Finský pilot dovezl svůj stříbrný šíp s velkým náskokem zaslouženě na prvním místě.
Druhá Toyota Jarna Trulliho zažívala další drama první zatáčky na opačné straně vozovky, když do něj zezadu vrazil Rubens Barrichello a pokazil mu výjezd, sám si přitom také poškodil křídlo a následoval Alonsa, kterého při opravě vozu předstihl. Trulliho vůz si opravu nevyžádal, ale bylo jasné, že všechno v pořádku není a s Ralfem nemohl držet krok. Nejvíce se však v prvním kole zapotili zástupci stáje Red Bull. Christian Klien skončil velmi dramaticky v první zatáčce, když se pokusil předčasně zavřít Villeneuva a nechal se tím katapultovat ven. Salto a náraz do země hlavou dolů jistě nebyl příjemným zážitkem, ale jezdec se naštěstí nezranil. David Coulthard ukončil závod smůlou o sedm zatáček později, když trefil odpadlé křídlo Fernanda Alonsa. Po pěti kolech a prvních bitvách na konci startovního pole se na úzkém a klikatém okruhu ustálilo pořadí M.Schumacher, Raikkonen, Montoya, Trulli, R.Schumacher, Button, Sato, Heidfeld, Fisi, Massa, Villeneuve, Webber, Karthikeyan, Albers, Doornbos, Barrichello, Alonso, Monteiro. Michael Schumacher s Kimim Raikkonenem na zádech se rychle vzdalovali Montoyovi, ten pomalu poodjížděl dvojici jezdců Toyoty.
O pořadí na čele měla rozhodnout strategie. K mechanikům zajel nejdříve Raikkonen v 12. kole. Schumi vydržel na trati o tři kola déle a z boxů vyjel těsně před Kimim. Tím začal pomalu s lehkým vozem ujíždět vedoucí Montoya. Fernando Alonso s Rubensem Barrichellem se probíjeli zezadu. Alonso vybrzdil ve druhé zatáčce velmi těsně, ale pěkně Doornbose. Barrichello měl štěstí zase v první zatáčce, kde se štěstím dobrzdil za Karthikeyanem a na výjezdu jej snadno překonal. Montoya už vedl o 17s před M.Schumacherem, na kterém zase visel Raikkonen. Čtvrtý Button už ztrácel hodně. Montoya zajel do boxů a vrátil se těsně za dojicí Schumacher-Raikkonen. Postup Barrichella s Alonsem zastavil Takuma Sato, za kterým jeli ve vláčku Barrichello, Fisichella a Alonso. Rubinho udělal hrubku v poslední zatáčce a propadl se mezi oba Renaulty. V 27. kole zastavil podruhé Alonso. Zastávka proběhla bez problémů, ale při výjezdu přejel cosi, co si odložili na zem mechanici. Po celé pitlane se rozlétly kusy igelitových sáčků, lepících se na kola monopostů. Ze závodu odstoupil po technických potížích Robert Doornbos s Minardi.
V boxech si to znovu rozdali Michael Schumacher a Kimi Raikkonen. Tentokrát šel tankovat o kolo dříve Michael a Kimi nahnal přesně ty dvě sekundy, které pro předjetí potřeboval. Okamžitě se začal vzdalovat ohromnou rychlostí. Fernando Alonso hravě předjel Jacquese Villeneuva. 42. kolo bylo zase jednou zklamáním pro McLaren Mercedes. Podobně jako Kimi v Německu začal zpomalovat Juan Pablo Montoya. Dojel do garáže a z vozu vystoupil. Nebýt této smůly, patrně by vyhrál a McLaren by konečně získal double. Michael Schumacher ztrácel na Kimiho Raikkonena stále 2-3s v každém kole. Giancarlo Fisichella byl příliš rychlý při průjezdu pomalou šikanou ve druhém mezičase a po dorovnání smyku se projel únikovou zónou. Felipe Massa přivezl hořící Sauber do boxů a po dlouhém hašení a snažení mechaniků vůz opustil.
Na konci 45. kola bylo pořadí Raikkonen, M.Schumacher, R.Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Sato, Webber, Fisichella, Barrichello, Alonso, Villeneuve, Karthikeyan, Albers. Kimi Raikkonen zajel podruhé do boxů, ale bez problémů si udržel vedoucí pozici 5s před Schumacherem a znovu se začal vzdalovat. V boxech zastavili potřetí i obě Toyoty a Williamsy. Právě vozy z Grove se po dlouhé době držely na bodovaných pozicích. Současně zajeli do boxů Barrichello a Alonso, pořadí se nezměnilo. Na druhém místě zůstal při poslední zastávce i Michael Schumacher. Patrně stejný problém jako Massa měl i druhý Sauber Jacquese Villeneuva a zastavil mimo trať. Do konce závodu už se nic nezměnilo, pouze Ralf Schumacher se dotáhl na svého bratra, ale k útoku nebylo dost času. Kdo jinému jámu...až se křídlo utrhne. Fernando Alonso doplatil na přílišnou snahu v první zatáčce namířenou především vůči Kimimu Raikkonenovi. A samozřejmě na Ralfa Schumachera, který znovu dokázal, že nemá odhad v soubojích, i když jinak jede rychle. Michael Schumacher udělal co mohl, Ferrari však opět ztrácelo v závěru závodu. McLareny byly znovu nejrychlejší, ale znovu jeden z nich nedokončil závod. Fernando Alonso je v průběžném pořadí v nedohlednu, ale přinejmenším boj o pohár konstruktérů mezi Renaultem a McLarenem bude velmi zajímavý. Narain Karthikeyan neudělal ani jednou hodiny! Foto: West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Panasonic Toyota, Sutton Motorsport Images, Renault F1 Team
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.