Promění Red Bull svou tréninkovou převahu v odpovídající postavení na startu? Překoná Ferrari syndrom nočních jízd, protože v druhém tréninku značně zaostalo a svými soupeři? Povede se McLarenu využít avizované formy? To byly otázky před singapurskou kvalifikací.
Ještě před samotným začátkem byli piloti upozorněni na drobné olejové skvrny před vjezdem do zatáčky 20, ale nešlo o natolik vážnou hrozbu, aby byla kvalifikace odložena. Teplota trati dosáhla průměrné hodnoty 30 stupňů Celsia, ovšem problematická byla hodně kolísající vlhkost vzduchu. Během tréninku všichni piloti bez výjimky používali ultraměkkou směs.
Q1 - 18 minut:Ferrari, jako by si bylo vědomo svých problémů především ve druhém tréninku, poslalo své piloty na trať velice záhy a Räikkönen vzápětí zajel i první měřený čas 1:44,060. Bylo ovšem jasné, zejména s ohledem na dřívější časy, že jde jen o statistický údaj. Postupně se před něj dostávali ostatní piloti, jenom Romain Grosjean se nemohl řádně trefit do zatáček a dvakrát musel přerušit svůj měřený pokus. Do čela se nejdřív dostal Verstappen (1:43,031), ovšem jeho čas nebyl dlouho tím nejlepším, kontrovali Hamilton i Ricciardo, Ferrari kupodivu zůstávalo nadále v pozadí.
Komu se kvalifikace vůbec nepovedla, byl tým Williams. Felipe Massa po výjezdu z poslední šikany trefil pravým zadním kolem bariéru a do boxů dojel se svlečenou zadní pneumatikou - i proto hrůzný čas 2:00,013. Mechanici sice dali vůz do pořádku, ale už během poslední možnosti Felipe hlásil, že zadní pneu není v pořádku. Marnost snahy podpořil i Stroll, který v závěrečném pokusu také kolidoval s bariérou. Rozhodně však tato dvojice nebyla sama, větší či menší kontakty si odbyli rovněž Ocon, Grosjean a Wehrlein.
Zatímco špička po druhých pokusech, při nichž už se Verstappen protlačil do čela (1:42,010) rezignovala na zlepšování časů, zbytek pole bojoval o první patnáctku. A jak tvrdý boj to byl, naznačuje i postavení týmu Haas: Grosjean a Magnussen se nejdřív postupně dostali na 10. příčku, aby Dán nakonec skončil jako první z těch, kdo se nedostane do Q2. Piloti na trati sázeli jeden výborný čas za druhým, takže za vedoucím duem Red Bullů (Ricciardo 1:42,063) se jako třetí objevil Alonso (1:42,086) a za ním Sainz jr. A Vettelovi v tu chvíli chyběly k 16. místu pouhé tři desetiny.
Do Q2 nepostoupili: Magnussen, Stroll, Massa, Wehrlein, Ericsson.
Q2 - 15 minut:Druhou část kvalifikace opět zahájil Räikkönen a piloti Ferrari si zřejmě hrozbu náležitě uvědomili - Räikkönen si polepšil o 2,5 vteřiny (1:40,999) a Vettel o necelé tři (1:40,529). Ale opět se jako největší hrozba pro dva vedoucí týmy ukázal Verstappen - Vettelův prozatímní nejlepší čas stáhl o 150 tisícin. Ricciardo už nedokázal na výkon čtyřnásobného šampiona reagovat, ale i tak držel v šachu Räikkönena a Hamiltona (1:41,075). Vysloveně se trápil Bottas, jemuž singapurské ulice zjevně neseděly. Grosjean i tentokrát chyboval, hned zkraje svého měřeného kola opustil trať a musel doufat v jediný pokus v závěru Q2.
Jak se dařilo McLarenům - Alonso 1:41,442, Vandoorne 1:42,227 - tak Pérez i Ocon bojovali spíš sami se sebou. Jestli věřili v druhé pokusy, tak přišlo v jejich případě velké rozčarování - Pérez do radiokomunikace oznámil, že vše je špatně. Trápil se i Kvjat, který vyslal týmu podstatně rozhořčenější zprávu. Naproti tomu Räikkönen se dokázal zlepšit o téměř půl vteřiny a přeskočil i Vettela (1:40,505), zabojoval i Hamilton (1:40,577), jenže Verstappen jim opět o malý kousek poodskočil (1:40,332), už tradičně s Ricciardem v zádech (1:40,385).
Do Q3 nepostoupili: Palmer, Pérez, Ocon, Kvjat, Grosjean
Q3 - 12 minut:Očekávané finále zahájili Alonso, Sainz jr., a Vandoorne, zatímco poslední vyrazil na trať Ricciardo. Bylo jasné, že časy půjdou ještě o kousek níž a potvrdil to Räikkönen časem 1:40,069. Překvapivě na něj nestačil Hamilton (1:40,192), ovšem Verstappen ve své spanilé jízdě pokračoval a jako první prolomil hranici 1:40,0. Jenže ani skvělý výsledek mu nestačil - Vettel předvedl v singapurských ulicích skvělou jízdu a najednou, po všech potížích, držel prozatímní pole-position: 1:39,669! Další zbraň Red Bullu v podání Ricciarda jenom z povzdálí přihlížela (1:39,840).
Čekalo se, zda se nebude opakovat situace z Q2, kdy se podmínky na trati staly někomu osudné. Postupně se propadly oba McLareny, jejichž pilotům nepomohlo ani to, že se oproti Q2 opět zlepšili, Räikkönen při svém druhém pokusu lízl levým zadním kolem bariéru a nakonec rychlé kolo vypustil. Ke zlepšením došlo, ale ani jedno neznamenalo zásadní vliv na startovní rošt: Vettel zůstal první - čas si zlepšil navzdory tomu, že i on "kiss the barriers", Ricciardo nepřekonal Verstappena a Hamilton zase marně stíhal Räikkönena.
Vettel si tedy připsal 49. pole-position a 80. postavení v první řadě, je teď otázkou, co provede divočák Verstappen po jeho boku. Hamilton se po Rakousku a Monacu potřetí nekvalifikoval do prvních dvou řad...
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.