
6 Max Verstappen Red Bull Racing +34.395
7 Pierre Gasly Alpine +36.002
8 Esteban Ocon Haas F1 Team +44.244
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +45.061
10 Oliver Bearman Haas F1 Team +47.594
11 Kimi Antonelli Mercedes +48.016
12 Alexander Albon Williams +48.839
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +53.472
14 Isack Hadjar Racing Bulls +56.314
15 Jack Doohan Alpine +57.806
16 Fernando Alonso Aston Martin +60.340
17 Liam Lawson Racing Bulls +64.435
18 Lance Stroll Aston Martin +65.489
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.872
DNF Carlos Sainz Williams
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.