Finský pilot dovezl svůj stříbrný šíp s velkým náskokem zaslouženě na prvním místě.
Druhá Toyota Jarna Trulliho zažívala další drama první zatáčky na opačné straně vozovky, když do něj zezadu vrazil Rubens Barrichello a pokazil mu výjezd, sám si přitom také poškodil křídlo a následoval Alonsa, kterého při opravě vozu předstihl. Trulliho vůz si opravu nevyžádal, ale bylo jasné, že všechno v pořádku není a s Ralfem nemohl držet krok. Nejvíce se však v prvním kole zapotili zástupci stáje Red Bull. Christian Klien skončil velmi dramaticky v první zatáčce, když se pokusil předčasně zavřít Villeneuva a nechal se tím katapultovat ven. Salto a náraz do země hlavou dolů jistě nebyl příjemným zážitkem, ale jezdec se naštěstí nezranil. David Coulthard ukončil závod smůlou o sedm zatáček později, když trefil odpadlé křídlo Fernanda Alonsa. Po pěti kolech a prvních bitvách na konci startovního pole se na úzkém a klikatém okruhu ustálilo pořadí M.Schumacher, Raikkonen, Montoya, Trulli, R.Schumacher, Button, Sato, Heidfeld, Fisi, Massa, Villeneuve, Webber, Karthikeyan, Albers, Doornbos, Barrichello, Alonso, Monteiro. Michael Schumacher s Kimim Raikkonenem na zádech se rychle vzdalovali Montoyovi, ten pomalu poodjížděl dvojici jezdců Toyoty.
O pořadí na čele měla rozhodnout strategie. K mechanikům zajel nejdříve Raikkonen v 12. kole. Schumi vydržel na trati o tři kola déle a z boxů vyjel těsně před Kimim. Tím začal pomalu s lehkým vozem ujíždět vedoucí Montoya. Fernando Alonso s Rubensem Barrichellem se probíjeli zezadu. Alonso vybrzdil ve druhé zatáčce velmi těsně, ale pěkně Doornbose. Barrichello měl štěstí zase v první zatáčce, kde se štěstím dobrzdil za Karthikeyanem a na výjezdu jej snadno překonal. Montoya už vedl o 17s před M.Schumacherem, na kterém zase visel Raikkonen. Čtvrtý Button už ztrácel hodně. Montoya zajel do boxů a vrátil se těsně za dojicí Schumacher-Raikkonen. Postup Barrichella s Alonsem zastavil Takuma Sato, za kterým jeli ve vláčku Barrichello, Fisichella a Alonso. Rubinho udělal hrubku v poslední zatáčce a propadl se mezi oba Renaulty. V 27. kole zastavil podruhé Alonso. Zastávka proběhla bez problémů, ale při výjezdu přejel cosi, co si odložili na zem mechanici. Po celé pitlane se rozlétly kusy igelitových sáčků, lepících se na kola monopostů. Ze závodu odstoupil po technických potížích Robert Doornbos s Minardi.
V boxech si to znovu rozdali Michael Schumacher a Kimi Raikkonen. Tentokrát šel tankovat o kolo dříve Michael a Kimi nahnal přesně ty dvě sekundy, které pro předjetí potřeboval. Okamžitě se začal vzdalovat ohromnou rychlostí. Fernando Alonso hravě předjel Jacquese Villeneuva. 42. kolo bylo zase jednou zklamáním pro McLaren Mercedes. Podobně jako Kimi v Německu začal zpomalovat Juan Pablo Montoya. Dojel do garáže a z vozu vystoupil. Nebýt této smůly, patrně by vyhrál a McLaren by konečně získal double. Michael Schumacher ztrácel na Kimiho Raikkonena stále 2-3s v každém kole. Giancarlo Fisichella byl příliš rychlý při průjezdu pomalou šikanou ve druhém mezičase a po dorovnání smyku se projel únikovou zónou. Felipe Massa přivezl hořící Sauber do boxů a po dlouhém hašení a snažení mechaniků vůz opustil.
Na konci 45. kola bylo pořadí Raikkonen, M.Schumacher, R.Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Sato, Webber, Fisichella, Barrichello, Alonso, Villeneuve, Karthikeyan, Albers. Kimi Raikkonen zajel podruhé do boxů, ale bez problémů si udržel vedoucí pozici 5s před Schumacherem a znovu se začal vzdalovat. V boxech zastavili potřetí i obě Toyoty a Williamsy. Právě vozy z Grove se po dlouhé době držely na bodovaných pozicích. Současně zajeli do boxů Barrichello a Alonso, pořadí se nezměnilo. Na druhém místě zůstal při poslední zastávce i Michael Schumacher. Patrně stejný problém jako Massa měl i druhý Sauber Jacquese Villeneuva a zastavil mimo trať. Do konce závodu už se nic nezměnilo, pouze Ralf Schumacher se dotáhl na svého bratra, ale k útoku nebylo dost času. Kdo jinému jámu...až se křídlo utrhne. Fernando Alonso doplatil na přílišnou snahu v první zatáčce namířenou především vůči Kimimu Raikkonenovi. A samozřejmě na Ralfa Schumachera, který znovu dokázal, že nemá odhad v soubojích, i když jinak jede rychle. Michael Schumacher udělal co mohl, Ferrari však opět ztrácelo v závěru závodu. McLareny byly znovu nejrychlejší, ale znovu jeden z nich nedokončil závod. Fernando Alonso je v průběžném pořadí v nedohlednu, ale přinejmenším boj o pohár konstruktérů mezi Renaultem a McLarenem bude velmi zajímavý. Narain Karthikeyan neudělal ani jednou hodiny! Foto: West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Panasonic Toyota, Sutton Motorsport Images, Renault F1 Team
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.