Německý pilot stáje Ferrari má důvod k radosti. Po včerejších rozpacích zvládl nejlépe třetí trénink a do zítřejšího závodu odstartuje z nejlepší startovní pozice. Jeho týmový kolega Raikkonen byl v závěru kvalifikace velmi rychlý, ale smyk ukončil naděje na prolomení Vettelovy aktuální nadvlády. Za Němcem se seřadili svými časy piloti Mercedesu a Red Bullu. Raikkonen skončil šestý.
V průběhu kvalifikace by podle meteorologů pršet nemělo, přesto je nad okruhem silná oblačnost. Teplota vzduchu je 22 °C, dráha má o 4,5 °C více.
Sirotkinův Williams stihli mechanici po havárii ve třetím tréninku opravit.
Technické problémy zastavily hned v úvodní části kvalifikace Grosjeana. Na vině byla převodovka. Týmoví kolegové stáje Toro Rosso spolu málem kolidovali, když Gasley jen se štěstím minul pomaleji jedoucího Hartleye. Australan měl dle týmu potíže s pneumatikou a pro změnu směru při úhybném manévru se rozhodl pozdě.
Do další části kvalifikace nepostoupili Vandoorne, Gasly, Ericsson, Hartley, Grosjean.
Ve druhé části bylo zajímavé vidět, jak snažící se Sirotkin bojoval s jízdními vlastnostmi svého monopostu a Claire Williamsové přidal další vrásky na čele. Také Kimi Raikkonen měl problémy a předčasně musel ukončit své měřené kolo.
Do Q3 nepostoupili Stroll, Sirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. O pole position si to rozdali piloti stájí Ferrari, Mercedes, Red Bull, Force India a Renault.
Už úvod finále ukázal, že Ferrari je proti své konkurenci připraveno o něco lépe. Hamilton ztrácel po prvních měřených kolech 342 tisícin vteřiny. Raikkonen a Ricciardo nedokázali zajet čistě, Australan lehce zavadil o zeď kolem dráhy.
Při druhém pokusu Hamilton zrychlil v prvním sektoru, ale celkově to na Němcův čas ani tak nestačilo. Hlavním soupeřem Vettela byl nakonec jeho týmový kolega Raikkonen. V rozhodujícím měřeném kole Fin zajel lépe oba sektory a získal náskok 2 desetin. Následný smyk v šestnácté zatáčce ale zhatil veškerá očekávání jeho i jeho fanoušků.
V první řadě na startu zítra doplní Vettela Hamilton s Mercedesem. Druhá řada patří Bottasovi a Riccardovi. Ve třetí nastoupí Verstappen a Raikkonen.
Top10 v kvalifikaci doplnili Ocon a Perez s vozy stáje Force India a Hulkenberg se Sainzem z tovární stáje Renault.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.