Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Australan Oscar Piastri (McLaren) ovládl Velkou cenu Bahrajnu 2025 a zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. V závodě plném strategických soubojů, chyb i kontaktů skončil druhý George Russell (Mercedes), třetí příčku bral Lando Norris (McLaren), který si musel poradit s penalizací i několika dramatickými souboji.
Ferrari šlo do závodu s odvážnou strategií – na rozdíl od většiny jezdců, kteří odstartovali na měkkých pneumatikách, vsadili Charles Leclerc a Carlos Sainz na střední směs. Zpočátku to znamenalo propad Sainze, který se postupně propadl až mimo první desítku a nakonec kvůli poškození vozu musel odstoupit. Leclerc se naopak díky delšímu prvnímu stintu dostal zpět mezi čelní pozice.
Z pole position vyrazil Piastri a v první zatáčce udržel vedení, přestože Russell krátce hrozil útokem. Norris měl výborný start, ale brzy přišla studená sprcha – pohnul se mimo startovní box a dostal pětisekundovou penalizaci.
Po úvodních kolech vedl Piastri před Russellem, Norrisem a Leclercem. Sainz se propadal, a v pátém kole jej předjeli Antonelli a Verstappen, v dalších kolech i Hamilton a Cunoda. První zastávky přišly již na konci 10. kola – Verstappen zde ztratil drahocenné vteřiny kvůli nefunkčnímu semaforu u boxů. O kolo později následovali jezdci Ferrari s taktickým double pit stopem.
Verstappenova druhá zastávka v 26. kole byla znovu problematická – tentokrát kvůli pravému přednímu kolu. V tu chvíli už se blížil klíčový okamžik – kontakt mezi Cunodou a Sainzem ve 31. kole přivolal na trať safety car. Téměř celé startovní pole využilo příležitosti k druhým zastávkám v boxech.
Po restartu Hamilton předjel Norrise, ale ten se vrátil zpět mimo trať – musel tedy pozici opět přenechat. Nakonec si čtvrté místo v čistém souboji vzal zpět. V závěrečných kolech bojoval s Leclercem i Russellem – oba předjel, ale Russell si i přes technické potíže druhé místo udržel.
Zatímco McLaren slavil vítězství a double na stupních vítězů, Red Bull zažil další těžký víkend. Verstappen po problémech v boxech a neefektivní strategii dojel až šestý. Cunoda však získal první body pro tým po přestupu a navíc předvedl agresivní výkon.
Na bodech dojeli i Pierre Gasly (Alpine) a oba jezdci Haasu. Výjimečný výkon podal Oliver Bearman, který po startu z posledního místa bodoval.
1 Oscar Piastri McLaren 57 kol
2 George Russell Mercedes +15.499
3 Lando Norris McLaren +16.273
4 Charles Leclerc Ferrari +19.679
5 Lewis Hamilton Ferrari +27.993
6 Max Verstappen Red Bull Racing +34.395
7 Pierre Gasly Alpine +36.002
8 Esteban Ocon Haas F1 Team +44.244
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +45.061
10 Oliver Bearman Haas F1 Team +47.594
11 Kimi Antonelli Mercedes +48.016
12 Alexander Albon Williams +48.839
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +53.472
14 Isack Hadjar Racing Bulls +56.314
15 Jack Doohan Alpine +57.806
16 Fernando Alonso Aston Martin +60.340
17 Liam Lawson Racing Bulls +64.435
18 Lance Stroll Aston Martin +65.489
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.872
DNF Carlos Sainz Williams
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.