Promění Red Bull svou tréninkovou převahu v odpovídající postavení na startu? Překoná Ferrari syndrom nočních jízd, protože v druhém tréninku značně zaostalo a svými soupeři? Povede se McLarenu využít avizované formy? To byly otázky před singapurskou kvalifikací.
Ještě před samotným začátkem byli piloti upozorněni na drobné olejové skvrny před vjezdem do zatáčky 20, ale nešlo o natolik vážnou hrozbu, aby byla kvalifikace odložena. Teplota trati dosáhla průměrné hodnoty 30 stupňů Celsia, ovšem problematická byla hodně kolísající vlhkost vzduchu. Během tréninku všichni piloti bez výjimky používali ultraměkkou směs.
Q1 - 18 minut:Ferrari, jako by si bylo vědomo svých problémů především ve druhém tréninku, poslalo své piloty na trať velice záhy a Räikkönen vzápětí zajel i první měřený čas 1:44,060. Bylo ovšem jasné, zejména s ohledem na dřívější časy, že jde jen o statistický údaj. Postupně se před něj dostávali ostatní piloti, jenom Romain Grosjean se nemohl řádně trefit do zatáček a dvakrát musel přerušit svůj měřený pokus. Do čela se nejdřív dostal Verstappen (1:43,031), ovšem jeho čas nebyl dlouho tím nejlepším, kontrovali Hamilton i Ricciardo, Ferrari kupodivu zůstávalo nadále v pozadí.
Komu se kvalifikace vůbec nepovedla, byl tým Williams. Felipe Massa po výjezdu z poslední šikany trefil pravým zadním kolem bariéru a do boxů dojel se svlečenou zadní pneumatikou - i proto hrůzný čas 2:00,013. Mechanici sice dali vůz do pořádku, ale už během poslední možnosti Felipe hlásil, že zadní pneu není v pořádku. Marnost snahy podpořil i Stroll, který v závěrečném pokusu také kolidoval s bariérou. Rozhodně však tato dvojice nebyla sama, větší či menší kontakty si odbyli rovněž Ocon, Grosjean a Wehrlein.
Zatímco špička po druhých pokusech, při nichž už se Verstappen protlačil do čela (1:42,010) rezignovala na zlepšování časů, zbytek pole bojoval o první patnáctku. A jak tvrdý boj to byl, naznačuje i postavení týmu Haas: Grosjean a Magnussen se nejdřív postupně dostali na 10. příčku, aby Dán nakonec skončil jako první z těch, kdo se nedostane do Q2. Piloti na trati sázeli jeden výborný čas za druhým, takže za vedoucím duem Red Bullů (Ricciardo 1:42,063) se jako třetí objevil Alonso (1:42,086) a za ním Sainz jr. A Vettelovi v tu chvíli chyběly k 16. místu pouhé tři desetiny.
Do Q2 nepostoupili: Magnussen, Stroll, Massa, Wehrlein, Ericsson.
Q2 - 15 minut:Druhou část kvalifikace opět zahájil Räikkönen a piloti Ferrari si zřejmě hrozbu náležitě uvědomili - Räikkönen si polepšil o 2,5 vteřiny (1:40,999) a Vettel o necelé tři (1:40,529). Ale opět se jako největší hrozba pro dva vedoucí týmy ukázal Verstappen - Vettelův prozatímní nejlepší čas stáhl o 150 tisícin. Ricciardo už nedokázal na výkon čtyřnásobného šampiona reagovat, ale i tak držel v šachu Räikkönena a Hamiltona (1:41,075). Vysloveně se trápil Bottas, jemuž singapurské ulice zjevně neseděly. Grosjean i tentokrát chyboval, hned zkraje svého měřeného kola opustil trať a musel doufat v jediný pokus v závěru Q2.
Jak se dařilo McLarenům - Alonso 1:41,442, Vandoorne 1:42,227 - tak Pérez i Ocon bojovali spíš sami se sebou. Jestli věřili v druhé pokusy, tak přišlo v jejich případě velké rozčarování - Pérez do radiokomunikace oznámil, že vše je špatně. Trápil se i Kvjat, který vyslal týmu podstatně rozhořčenější zprávu. Naproti tomu Räikkönen se dokázal zlepšit o téměř půl vteřiny a přeskočil i Vettela (1:40,505), zabojoval i Hamilton (1:40,577), jenže Verstappen jim opět o malý kousek poodskočil (1:40,332), už tradičně s Ricciardem v zádech (1:40,385).
Do Q3 nepostoupili: Palmer, Pérez, Ocon, Kvjat, Grosjean
Q3 - 12 minut:Očekávané finále zahájili Alonso, Sainz jr., a Vandoorne, zatímco poslední vyrazil na trať Ricciardo. Bylo jasné, že časy půjdou ještě o kousek níž a potvrdil to Räikkönen časem 1:40,069. Překvapivě na něj nestačil Hamilton (1:40,192), ovšem Verstappen ve své spanilé jízdě pokračoval a jako první prolomil hranici 1:40,0. Jenže ani skvělý výsledek mu nestačil - Vettel předvedl v singapurských ulicích skvělou jízdu a najednou, po všech potížích, držel prozatímní pole-position: 1:39,669! Další zbraň Red Bullu v podání Ricciarda jenom z povzdálí přihlížela (1:39,840).
Čekalo se, zda se nebude opakovat situace z Q2, kdy se podmínky na trati staly někomu osudné. Postupně se propadly oba McLareny, jejichž pilotům nepomohlo ani to, že se oproti Q2 opět zlepšili, Räikkönen při svém druhém pokusu lízl levým zadním kolem bariéru a nakonec rychlé kolo vypustil. Ke zlepšením došlo, ale ani jedno neznamenalo zásadní vliv na startovní rošt: Vettel zůstal první - čas si zlepšil navzdory tomu, že i on "kiss the barriers", Ricciardo nepřekonal Verstappena a Hamilton zase marně stíhal Räikkönena.
Vettel si tedy připsal 49. pole-position a 80. postavení v první řadě, je teď otázkou, co provede divočák Verstappen po jeho boku. Hamilton se po Rakousku a Monacu potřetí nekvalifikoval do prvních dvou řad...
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.