Kombinace Räikkonen - McLaren znovu nejrychlejší, ale horor skončil smutkem v posledním kole.
Mark Webber, startující z třetího místa, usiloval o co nejširší nájezd do vracečky, aby měl rychlý výjezd, ale zapoměl sledovat levou stranu, kde jej již zavíral Juan Pablo Montoya. Nutno uznat, že Webberovi dostatek prostoru nechal. Australan opět nezvládl souboj a závod pro něj po kolizi skončil. Zdrželi se i Michael Schumacher, Ralf Schumacher a Takuma Sato, kteří museli do boxů pro nové díly. Fernando Alonso brzdil pohotově. Kimi Räikkonen hned od startu ujížděl, následován rychlým Heidfeldem a pomalejším Trullim. Na konci prvního kola tedy pořadí Räikkonen, Heidfeld, Trulli, Coulthard, Alonso, Massa, Liuzzi, Button, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Villeneuve, Montoya, Schumacher, Friesacher, Albers, Fisichella. Výborný start předvedli David Coulthard s Red Bullem a Felipe Massa se Sauberem.
Buttona v 7. kole překonali po pěkném a čistém souboji Barrichello i Montoya, nejrychlejší časy zajížděli Räikkonen a Heidfeld. V 9. kole si penalizaci v podobě průjezdu pit-lane vybral Jarno Trulli. Vyjel devátý, ale na konci kola ještě předjel Vitantonia Liuzziho. Räikkonen se stále držel 2s před Heidfeldem. Button se propadl na desáté místo, kde brzdil M. Schumachera a Fisichellu. Villeneuve sváděl boj s Karthikeyanem. V 13. a 14. kole poprvé dotankovali Barrichello a Heidfeld, na druhém místě kroužil s velkou ztrátou David Coulthard, bez problému 1s před Alonsem, který začínal jezdit nejrychlejší kola. Na Trulliho se už dotáhl Michael Schumacher, Montoya neúspěšně útočil na Liuzziho.
Po dvaceti kolech zastavil u mechaniků Kimi Räikkonen a dalo se čekat, že s jedinou zastávkou nevystačí. O kolo později zajeli do boxů současně Liuzzi a Montoya. Mechanici McLarenu byli rychlejší a Kolumbijec se před Itala konečně dostal. Následně přijeli pro benzín i Coulthard a M. Schumacher. Po první vlně zastávek tedy pořadí Alonso, Räikkonen, Heidfeld, Coulthard, Button, Fisichella, Barrichello, Massa, M. Schumacher, Montoya, Liuzzi, Trulli, Monteiro, Villeneuve, Karthikeyan, Sato, R. Schumacher, Albers, Friesacher. Fisichella předjel Buttona, ale také zamířil do boxů. Ve 27. kole poprvé tankoval Fernando Alonso a na trať vyjel opět až za Heidfeldem.
Michael Schumacher se na dlouho zasekl za Massou, navíc na něj zezadu dotíral Montoya. Poté na první pohled chyboval Kimi Räikkonen a projel se trávou. Ještě z několika dalších jeho neklidných nájezdů do zatáček s kouřem od pneumatik však bylo zřejmé, že něco není v pořádku. Nick Heidfeld se dostal do vedení, které si užíval jedno kolo, než jel podruhé tankovat. V kole 36. si první zatáčku probrzdil při objíždění Villeneuva Montoya, ale nic se nestalo. Podstatně hůře dopadl Ralf Schumacher, který na výjezdu z poslední zatáčky prvního sektoru přejel obrubník, dostal hodiny a závod pro něj skončil v protilehlém písku. Na bodovaných pozicích tedy kroužili Räikkonen, Alonso, Heidfeld, Barrichello, Coulthard, Massa, M. Schumacher a Montoya. Stále napínavější byl boj o vítězství, kde si sice Räikkonen udržoval 14-15s náskoku, ale Ron Dennis se při pohledu na něj i na časomíru nervózně vrtěl na židli.
Montoya měl jedinou vážnější příležitost předjet vnějškem v nejpomalejší zatáčce úřadujícího šampiona Schumachera, ale ten jej donutil vyjet až ke kraji a přibrzdit. Po druhé zastávce v boxech se Kimi Räikkonen v pohodě vrátil na trať před Heidfeldem. Alonso podruhé dotankoval až o pět kol později, ale mezi tím zajel jedno nejrychlejší kolo a jednou se z přílišné snahy projel únikovou zónou. Do boxů zajeli i Montoya a Schumacher. Pět kol před cílem už Kimi Räikkonen usiloval doslova o hrdinský čin. Jeho pravé přední kolo podezřele poskakovalo a to se podepsalo na pneumatice. Výrazně zpomalil a všichni jen trnuli, kdy se pneumatika roztrhne. Dařilo se mu v každém kole ztrácet pouze 1s na Alonsa, což bylo přesně tolik, kolik potřeboval k těsnému vítězství. Mezi tím chyboval i mistr všech mistrů Michael Schumacher, ale se štěstím nic nepoškodil.
Nervy drásající drama Kimiho Räikkonena skončilo až v samotném posledním kole, kdy mu zbývala poslední vteřina náskoku. Pneumatika zůstala celá, ale doslova uletělo celé zavěšení kola a finský pilot mohl být rád, že se nezranil. Těžko však vymyslet smolnější a nemilosrdnější scénář. Fernando Alonso byl až druhý nejrychlejší, ale Renault znovu připravil spolehlivější techniku a znovu se radoval ze zaslouženého vítězství. Renault vyhrál pět ze sedmi závodů, z toho čtyři Alonso. Nick Heidfeld zopakoval své životní druhé místo z Monaka a znovu zastínil Marka Webbera. Teprve druhé letošní umístění na stupních vítězů vybojoval znovu Barrichello. Pro Red Bull odjel výborný závod David Coulthard. Foto: West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Panasonic Toyota, BMW WilliamsF1 Team, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.