Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Australan Oscar Piastri (McLaren) ovládl Velkou cenu Bahrajnu 2025 a zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. V závodě plném strategických soubojů, chyb i kontaktů skončil druhý George Russell (Mercedes), třetí příčku bral Lando Norris (McLaren), který si musel poradit s penalizací i několika dramatickými souboji.
Ferrari šlo do závodu s odvážnou strategií – na rozdíl od většiny jezdců, kteří odstartovali na měkkých pneumatikách, vsadili Charles Leclerc a Carlos Sainz na střední směs. Zpočátku to znamenalo propad Sainze, který se postupně propadl až mimo první desítku a nakonec kvůli poškození vozu musel odstoupit. Leclerc se naopak díky delšímu prvnímu stintu dostal zpět mezi čelní pozice.
Z pole position vyrazil Piastri a v první zatáčce udržel vedení, přestože Russell krátce hrozil útokem. Norris měl výborný start, ale brzy přišla studená sprcha – pohnul se mimo startovní box a dostal pětisekundovou penalizaci.
Po úvodních kolech vedl Piastri před Russellem, Norrisem a Leclercem. Sainz se propadal, a v pátém kole jej předjeli Antonelli a Verstappen, v dalších kolech i Hamilton a Cunoda. První zastávky přišly již na konci 10. kola – Verstappen zde ztratil drahocenné vteřiny kvůli nefunkčnímu semaforu u boxů. O kolo později následovali jezdci Ferrari s taktickým double pit stopem.
Verstappenova druhá zastávka v 26. kole byla znovu problematická – tentokrát kvůli pravému přednímu kolu. V tu chvíli už se blížil klíčový okamžik – kontakt mezi Cunodou a Sainzem ve 31. kole přivolal na trať safety car. Téměř celé startovní pole využilo příležitosti k druhým zastávkám v boxech.
Po restartu Hamilton předjel Norrise, ale ten se vrátil zpět mimo trať – musel tedy pozici opět přenechat. Nakonec si čtvrté místo v čistém souboji vzal zpět. V závěrečných kolech bojoval s Leclercem i Russellem – oba předjel, ale Russell si i přes technické potíže druhé místo udržel.
Zatímco McLaren slavil vítězství a double na stupních vítězů, Red Bull zažil další těžký víkend. Verstappen po problémech v boxech a neefektivní strategii dojel až šestý. Cunoda však získal první body pro tým po přestupu a navíc předvedl agresivní výkon.
Na bodech dojeli i Pierre Gasly (Alpine) a oba jezdci Haasu. Výjimečný výkon podal Oliver Bearman, který po startu z posledního místa bodoval.
1 Oscar Piastri McLaren 57 kol
2 George Russell Mercedes +15.499
3 Lando Norris McLaren +16.273
4 Charles Leclerc Ferrari +19.679
5 Lewis Hamilton Ferrari +27.993
6 Max Verstappen Red Bull Racing +34.395
7 Pierre Gasly Alpine +36.002
8 Esteban Ocon Haas F1 Team +44.244
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +45.061
10 Oliver Bearman Haas F1 Team +47.594
11 Kimi Antonelli Mercedes +48.016
12 Alexander Albon Williams +48.839
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +53.472
14 Isack Hadjar Racing Bulls +56.314
15 Jack Doohan Alpine +57.806
16 Fernando Alonso Aston Martin +60.340
17 Liam Lawson Racing Bulls +64.435
18 Lance Stroll Aston Martin +65.489
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.872
DNF Carlos Sainz Williams
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.