Německý pilot stáje Ferrari má důvod k radosti. Po včerejších rozpacích zvládl nejlépe třetí trénink a do zítřejšího závodu odstartuje z nejlepší startovní pozice. Jeho týmový kolega Raikkonen byl v závěru kvalifikace velmi rychlý, ale smyk ukončil naděje na prolomení Vettelovy aktuální nadvlády. Za Němcem se seřadili svými časy piloti Mercedesu a Red Bullu. Raikkonen skončil šestý.
V průběhu kvalifikace by podle meteorologů pršet nemělo, přesto je nad okruhem silná oblačnost. Teplota vzduchu je 22 °C, dráha má o 4,5 °C více.
Sirotkinův Williams stihli mechanici po havárii ve třetím tréninku opravit.
Technické problémy zastavily hned v úvodní části kvalifikace Grosjeana. Na vině byla převodovka. Týmoví kolegové stáje Toro Rosso spolu málem kolidovali, když Gasley jen se štěstím minul pomaleji jedoucího Hartleye. Australan měl dle týmu potíže s pneumatikou a pro změnu směru při úhybném manévru se rozhodl pozdě.
Do další části kvalifikace nepostoupili Vandoorne, Gasly, Ericsson, Hartley, Grosjean.
Ve druhé části bylo zajímavé vidět, jak snažící se Sirotkin bojoval s jízdními vlastnostmi svého monopostu a Claire Williamsové přidal další vrásky na čele. Také Kimi Raikkonen měl problémy a předčasně musel ukončit své měřené kolo.
Do Q3 nepostoupili Stroll, Sirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. O pole position si to rozdali piloti stájí Ferrari, Mercedes, Red Bull, Force India a Renault.
Už úvod finále ukázal, že Ferrari je proti své konkurenci připraveno o něco lépe. Hamilton ztrácel po prvních měřených kolech 342 tisícin vteřiny. Raikkonen a Ricciardo nedokázali zajet čistě, Australan lehce zavadil o zeď kolem dráhy.
Při druhém pokusu Hamilton zrychlil v prvním sektoru, ale celkově to na Němcův čas ani tak nestačilo. Hlavním soupeřem Vettela byl nakonec jeho týmový kolega Raikkonen. V rozhodujícím měřeném kole Fin zajel lépe oba sektory a získal náskok 2 desetin. Následný smyk v šestnácté zatáčce ale zhatil veškerá očekávání jeho i jeho fanoušků.
V první řadě na startu zítra doplní Vettela Hamilton s Mercedesem. Druhá řada patří Bottasovi a Riccardovi. Ve třetí nastoupí Verstappen a Raikkonen.
Top10 v kvalifikaci doplnili Ocon a Perez s vozy stáje Force India a Hulkenberg se Sainzem z tovární stáje Renault.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.