Kimi Raikkonen měl vítězství na dosah ruky, Juan Pablo Montoya dokázal předjet 18 vozů. Přesto vítězí Fernando Alonso.
Kimi Raikkonen rychle ujížděl. Rychlost McLarenu demonstroval i Juan Pablo Montoya - z posledního místa byl po prvním kole dvanáctý po třetím už devátý! Villeneuve nevěděl kam skočit, když před ním předčasně zabrzdil nováček Doornbos s Minardi. Dostal od Villeneuva lehký strkanec a od komisařů trest "10s STOP&GO". Po divokých šesti úvodních kolech bylo pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Heidfeld, Coulthard, Massa, Fisichella, Montoya, Klien, R. Schumacher, Barrichello, Albers, Karthikeyan, Monteiro, Sato, Villeneuve, Doornbos, Webber. Raikkonen na prvním místě každým kolem zkracoval nejlepší čas, Alonso se vzdaloval Schumacherovi. Pole se roztahovalo, jen za Massou viseli v koloně Fisichella, Montoya a Klien. První zastávky v boxech přišli v 15. kole, kdy dotankovali Monteiro a Heidfeld, jedoucí na tři zastávky.
O tři kola později přijel k mechanikům i Karthikeyan a na trať vyjel za stájovým kolegou Monteirem. Právě "indický šoumen" Karthikeyan se dnes zase staral o podívanou, když se ocitl v písku asi čtyřikrát, než v 58. kole odstoupil ze závodu. Kolem 20. kola tankovali jedzdi jedoucí na dvě zastávky. Dlouho na trati vydržel Raikkonen, ještě déle Barrichello a Montoya. Raikkonen s lehkým vozem zajel nejrychlejší kolo závodu, které už nikdo nepřekonal. Villeneuve předjížděl v nájezdu do vracečky Monteira, ale ten jej doslova vytlačil za obrubník, kde brzdící Villeneuve dostal nezvládnutelný smyk a do Monteira narazil. Oba pokračovali dlouhých zastávkách v boxech.
Ve 30. kole na prvních místech pořadí Raikkonen, Alonso, M. Schumacher, Button, Montoya, Fisichella, Coulthard, R. Schumacher. Alonso už ztrácel na vedoucího Fina 12s. Button začínal tlačit na Michaela Schumachera, kterého trápila velmi opotřebená pravá zadní pneumatika. V 36. kole přišla další letošní ledová sprcha pro fanoušky stříbrných šípů. Kimi Raikkonen podezřele zpomaloval, až se zablokovanými koly zastavil na dráze a odevzdaně odešel. Podle prvních zpráv selhala hydraulika. Dvojici M.Schumacher-Button dohnal Montoya a motivoval Buttona k většímu tlaku na Schumachera. Schumi podlehl o šest kol později, za další dvě kola jel Button podruhé dotankovat, ale před Schumachera se při jeho druhé zastávce vrátil. Montoya vydržel na trati znovu nejdéle a díky rychlé zastávce dvanáct kol před cílem si druhé místo udržel. A to i přes velké zdržení za dlouho a dravě bojující dvojicí Trulli-Heidfeld. Trulli si za ignorování modrých vlajek dokonce vysloužil průjezd pit-lane.
Osm kol před cílem se za Michaela Schumachera zavěsil i Giancarlo Fisichella a v předposledním kole sedminásobného šampiona udolal. Zatím z neznámých příčin zastavil v posledním kole Jarno Trulli. Fernando Alonso je na nejlepší cestě ke svému vytouženému titulu mistra světa, stejně jako Renault v poháru konstruktérů. Jestli Fernando uspěje, bude nejmladším šampionem v historii. Kimi Raikkonen byl znovu nejrychlejší a je to vůči němu až nelidsky kruté, ale McLaren-Mercedes si nezaslouží vítězství, dokud nedokáže připravit nejen rychlý, ale i spolehlivý vůz. Jinak riskuje, že o nejlepšího pilota současnosti přijde. Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari, Lucky Strike B.A.R Honda, Sauber Petronas
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.