Poslední, hodinový trénink měl naznačit šance pilotů před samotnou kvalifikací na nejbizarnější závod roku - uliční ruletu v Monte Carlu. Nesl se v duchu předchozích jízd, ale přinesl větší drama pro jednoho z pilotů dominantní stáje.
Za velice příjemného počasí - vzduch 23 °C, trať 40 °C, vlhkost vzduchu 64 % a poměrně čerstvý vítr o síle 5,5 km/h - se vydali piloti k poslední prověrce na trati, kde kvalifikace má absolutně největší důležitost.
První na trati byl Stoffel Vandoorne následovaný domácím matadorem Leclercem, ale premiérový čas stanovil Räikkönen - 1:13,729. Poté se na trati objevili i oba jezdci Mercedesu a Vettel a poměrně pravidelně se přetahovali o nejlepší výkony. Nedařilo se Bottasovi, chvíli se dokonce hřál na výsluní Hamilton (1:12,696), ale nakonec to byl Vettel - 1:12,482, kdo se dostal do vedení.
Jenže to ještě nevyjely Red Bully, dávaly si načas a zvláště Verstappen setrval v boxech skoro dvacet minut. Ricciardo hned prvním časem vymazal Vettela (1:12,449), když se na okruh vydal Max, tak si vzal vedení do své moci on - 1:12,336. Holanďan byl také prvním, kdo prolomil hranici 1:12,0 - 1:11,990. Snažili se jak u Ferrari, tak u Mercedesu, ale bezvýsledně, navíc Hamilton se viditelně nemohl trefit do volného okna a několikrát přerušil svůj pokus.
"This place bites and he got bitten pretty hard today" - Christian HornerMax Verstappen will start from last on the grid after this crash in final practice put him out of qualifying #MonacoGP pic.twitter.com/PK7X9MM2hV
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Zbytek startovního pole byl v podstatě jen stafáží, ovšem příjemným (třebaže asi očekáváným) překvapením byly výkony Toro Rosso - a to si Hartley škrtl pravým předním kolem o bariéru u bazénu. Další problémy měli ve Ste. Dévote Bottas, Sainz a Stroll, ten odtud dokonce musel vycouvat. Grosjean zase nezvládl sjezd k Mirabeau, ale bez kontaktu. A hned celá plejáda pilotů, Hamiltona nevyjímaje, měla problémy se šikanou na nábřeží.
Když se chystaly závěrečné útoky na kvalifikační simulaci v poslední desetiminutovce, přišla velká rána. Verstappen u bazénu objížděl Sainze, těžko říci, jestli to rozhodilo jeho rytmus, ale podobně jako Hartley zavadil pravým předním kolem o svodidla, následovala katapultáž přes obrubník a jeho Red Bull se zapasoval do svodidel za touto sekcí. Trénink byl na čtyři minuty přerušen a bylo jasné, že Verstappen má zaděláno na pořádné problémy - přední kolo bylo ulomené, úhony doznala i zadní pasáž jeho vozu.
Čtyři minuty před koncem se ještě rozjeli k pokusům piloti ze špičky, ale pouze Ricciardo i přes problémy v prvním sektoru dokázal na zbytku trati vyždímat ze sebe všechno a výsledkem byl nejmenší možný rozdíl mezi ním a jeho kolegou. Poslední útok už byl slabší, čas 1:11,880 však byl i tak vzdálen konkurenci.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.