Juan Pablo Montoya neudělal chybu a po startu z pole-position přijel do cíle první. Fernando Alonso spolehlivě přidal další druhé místo. Kimi Räikkönen zůstává nejrychlejším smolařem na světě.
Za slunečného počasí při teplotě vzduchu 28°C se do první řady na startu Velké ceny Itálie postavili Juan Pablo Montoya s McLarenem a Fernando Alonso s Renaultem. Původně zde měl stát Kimi Räikkönen, který ztratil deset míst na startu za sobotní výměnu motoru.
Montoya si v pomalé první šikaně místo udržel, stejně tak Fernando Alonso. Za nimi vyjeli z první zatáčky po výborném startu oba piloti BAR Honda Jenson Button a Takuma Sato. Už od začátku spolu a také s Ralfem Schumacherem bojovali Michael Schumacher a Rubens McLaren znovu vyhrál a potvrdil, že v rychlosti dnes nemá konkurenci. V poháru konstruktérů ztrácí na Renault už pouhých osm bodů. Juan Pablo Montoya zvítězil v Monze už podruhé, když si zde zopakoval své premiérové vítězství z roku 2001. Fernando Alonso a Renault opět vytěžili ze závodu vše, co potřebovali. Fisichella doprovodil Alonsa na stupních vítězů a mistrovský titul už nemůže Fernandovi vzít snad ani svatá Barbora. Kimi Räikkönen i přes chybu předvedl svoji preciznost při stíhací jízdě, ale opět si vybral kopec smůly. Ferrari bude muset hodně zrychlit, aby udrželo v poháru konstruktérů třetí místo před Toyotou.
Výsledky Grand Prix Itálie - MONZA
POZ.
JEZDEC
TÝM
PNEU
PIT STOPY
ROZ
KOLA
1J MontoyaMcLaren MercedesM2- 53 2F AlonsoRenault F1M2+2.400 53 3G FisichellaRenault F1M2+17.900 53 4K RaikkonenMcLaren MercedesM2+22.700 53 5J TrulliToyotaM2+33.700 53 6R SchumacherToyotaM2+43.900 53 7A PizzoniaWilliams BMWM2+44.600 53 8J ButtonBAR HondaM2+63.600 53 9F MassaSauber PetronasM2+75.400 53 10M SchumacherFerrariB2+96.000 53 11J VilleneuveSauber PetronasM21 lap 53 12R BarrichelloFerrariB31.1 Laps 53 13C KlienRed Bull RacingM21.2 Laps 53 14M WebberWilliams BMWM31.3 Laps 53 15D CoulthardRed Bull RacingM21.4 Laps 53 16T SatoBAR HondaM31.5 Laps 53 17T MonteiroJordan ToyotaB22 Laps 53 18R DoornbosMinardi CosworthB22.1 Laps 53 19C AlbersMinardi CosworthB42.2 Laps 53 20N KarthikeyanJordan ToyotaB43 Laps 53Foto: West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Scuderia Ferrari, Sutton Motorsport Images
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.