GP Itálie - kvalifikace: Sobota v Monze byla deštivá, kvalifikace byla po Grosjeanově nehodě přerušena na hodinu a půl. Poté se počasí trošku umoudřilo a začala zábava.
Vzhledem k špatným povětrnostním podmínkám se kolona na konci boxové uličky začala tvořit už dvě minuty před zavlátím zelených vlajek. Kromě promočené trati piloty trápily i nízké teploty - 17 °C měla trať, 14 °C vzduch.
Počasí se navíc podle ohlasů týmů a pilotů na začátku kvalifikace začalo zhoršovat. "Očekáváme, že se podmínky budou ještě více zhoršovat," znělo v Grosjeanově rádiu, zatímco Bottas nestačil dobrzdit do první zatáčky.
Problém byl hlavně na cílové rovince, kde piloti dostávali aquaplaning kvůli stojící vodě na trati. První obětí se stal Romain Grosjean, roztočil se jen kvůli přidávání plynu. Jeho auto zůstalo na kraji vozovky. Na trati proto a kvůli špatnému počasí zavlály červené vlajky.
Grosjean into the wall. Red flag ?Sky Go: https://t.co/bDlvcNroHY Blog: https://t.co/b3qcRtGXrA #SkyF1 #ItalianGP pic.twitter.com/l83IVGF8uq
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) September 2, 2017Po incidentu se na trať vydal safety car na inspekci trati, zdali se může závodit. Na trati je zřejmě hodně stojící vody - další inspekce trati bude ve 14:30 hod., do té doby žádné závodění.
Boat weather... ? #ItalianGP ?? @F1 pic.twitter.com/dYhy3raerI
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 2, 2017Ani o 14:30 hod. nepřišly dobré zprávy - další zdržení o 15 minut. I přestože přestalo pršet, ředitelství závodu nevyslalo piloty na trať ani o 14:45 hod. a odsunulo restart kvalifikace na 15:00 hod. Následně každou čtvrthodinu na trať vyjížděl safety car, až v 16:30 ředitelství závodu ohlásilo restart kvalifikace.
Let's call this an ode to Italian Gondoliers. Because we don't really know what else this can be. #ItalianGP #PinkPanthers pic.twitter.com/zCqfjk1V5r
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) September 2, 2017#QUALI UPDATEQ1 will RESTART at 16:40 local time#ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/fPZwqYJYor
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017Počasí vypadalo o dost lépe, přestalo pršet a podle informací týmů už by ani nemělo začít. Podmínky na trati se tedy budou zlepšovat. I přesto se hodně jezdců shromáždilo na konci boxové uličky asi dvě minuty před zelenou vlajkou.
Na trať se vydali všichni piloti mimo Grosjeana. Po prvních pokusech se na čelo dostaly mercedesy, za nimi se usadil Vettel. Lance Stroll se na pár okamžiků vyšvihl na třetí místo.
Pořadí se ale měnilo každým kolem. Pět minut do konce začali piloti přezouvat na intermediálky.
Problém při zastávce v boxech zaznamenal Räikkönen, kterému začaly hořet brzdy. Mechanici se jej snažili rychle vypustit na trať, aby se ochladily. Fin ale málem narazil do force indie, která křižovala jeho dráhu, když mířila také přezout.
Ze změti rychlých kol nakonec nejlépe vyšel Valtteri Bottas následovaný Lewisem Hamiltonem, Vettelem, Verstappenem, Strollem, Räikkönenem, Ricciardem a Massou. Naopak nepostupují: Magnussen, Palmer, Ericsson, Wehrlein a Grosjean.
Druhá část kvalifikaceNa začátku druhé části se rozpoutala strategická bitva. Například piloti Mercedesu pokračovali na intermediálkách, ale mnoho pilotů zvolilo gumy do úplného mokra. Důvodem může být i možnost přicházejícího deště.
Pilotům začala dělat problémy poslední zatáčka. Nejdříve se v ní roztočil Vandoorne a po něm Massa. Oba piloti sice mohli pokračovat v kvalifikaci, ale zničili si hned dvě kvalifikační kola.
Do čela se dostal Verstappen před Hamiltonem, Oconem, Hülkenbergem, Kvjatem, a Vandoornem. Piloti se ale neustále zlepšují, po pěti minutách Q2 se na čelo dostal Vettel.
Massa, který se roztočil, se rozhodl přezout z intermediálek na pneumatiky do úplného mokra. Na čele se ale drží piloti s intermediálkami.
Nakonec se ale jako lepší guma zřejmě ukázaly intermediálky, protože se Massa zase vrátil do boxů, pro přechodné pneumatiky zamířil i Perez.
V posledních pokusech se vytáhli někteří mladíci. Vandoorne to dotáhl na 9. místo, Stroll na 5. místo a Verstappen na 3. příčku.
Neostoupili: Perez, Hülkenberg, Alonso, Kvjat a Sainz.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): @MercedesAMGF1 bossing #Quali so far, can @ScuderiaFerrari respond in Q3? #ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/bNsPpn8eDY
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017 Třetí část kvalifikaceV Q3 zase začalo trochu pršet, piloti se proto tradičně seřadili na konci boxové uličky ještě před startem.
Někteří piloti zase zvolili intermediálky, ale tentokrát to bylo kvůli dešti nejspíše špatné rozhodnutí, jelikož už po prvním kole na trati se oba mercedesy vydaly pro pneumatiky do mokra.
Po prvních pokusech se na čele usadily red bully před Oconem, Räikkönenem, Strollem, Massou a Vandoornem. Hamilton, Bottas a Vettel přezouvali na pneumatiky do mokra, takže ještě neměli na kontě měřený čas.
Hamilton se zařadil na druhé, Bottas na čtvrté a Vettel na osmé místo. Problém je, že red bully na prvních místech dostanou penalizace za výměnu částí pohonné jednotky.
Na pěkném čtvrtém místě se držel Ocon, zatímco Hamiltona povolali do boxů pro nové pneumatiky do mokra. Stroll se vytáhl na 5. místo a Ocon má rozjeté nejrychlejší kolo, v posledním sektoru ale ztratil a zařadil se na třetí příčku.
Po zavlátí šachovnicové vlajky jde do čela Verstappen. Stroll jde na 3. místo, Ricciardo jde na 2. místo. To všechno ale "kazí" Hamilton, který jde do čela! Bottasovi ani Vettelovi se nedařilo, skončili na 6., resp. 8. místě.
To všechno se změní po penalizacích red bullů. Po Hamiltonovi bude startovat Stroll, Ocon a Bottas, Ferrari bude mít třetí řadu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.