Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Australan Oscar Piastri (McLaren) ovládl Velkou cenu Bahrajnu 2025 a zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. V závodě plném strategických soubojů, chyb i kontaktů skončil druhý George Russell (Mercedes), třetí příčku bral Lando Norris (McLaren), který si musel poradit s penalizací i několika dramatickými souboji.
Ferrari šlo do závodu s odvážnou strategií – na rozdíl od většiny jezdců, kteří odstartovali na měkkých pneumatikách, vsadili Charles Leclerc a Carlos Sainz na střední směs. Zpočátku to znamenalo propad Sainze, který se postupně propadl až mimo první desítku a nakonec kvůli poškození vozu musel odstoupit. Leclerc se naopak díky delšímu prvnímu stintu dostal zpět mezi čelní pozice.
Z pole position vyrazil Piastri a v první zatáčce udržel vedení, přestože Russell krátce hrozil útokem. Norris měl výborný start, ale brzy přišla studená sprcha – pohnul se mimo startovní box a dostal pětisekundovou penalizaci.
Po úvodních kolech vedl Piastri před Russellem, Norrisem a Leclercem. Sainz se propadal, a v pátém kole jej předjeli Antonelli a Verstappen, v dalších kolech i Hamilton a Cunoda. První zastávky přišly již na konci 10. kola – Verstappen zde ztratil drahocenné vteřiny kvůli nefunkčnímu semaforu u boxů. O kolo později následovali jezdci Ferrari s taktickým double pit stopem.
Verstappenova druhá zastávka v 26. kole byla znovu problematická – tentokrát kvůli pravému přednímu kolu. V tu chvíli už se blížil klíčový okamžik – kontakt mezi Cunodou a Sainzem ve 31. kole přivolal na trať safety car. Téměř celé startovní pole využilo příležitosti k druhým zastávkám v boxech.
Po restartu Hamilton předjel Norrise, ale ten se vrátil zpět mimo trať – musel tedy pozici opět přenechat. Nakonec si čtvrté místo v čistém souboji vzal zpět. V závěrečných kolech bojoval s Leclercem i Russellem – oba předjel, ale Russell si i přes technické potíže druhé místo udržel.
Zatímco McLaren slavil vítězství a double na stupních vítězů, Red Bull zažil další těžký víkend. Verstappen po problémech v boxech a neefektivní strategii dojel až šestý. Cunoda však získal první body pro tým po přestupu a navíc předvedl agresivní výkon.
Na bodech dojeli i Pierre Gasly (Alpine) a oba jezdci Haasu. Výjimečný výkon podal Oliver Bearman, který po startu z posledního místa bodoval.
1 Oscar Piastri McLaren 57 kol
2 George Russell Mercedes +15.499
3 Lando Norris McLaren +16.273
4 Charles Leclerc Ferrari +19.679
5 Lewis Hamilton Ferrari +27.993
6 Max Verstappen Red Bull Racing +34.395
7 Pierre Gasly Alpine +36.002
8 Esteban Ocon Haas F1 Team +44.244
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +45.061
10 Oliver Bearman Haas F1 Team +47.594
11 Kimi Antonelli Mercedes +48.016
12 Alexander Albon Williams +48.839
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +53.472
14 Isack Hadjar Racing Bulls +56.314
15 Jack Doohan Alpine +57.806
16 Fernando Alonso Aston Martin +60.340
17 Liam Lawson Racing Bulls +64.435
18 Lance Stroll Aston Martin +65.489
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.872
DNF Carlos Sainz Williams
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.