Poslední, hodinový trénink měl naznačit šance pilotů před samotnou kvalifikací na nejbizarnější závod roku - uliční ruletu v Monte Carlu. Nesl se v duchu předchozích jízd, ale přinesl větší drama pro jednoho z pilotů dominantní stáje.
Za velice příjemného počasí - vzduch 23 °C, trať 40 °C, vlhkost vzduchu 64 % a poměrně čerstvý vítr o síle 5,5 km/h - se vydali piloti k poslední prověrce na trati, kde kvalifikace má absolutně největší důležitost.
První na trati byl Stoffel Vandoorne následovaný domácím matadorem Leclercem, ale premiérový čas stanovil Räikkönen - 1:13,729. Poté se na trati objevili i oba jezdci Mercedesu a Vettel a poměrně pravidelně se přetahovali o nejlepší výkony. Nedařilo se Bottasovi, chvíli se dokonce hřál na výsluní Hamilton (1:12,696), ale nakonec to byl Vettel - 1:12,482, kdo se dostal do vedení.
Jenže to ještě nevyjely Red Bully, dávaly si načas a zvláště Verstappen setrval v boxech skoro dvacet minut. Ricciardo hned prvním časem vymazal Vettela (1:12,449), když se na okruh vydal Max, tak si vzal vedení do své moci on - 1:12,336. Holanďan byl také prvním, kdo prolomil hranici 1:12,0 - 1:11,990. Snažili se jak u Ferrari, tak u Mercedesu, ale bezvýsledně, navíc Hamilton se viditelně nemohl trefit do volného okna a několikrát přerušil svůj pokus.
"This place bites and he got bitten pretty hard today" - Christian HornerMax Verstappen will start from last on the grid after this crash in final practice put him out of qualifying #MonacoGP pic.twitter.com/PK7X9MM2hV
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Zbytek startovního pole byl v podstatě jen stafáží, ovšem příjemným (třebaže asi očekáváným) překvapením byly výkony Toro Rosso - a to si Hartley škrtl pravým předním kolem o bariéru u bazénu. Další problémy měli ve Ste. Dévote Bottas, Sainz a Stroll, ten odtud dokonce musel vycouvat. Grosjean zase nezvládl sjezd k Mirabeau, ale bez kontaktu. A hned celá plejáda pilotů, Hamiltona nevyjímaje, měla problémy se šikanou na nábřeží.
Když se chystaly závěrečné útoky na kvalifikační simulaci v poslední desetiminutovce, přišla velká rána. Verstappen u bazénu objížděl Sainze, těžko říci, jestli to rozhodilo jeho rytmus, ale podobně jako Hartley zavadil pravým předním kolem o svodidla, následovala katapultáž přes obrubník a jeho Red Bull se zapasoval do svodidel za touto sekcí. Trénink byl na čtyři minuty přerušen a bylo jasné, že Verstappen má zaděláno na pořádné problémy - přední kolo bylo ulomené, úhony doznala i zadní pasáž jeho vozu.
Čtyři minuty před koncem se ještě rozjeli k pokusům piloti ze špičky, ale pouze Ricciardo i přes problémy v prvním sektoru dokázal na zbytku trati vyždímat ze sebe všechno a výsledkem byl nejmenší možný rozdíl mezi ním a jeho kolegou. Poslední útok už byl slabší, čas 1:11,880 však byl i tak vzdálen konkurenci.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.