Třetí závod, třetí hattrick? Ferrari má jeden z nejlepších vstupů do sezóny, ačkoliv obě jeho vítězství byla z těch nejtěsnějších. Trať v Šanghaji ale v závodním režimu svědčí Mercedesu, takže karty před celkově 979. Grand Prix v historii byly rozdány.
Pirelli zvolilo neobvyklý přístup - vedle středně tvrdé a měkké směsi nasadilo ultraměkké pneumatiky, což přinášelo značné množství variant. Ve vzduchu naměřily přístroje 19 °C, trať ovšem měla o 20 stupňů více.
Na rozdíl od předchozích závodů se start tentokrát obešel bez nějakých strkanic. Nejhůře dopadl pro Räikkönena, jenž se z druhého místa propadl až na čtvrté. Pole se zformovalo následovně: Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Grosjean a Magnussen - většina v této desítce jela na měkké směsi, pouze oba Red Bully a Grosjean zvolili ultraměkké.
První výměny pneumatik na špici nastaly na konci 18. kola, kdy Red Bull zvolil opravdu neobvyklé řešení a povolal s odstupem do boxů oba své piloty. Na žlutě označených pneumatikách vyrazili na hon ostatních, kteří vzápětí přešli na středně tvrdou směs (Hamilton - 19. kolo, Bottas - 20. kolo, Vettel - 21. kolo). Ferrari tentokrát zastávku nezvládl, dvě kola stačila Bottasovi, aby se dostal před Vettela.
V čele jel Räikkönen, ale bylo jasné, že o vedení přijde. Stalo se tak v 27. kole, v jeho závěru Kimi zajel do boxů, takže proti konkurenci měl malou výhodu v čerstvějších pneumatikách. Jenže přišlo 31. kolo a další důležitý moment. V zatáčce 14 kolidovaly oba vozy Toro Rosso - Gasly naprosto zbytečně najel do Hartleye a úlomky jeho předního spoileru posely kritické místo. Vedení závodu se rozhodlo vyslat na trať safety car a jak se zdálo, vedoucí dvojice Bottas-Vettel už nestačila zareagovat. Red Bull si zopakoval dvojitý pit-stop a přezul na měkkou směs.
Quite a show, @DanielRicciardo 🙌#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/mljDzwADOK
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018Od 36. kola se opět začalo závodit, Vettel Bottase po restartu na čele neohrozil, naopak se brzo musel zabývat tím, co se děje za jeho zády. Red Bully byly evidentně v silné formě, v 37. kole zahájil jejich postup Ricciardo, jenž se dostal před Räikkönena, ve 39. kole zkusil Verstappen zaútočit na Hamiltona, ale nezvládl bok po boku výjezd ze zatáčky 10 a klesl až za týmového kolegu. Ten si s Hamiltonem, stěžujícím si na stav pneumatik, poradil v okruhu čtyřicátem, o dvě kola později se reparát povedl i jeho holandskému kolegovi. Ve stejném kole, ale na konci dlouhé rovinky, Ricciardo prosvištěl kolem Vettela a začal se přibližovat vedoucímu Bottasovi.
Přišlo 43. kolo a Verstappen až příliš troufale, každopádně zcela zbytečně a nesmyslě v zatáčce 14. narazil levým předním kolem do boku Vettelova Ferrari. Oba skončili v hodinách, Verstappen se vzpamatoval dříve a vrátil se do závodu, Vettel měl evidentně mnohem větší problémy a propadl se až na sedmé místo. Incident byl okamžitě prošetřován a vzápětí bylo indikováno, že Max dostane desetivteřinovou penalizaci.
One audacious move, two races compromised 😬#ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/fHI84Ovuvm
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018Boj o vedení rozhodl Ricciardo ve 45. kole, kdy se dostal před Bottase a postupně si vybudoval až čtyřvteřinový náskok. Verstappen s vědomím penalizace také útočil, v 48. kole předjel opět Hamiltona a v samotném závěru se dostal za bojující finskou dvojici Bottas-Räikkönen. I když se zdálo, že Ferrari je o něco rychlejší než Mercedes - Kimi měl také o osm kol "mladší" pneu - nakonec už k žádnému předjetí nedošlo.
Vettel měl se svým vozem evidentní problémy, takže musel přenechat pozici Hülkenbergovi a v předposledním kole vypil kalich hořkosti až do dna, když ho na konci druhé zatáčky vytlačil z trati Alonso. Přes Němcovy stížnosti do vysílačky a následné vyšetřování nakonec Španěl potrestán nebyl. O smysluplnosti Verstappenova trestu, jímž podstatně narušil závod, svědčí i fakt, že po odečtení deseti vteřin klesl vlastně o pouhé jedno pořadí. Dá se předpokládat, že tato událost ještě bude silně komentována.
Ostatní piloti zůstali ve stínu dění na špici, ovšem nějaké zásadní momenty k vidění nebyly. Snad stojí za připomenutí fatální chybu Péreze, který po startu lehounce zavadil o Alonsa, což ho stálo šest pozic, poměrně dramatickou výměnu pozic obou Haasů v 9. kole na základě týmové strategie, což Grosjean neopomněl patřičně okomentovat do radiokomunikace a ještě hodiny s následným výjezdem do kačírku, což předvedl ve 29. kole Leclerc.
Looks like @DanielRicciardo enjoyed that one a bit 🍾#ChineseGP #F1 pic.twitter.com/LI6YLo2atO
— Formula 1 (@F1) April 15, 2018Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.