Kimi Raikkonen měl vítězství na dosah ruky, Juan Pablo Montoya dokázal předjet 18 vozů. Přesto vítězí Fernando Alonso.
Kimi Raikkonen rychle ujížděl. Rychlost McLarenu demonstroval i Juan Pablo Montoya - z posledního místa byl po prvním kole dvanáctý po třetím už devátý! Villeneuve nevěděl kam skočit, když před ním předčasně zabrzdil nováček Doornbos s Minardi. Dostal od Villeneuva lehký strkanec a od komisařů trest "10s STOP&GO". Po divokých šesti úvodních kolech bylo pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Heidfeld, Coulthard, Massa, Fisichella, Montoya, Klien, R. Schumacher, Barrichello, Albers, Karthikeyan, Monteiro, Sato, Villeneuve, Doornbos, Webber. Raikkonen na prvním místě každým kolem zkracoval nejlepší čas, Alonso se vzdaloval Schumacherovi. Pole se roztahovalo, jen za Massou viseli v koloně Fisichella, Montoya a Klien. První zastávky v boxech přišli v 15. kole, kdy dotankovali Monteiro a Heidfeld, jedoucí na tři zastávky.
O tři kola později přijel k mechanikům i Karthikeyan a na trať vyjel za stájovým kolegou Monteirem. Právě "indický šoumen" Karthikeyan se dnes zase staral o podívanou, když se ocitl v písku asi čtyřikrát, než v 58. kole odstoupil ze závodu. Kolem 20. kola tankovali jedzdi jedoucí na dvě zastávky. Dlouho na trati vydržel Raikkonen, ještě déle Barrichello a Montoya. Raikkonen s lehkým vozem zajel nejrychlejší kolo závodu, které už nikdo nepřekonal. Villeneuve předjížděl v nájezdu do vracečky Monteira, ale ten jej doslova vytlačil za obrubník, kde brzdící Villeneuve dostal nezvládnutelný smyk a do Monteira narazil. Oba pokračovali dlouhých zastávkách v boxech.
Ve 30. kole na prvních místech pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, R. Schumacher. Alonso už ztrácel na vedoucího Fina 12s. Button začínal tlačit na Michaela Schumachera, kterého trápila velmi opotřebená pravá zadní pneumatika. V 36. kole přišla další letošní ledová sprcha pro fanoušky stříbrných šípů. Kimi Raikkonen podezřele zpomaloval, až se zablokovanými koly zastavil na dráze a odevzdaně odešel. Podle prvních zpráv selhala hydraulika. Dvojici M.Schumacher-Button dohnal Montoya a motivoval Buttona k většímu tlaku na Schumachera. Schumi podlehl o šest kol později, za další dvě kola jel Button podruhé dotankovat, ale před Schumachera se při jeho druhé zastávce vrátil. Montoya vydržel na trati znovu nejdéle a díky rychlé zastávce dvanáct kol před cílem si druhé místo udržel. A to i přes velké zdržení za dlouho a dravě bojující dvojicí Trulli-Heidfeld. Trulli si za ignorování modrých vlajek dokonce vysloužil průjezd pit-lane.
Osm kol před cílem se za Michaela Schumachera zavěsil i Giancarlo Fisichella a v předposledním kole sedminásobného šampiona udolal. Zatím z neznámých příčin zastavil v posledním kole Jarno Trulli. Fernando Alonso je na nejlepší cestě ke svému vytouženému titulu mistra světa, stejně jako Renault v poháru konstruktérů. Jestli Fernando uspěje, bude nejmladším šampionem v historii. Kimi Raikkonen byl znovu nejrychlejší a je to vůči němu až nelidsky kruté, ale McLaren-Mercedes si nezaslouží vítězství, dokud nedokáže připravit nejen rychlý, ale i spolehlivý vůz. Jinak riskuje, že o nejlepšího pilota současnosti přijde. Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Lucky Strike B.A.R Honda, Sauber Petronas
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.