Kombinace Räikkonen - McLaren znovu nejrychlejší, ale horor skončil smutkem v posledním kole.
Mark Webber, startující z třetího místa, usiloval o co nejširší nájezd do vracečky, aby měl rychlý výjezd, ale zapoměl sledovat levou stranu, kde jej již zavíral Juan Pablo Montoya. Nutno uznat, že Webberovi dostatek prostoru nechal. Australan opět nezvládl souboj a závod pro něj po kolizi skončil. Zdrželi se i Michael Schumacher, Ralf Schumacher a Takuma Sato, kteří museli do boxů pro nové díly. Fernando Alonso brzdil pohotově. Kimi Räikkonen hned od startu ujížděl, následován rychlým Heidfeldem a pomalejším Trullim. Na konci prvního kola tedy pořadí Räikkonen, Heidfeld, Trulli, Coulthard, Alonso, Massa, Liuzzi, Button, Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Villeneuve, Montoya, Schumacher, Friesacher, Albers, Fisichella. Výborný start předvedli David Coulthard s Red Bullem a Felipe Massa se Sauberem.
Buttona v 7. kole překonali po pěkném a čistém souboji Barrichello i Montoya, nejrychlejší časy zajížděli Räikkonen a Heidfeld. V 9. kole si penalizaci v podobě průjezdu pit-lane vybral Jarno Trulli. Vyjel devátý, ale na konci kola ještě předjel Vitantonia Liuzziho. Räikkonen se stále držel 2s před Heidfeldem. Button se propadl na desáté místo, kde brzdil M. Schumachera a Fisichellu. Villeneuve sváděl boj s Karthikeyanem. V 13. a 14. kole poprvé dotankovali Barrichello a Heidfeld, na druhém místě kroužil s velkou ztrátou David Coulthard, bez problému 1s před Alonsem, který začínal jezdit nejrychlejší kola. Na Trulliho se už dotáhl Michael Schumacher, Montoya neúspěšně útočil na Liuzziho.
Po dvaceti kolech zastavil u mechaniků Kimi Räikkonen a dalo se čekat, že s jedinou zastávkou nevystačí. O kolo později zajeli do boxů současně Liuzzi a Montoya. Mechanici McLarenu byli rychlejší a Kolumbijec se před Itala konečně dostal. Následně přijeli pro benzín i Coulthard a M. Schumacher. Po první vlně zastávek tedy pořadí Alonso, Räikkonen, Heidfeld, Coulthard, Button, Fisichella, Barrichello, Massa, M. Schumacher, Montoya, Liuzzi, Trulli, Monteiro, Villeneuve, Karthikeyan, Sato, R. Schumacher, Albers, Friesacher. Fisichella předjel Buttona, ale také zamířil do boxů. Ve 27. kole poprvé tankoval Fernando Alonso a na trať vyjel opět až za Heidfeldem.
Michael Schumacher se na dlouho zasekl za Massou, navíc na něj zezadu dotíral Montoya. Poté na první pohled chyboval Kimi Räikkonen a projel se trávou. Ještě z několika dalších jeho neklidných nájezdů do zatáček s kouřem od pneumatik však bylo zřejmé, že něco není v pořádku. Nick Heidfeld se dostal do vedení, které si užíval jedno kolo, než jel podruhé tankovat. V kole 36. si první zatáčku probrzdil při objíždění Villeneuva Montoya, ale nic se nestalo. Podstatně hůře dopadl Ralf Schumacher, který na výjezdu z poslední zatáčky prvního sektoru přejel obrubník, dostal hodiny a závod pro něj skončil v protilehlém písku. Na bodovaných pozicích tedy kroužili Räikkonen, Alonso, Heidfeld, Barrichello, Coulthard, Massa, M. Schumacher a Montoya. Stále napínavější byl boj o vítězství, kde si sice Räikkonen udržoval 14-15s náskoku, ale Ron Dennis se při pohledu na něj i na časomíru nervózně vrtěl na židli.
Montoya měl jedinou vážnější příležitost předjet vnějškem v nejpomalejší zatáčce úřadujícího šampiona Schumachera, ale ten jej donutil vyjet až ke kraji a přibrzdit. Po druhé zastávce v boxech se Kimi Räikkonen v pohodě vrátil na trať před Heidfeldem. Alonso podruhé dotankoval až o pět kol později, ale mezi tím zajel jedno nejrychlejší kolo a jednou se z přílišné snahy projel únikovou zónou. Do boxů zajeli i Montoya a Schumacher. Pět kol před cílem už Kimi Räikkonen usiloval doslova o hrdinský čin. Jeho pravé přední kolo podezřele poskakovalo a to se podepsalo na pneumatice. Výrazně zpomalil a všichni jen trnuli, kdy se pneumatika roztrhne. Dařilo se mu v každém kole ztrácet pouze 1s na Alonsa, což bylo přesně tolik, kolik potřeboval k těsnému vítězství. Mezi tím chyboval i mistr všech mistrů Michael Schumacher, ale se štěstím nic nepoškodil.
Nervy drásající drama Kimiho Räikkonena skončilo až v samotném posledním kole, kdy mu zbývala poslední vteřina náskoku. Pneumatika zůstala celá, ale doslova uletělo celé zavěšení kola a finský pilot mohl být rád, že se nezranil. Těžko však vymyslet smolnější a nemilosrdnější scénář. Fernando Alonso byl až druhý nejrychlejší, ale Renault znovu připravil spolehlivější techniku a znovu se radoval ze zaslouženého vítězství. Renault vyhrál pět ze sedmi závodů, z toho čtyři Alonso. Nick Heidfeld zopakoval své životní druhé místo z Monaka a znovu zastínil Marka Webbera. Teprve druhé letošní umístění na stupních vítězů vybojoval znovu Barrichello. Pro Red Bull odjel výborný závod David Coulthard. Foto: West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Panasonic Toyota, BMW WilliamsF1 Team, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.