Juan Pablo Montoya neudělal chybu a po startu z pole-position přijel do cíle první. Fernando Alonso spolehlivě přidal další druhé místo. Kimi Räikkönen zůstává nejrychlejším smolařem na světě.
Za slunečného počasí při teplotě vzduchu 28°C se do první řady na startu Velké ceny Itálie postavili Juan Pablo Montoya s McLarenem a Fernando Alonso s Renaultem. Původně zde měl stát Kimi Räikkönen, který ztratil deset míst na startu za sobotní výměnu motoru.
Montoya si v pomalé první šikaně místo udržel, stejně tak Fernando Alonso. Za nimi vyjeli z první zatáčky po výborném startu oba piloti BAR Honda Jenson Button a Takuma Sato. Už od začátku spolu a také s Ralfem Schumacherem bojovali Michael Schumacher a Rubens McLaren znovu vyhrál a potvrdil, že v rychlosti dnes nemá konkurenci. V poháru konstruktérů ztrácí na Renault už pouhých osm bodů. Juan Pablo Montoya zvítězil v Monze už podruhé, když si zde zopakoval své premiérové vítězství z roku 2001. Fernando Alonso a Renault opět vytěžili ze závodu vše, co potřebovali. Fisichella doprovodil Alonsa na stupních vítězů a mistrovský titul už nemůže Fernandovi vzít snad ani svatá Barbora. Kimi Räikkönen i přes chybu předvedl svoji preciznost při stíhací jízdě, ale opět si vybral kopec smůly. Ferrari bude muset hodně zrychlit, aby udrželo v poháru konstruktérů třetí místo před Toyotou.
Výsledky Grand Prix Itálie - MONZA
POZ.
JEZDEC
TÝM
PNEU
PIT STOPY
ROZ
KOLA
1J MontoyaMcLaren MercedesM2- 53 2F AlonsoRenault F1M2+2.400 53 3G FisichellaRenault F1M2+17.900 53 4K RaikkonenMcLaren MercedesM2+22.700 53 5J TrulliToyotaM2+33.700 53 6R SchumacherToyotaM2+43.900 53 7A PizzoniaWilliams BMWM2+44.600 53 8J ButtonBAR HondaM2+63.600 53 9F MassaSauber PetronasM2+75.400 53 10M SchumacherFerrariB2+96.000 53 11J VilleneuveSauber PetronasM21 lap 53 12R BarrichelloFerrariB31.1 Laps 53 13C KlienRed Bull RacingM21.2 Laps 53 14M WebberWilliams BMWM31.3 Laps 53 15D CoulthardRed Bull RacingM21.4 Laps 53 16T SatoBAR HondaM31.5 Laps 53 17T MonteiroJordan ToyotaB22 Laps 53 18R DoornbosMinardi CosworthB22.1 Laps 53 19C AlbersMinardi CosworthB42.2 Laps 53 20N KarthikeyanJordan ToyotaB43 Laps 53Foto: West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Scuderia Ferrari, Sutton Motorsport Images
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.