Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Australan Oscar Piastri (McLaren) ovládl Velkou cenu Bahrajnu 2025 a zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. V závodě plném strategických soubojů, chyb i kontaktů skončil druhý George Russell (Mercedes), třetí příčku bral Lando Norris (McLaren), který si musel poradit s penalizací i několika dramatickými souboji.
Ferrari šlo do závodu s odvážnou strategií – na rozdíl od většiny jezdců, kteří odstartovali na měkkých pneumatikách, vsadili Charles Leclerc a Carlos Sainz na střední směs. Zpočátku to znamenalo propad Sainze, který se postupně propadl až mimo první desítku a nakonec kvůli poškození vozu musel odstoupit. Leclerc se naopak díky delšímu prvnímu stintu dostal zpět mezi čelní pozice.
Z pole position vyrazil Piastri a v první zatáčce udržel vedení, přestože Russell krátce hrozil útokem. Norris měl výborný start, ale brzy přišla studená sprcha – pohnul se mimo startovní box a dostal pětisekundovou penalizaci.
Po úvodních kolech vedl Piastri před Russellem, Norrisem a Leclercem. Sainz se propadal, a v pátém kole jej předjeli Antonelli a Verstappen, v dalších kolech i Hamilton a Cunoda. První zastávky přišly již na konci 10. kola – Verstappen zde ztratil drahocenné vteřiny kvůli nefunkčnímu semaforu u boxů. O kolo později následovali jezdci Ferrari s taktickým double pit stopem.
Verstappenova druhá zastávka v 26. kole byla znovu problematická – tentokrát kvůli pravému přednímu kolu. V tu chvíli už se blížil klíčový okamžik – kontakt mezi Cunodou a Sainzem ve 31. kole přivolal na trať safety car. Téměř celé startovní pole využilo příležitosti k druhým zastávkám v boxech.
Po restartu Hamilton předjel Norrise, ale ten se vrátil zpět mimo trať – musel tedy pozici opět přenechat. Nakonec si čtvrté místo v čistém souboji vzal zpět. V závěrečných kolech bojoval s Leclercem i Russellem – oba předjel, ale Russell si i přes technické potíže druhé místo udržel.
Zatímco McLaren slavil vítězství a double na stupních vítězů, Red Bull zažil další těžký víkend. Verstappen po problémech v boxech a neefektivní strategii dojel až šestý. Cunoda však získal první body pro tým po přestupu a navíc předvedl agresivní výkon.
Na bodech dojeli i Pierre Gasly (Alpine) a oba jezdci Haasu. Výjimečný výkon podal Oliver Bearman, který po startu z posledního místa bodoval.
1 Oscar Piastri McLaren 57 kol
2 George Russell Mercedes +15.499
3 Lando Norris McLaren +16.273
4 Charles Leclerc Ferrari +19.679
5 Lewis Hamilton Ferrari +27.993
6 Max Verstappen Red Bull Racing +34.395
7 Pierre Gasly Alpine +36.002
8 Esteban Ocon Haas F1 Team +44.244
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +45.061
10 Oliver Bearman Haas F1 Team +47.594
11 Kimi Antonelli Mercedes +48.016
12 Alexander Albon Williams +48.839
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +53.472
14 Isack Hadjar Racing Bulls +56.314
15 Jack Doohan Alpine +57.806
16 Fernando Alonso Aston Martin +60.340
17 Liam Lawson Racing Bulls +64.435
18 Lance Stroll Aston Martin +65.489
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.872
DNF Carlos Sainz Williams
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.