Kimi Raikkonen měl vítězství na dosah ruky, Juan Pablo Montoya dokázal předjet 18 vozů. Přesto vítězí Fernando Alonso.
Kimi Raikkonen rychle ujížděl. Rychlost McLarenu demonstroval i Juan Pablo Montoya - z posledního místa byl po prvním kole dvanáctý po třetím už devátý! Villeneuve nevěděl kam skočit, když před ním předčasně zabrzdil nováček Doornbos s Minardi. Dostal od Villeneuva lehký strkanec a od komisařů trest "10s STOP&GO". Po divokých šesti úvodních kolech bylo pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Heidfeld, Coulthard, Massa, Fisichella, Montoya, Klien, R. Schumacher, Barrichello, Albers, Karthikeyan, Monteiro, Sato, Villeneuve, Doornbos, Webber. Raikkonen na prvním místě každým kolem zkracoval nejlepší čas, Alonso se vzdaloval Schumacherovi. Pole se roztahovalo, jen za Massou viseli v koloně Fisichella, Montoya a Klien. První zastávky v boxech přišli v 15. kole, kdy dotankovali Monteiro a Heidfeld, jedoucí na tři zastávky.
O tři kola později přijel k mechanikům i Karthikeyan a na trať vyjel za stájovým kolegou Monteirem. Právě "indický šoumen" Karthikeyan se dnes zase staral o podívanou, když se ocitl v písku asi čtyřikrát, než v 58. kole odstoupil ze závodu. Kolem 20. kola tankovali jedzdi jedoucí na dvě zastávky. Dlouho na trati vydržel Raikkonen, ještě déle Barrichello a Montoya. Raikkonen s lehkým vozem zajel nejrychlejší kolo závodu, které už nikdo nepřekonal. Villeneuve předjížděl v nájezdu do vracečky Monteira, ale ten jej doslova vytlačil za obrubník, kde brzdící Villeneuve dostal nezvládnutelný smyk a do Monteira narazil. Oba pokračovali dlouhých zastávkách v boxech.
Ve 30. kole na prvních místech pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, R. Schumacher. Alonso už ztrácel na vedoucího Fina 12s. Button začínal tlačit na Michaela Schumachera, kterého trápila velmi opotřebená pravá zadní pneumatika. V 36. kole přišla další letošní ledová sprcha pro fanoušky stříbrných šípů. Kimi Raikkonen podezřele zpomaloval, až se zablokovanými koly zastavil na dráze a odevzdaně odešel. Podle prvních zpráv selhala hydraulika. Dvojici M.Schumacher-Button dohnal Montoya a motivoval Buttona k většímu tlaku na Schumachera. Schumi podlehl o šest kol později, za další dvě kola jel Button podruhé dotankovat, ale před Schumachera se při jeho druhé zastávce vrátil. Montoya vydržel na trati znovu nejdéle a díky rychlé zastávce dvanáct kol před cílem si druhé místo udržel. A to i přes velké zdržení za dlouho a dravě bojující dvojicí Trulli-Heidfeld. Trulli si za ignorování modrých vlajek dokonce vysloužil průjezd pit-lane.
Osm kol před cílem se za Michaela Schumachera zavěsil i Giancarlo Fisichella a v předposledním kole sedminásobného šampiona udolal. Zatím z neznámých příčin zastavil v posledním kole Jarno Trulli. Fernando Alonso je na nejlepší cestě ke svému vytouženému titulu mistra světa, stejně jako Renault v poháru konstruktérů. Jestli Fernando uspěje, bude nejmladším šampionem v historii. Kimi Raikkonen byl znovu nejrychlejší a je to vůči němu až nelidsky kruté, ale McLaren-Mercedes si nezaslouží vítězství, dokud nedokáže připravit nejen rychlý, ale i spolehlivý vůz. Jinak riskuje, že o nejlepšího pilota současnosti přijde. Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Lucky Strike B.A.R Honda, Sauber Petronas
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.