Německý pilot stáje Ferrari má důvod k radosti. Po včerejších rozpacích zvládl nejlépe třetí trénink a do zítřejšího závodu odstartuje z nejlepší startovní pozice. Jeho týmový kolega Raikkonen byl v závěru kvalifikace velmi rychlý, ale smyk ukončil naděje na prolomení Vettelovy aktuální nadvlády. Za Němcem se seřadili svými časy piloti Mercedesu a Red Bullu. Raikkonen skončil šestý.
V průběhu kvalifikace by podle meteorologů pršet nemělo, přesto je nad okruhem silná oblačnost. Teplota vzduchu je 22 °C, dráha má o 4,5 °C více.
Sirotkinův Williams stihli mechanici po havárii ve třetím tréninku opravit.
Technické problémy zastavily hned v úvodní části kvalifikace Grosjeana. Na vině byla převodovka. Týmoví kolegové stáje Toro Rosso spolu málem kolidovali, když Gasley jen se štěstím minul pomaleji jedoucího Hartleye. Australan měl dle týmu potíže s pneumatikou a pro změnu směru při úhybném manévru se rozhodl pozdě.
Do další části kvalifikace nepostoupili Vandoorne, Gasly, Ericsson, Hartley, Grosjean.
Ve druhé části bylo zajímavé vidět, jak snažící se Sirotkin bojoval s jízdními vlastnostmi svého monopostu a Claire Williamsové přidal další vrásky na čele. Také Kimi Raikkonen měl problémy a předčasně musel ukončit své měřené kolo.
Do Q3 nepostoupili Stroll, Sirotkin, Alonso, Leclerc, Magnussen. O pole position si to rozdali piloti stájí Ferrari, Mercedes, Red Bull, Force India a Renault.
Už úvod finále ukázal, že Ferrari je proti své konkurenci připraveno o něco lépe. Hamilton ztrácel po prvních měřených kolech 342 tisícin vteřiny. Raikkonen a Ricciardo nedokázali zajet čistě, Australan lehce zavadil o zeď kolem dráhy.
Při druhém pokusu Hamilton zrychlil v prvním sektoru, ale celkově to na Němcův čas ani tak nestačilo. Hlavním soupeřem Vettela byl nakonec jeho týmový kolega Raikkonen. V rozhodujícím měřeném kole Fin zajel lépe oba sektory a získal náskok 2 desetin. Následný smyk v šestnácté zatáčce ale zhatil veškerá očekávání jeho i jeho fanoušků.
V první řadě na startu zítra doplní Vettela Hamilton s Mercedesem. Druhá řada patří Bottasovi a Riccardovi. Ve třetí nastoupí Verstappen a Raikkonen.
Top10 v kvalifikaci doplnili Ocon a Perez s vozy stáje Force India a Hulkenberg se Sainzem z tovární stáje Renault.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.