Kombinace Räikkonen - McLaren znovu nejrychlejší, ale horor skončil smutkem v posledním kole.
Mark Webber, startující z třetího místa, usiloval o co nejširší nájezd do vracečky, aby měl rychlý výjezd, ale zapoměl sledovat levou stranu, kde jej již zavíral Juan Pablo Montoya. Nutno uznat, že Webberovi dostatek prostoru nechal. Australan opět nezvládl souboj a závod pro něj po kolizi skončil. Zdrželi se i Michael Schumacher, Ralf Schumacher a Takuma Sato, kteří museli do boxů pro nové díly. Fernando Alonso brzdil pohotově. Kimi Räikkonen hned od startu ujížděl, následován rychlým Heidfeldem a pomalejším Trullim. Na konci prvního kola tedy pořadí Räikkonen, Heidfeld, Trulli, Coulthard, Alonso, Massa, Liuzzi, Button, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Villeneuve, Montoya, Schumacher, Friesacher, Albers, Fisichella. Výborný start předvedli David Coulthard s Red Bullem a Felipe Massa se Sauberem.
Buttona v 7. kole překonali po pěkném a čistém souboji Barrichello i Montoya, nejrychlejší časy zajížděli Räikkonen a Heidfeld. V 9. kole si penalizaci v podobě průjezdu pit-lane vybral Jarno Trulli. Vyjel devátý, ale na konci kola ještě předjel Vitantonia Liuzziho. Räikkonen se stále držel 2s před Heidfeldem. Button se propadl na desáté místo, kde brzdil M. Schumachera a Fisichellu. Villeneuve sváděl boj s Karthikeyanem. V 13. a 14. kole poprvé dotankovali Barrichello a Heidfeld, na druhém místě kroužil s velkou ztrátou David Coulthard, bez problému 1s před Alonsem, který začínal jezdit nejrychlejší kola. Na Trulliho se už dotáhl Michael Schumacher, Montoya neúspěšně útočil na Liuzziho.
Po dvaceti kolech zastavil u mechaniků Kimi Räikkonen a dalo se čekat, že s jedinou zastávkou nevystačí. O kolo později zajeli do boxů současně Liuzzi a Montoya. Mechanici McLarenu byli rychlejší a Kolumbijec se před Itala konečně dostal. Následně přijeli pro benzín i Coulthard a M. Schumacher. Po první vlně zastávek tedy pořadí Alonso, Räikkonen, Heidfeld, Coulthard, Button, Fisichella, Barrichello, Massa, M. Schumacher, Montoya, Liuzzi, Trulli, Monteiro, Villeneuve, Karthikeyan, Sato, R. Schumacher, Albers, Friesacher. Fisichella předjel Buttona, ale také zamířil do boxů. Ve 27. kole poprvé tankoval Fernando Alonso a na trať vyjel opět až za Heidfeldem.
Michael Schumacher se na dlouho zasekl za Massou, navíc na něj zezadu dotíral Montoya. Poté na první pohled chyboval Kimi Räikkonen a projel se trávou. Ještě z několika dalších jeho neklidných nájezdů do zatáček s kouřem od pneumatik však bylo zřejmé, že něco není v pořádku. Nick Heidfeld se dostal do vedení, které si užíval jedno kolo, než jel podruhé tankovat. V kole 36. si první zatáčku probrzdil při objíždění Villeneuva Montoya, ale nic se nestalo. Podstatně hůře dopadl Ralf Schumacher, který na výjezdu z poslední zatáčky prvního sektoru přejel obrubník, dostal hodiny a závod pro něj skončil v protilehlém písku. Na bodovaných pozicích tedy kroužili Räikkonen, Alonso, Heidfeld, Barrichello, Coulthard, Massa, M. Schumacher a Montoya. Stále napínavější byl boj o vítězství, kde si sice Räikkonen udržoval 14-15s náskoku, ale Ron Dennis se při pohledu na něj i na časomíru nervózně vrtěl na židli.
Montoya měl jedinou vážnější příležitost předjet vnějškem v nejpomalejší zatáčce úřadujícího šampiona Schumachera, ale ten jej donutil vyjet až ke kraji a přibrzdit. Po druhé zastávce v boxech se Kimi Räikkonen v pohodě vrátil na trať před Heidfeldem. Alonso podruhé dotankoval až o pět kol později, ale mezi tím zajel jedno nejrychlejší kolo a jednou se z přílišné snahy projel únikovou zónou. Do boxů zajeli i Montoya a Schumacher. Pět kol před cílem už Kimi Räikkonen usiloval doslova o hrdinský čin. Jeho pravé přední kolo podezřele poskakovalo a to se podepsalo na pneumatice. Výrazně zpomalil a všichni jen trnuli, kdy se pneumatika roztrhne. Dařilo se mu v každém kole ztrácet pouze 1s na Alonsa, což bylo přesně tolik, kolik potřeboval k těsnému vítězství. Mezi tím chyboval i mistr všech mistrů Michael Schumacher, ale se štěstím nic nepoškodil.
Nervy drásající drama Kimiho Räikkonena skončilo až v samotném posledním kole, kdy mu zbývala poslední vteřina náskoku. Pneumatika zůstala celá, ale doslova uletělo celé zavěšení kola a finský pilot mohl být rád, že se nezranil. Těžko však vymyslet smolnější a nemilosrdnější scénář. Fernando Alonso byl až druhý nejrychlejší, ale Renault znovu připravil spolehlivější techniku a znovu se radoval ze zaslouženého vítězství. Renault vyhrál pět ze sedmi závodů, z toho čtyři Alonso. Nick Heidfeld zopakoval své životní druhé místo z Monaka a znovu zastínil Marka Webbera. Teprve druhé letošní umístění na stupních vítězů vybojoval znovu Barrichello. Pro Red Bull odjel výborný závod David Coulthard. Foto: West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Panasonic Toyota, BMW WilliamsF1 Team, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.