GP Itálie - 3. trénink: Nad okruh nedaleko Milána přišly mraky a celý třetí trénink pršelo. Jeho start byl nadlouho odložen. V závěrečných 15 minutách na trať vyjelo jen několik málo pilotů.
Začátek třetího tréninku byl odložen kvůli počasí. V sobotu se nad Monzou zatáhlo nebe a před kvalifikací silně pršelo. Podle ředitelství závodu byly podmínky na trati neslučitelné s jízdou vozů F1.
Po čtvrthodině vyjel na trať safety car, ale podmínky se nezměnily. Nepříliš příjemná slova ředitele závodu Charlieho Whitinga přinesla stanice Sky Sports: "Pokud bude takové počasí jako teď i na kvalifikaci, rozhodně ji nemůžeme odstartovat. Podle předpovědi by mohlo přestat pršet tak silně, v což doufáme," řekl.
V polovině tréninku vyjel na trať znova safety car, počasí v tu dobu vypadalo lépe. Déšť už nebyl tak silný, jako na začátku. To potvrdilo i ředitelství závodu, když dalo tréninku zelenou - se začátkem 11:44 hod.
I přes značně promočenou trať se z boxů vydalo hodně aut včetně red bullů a ferrari. Důvod byl jednoduchý - kvalifikace se nejspíše také pojede na mokru, takže si jezdci osahají trať za těchto podmínek.
SPEED TRAP COMPARISON FP2: 346.5 KPH (SAI) ⛅️FP3: 285.3 KPH (KVY) ?#ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/y7e75tGKkv
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017Jezdci reportují, že je trať hodně kluzká a po jednom kole zpravidla zajíždějí zpátky k mechanikům. Sainz zvládl zajet rychlé kolo v čase 1:42,973 min. Jeho týmový kolega si také prodloužil pobyt na trati, ale na Španěla ztratil dvě sekundy.
Piloti začali hlásit do rádia, že začíná pršet zase více. I přesto jich několik kroužilo na trati. K pilotům, kteří zajeli rychlé kolo, se přidal Ericsson, všichni ostatní zůstali v boxech.
Dab of oppo! @RenaultSportF1 #ItalianGP pic.twitter.com/QQiARz3qRb
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) September 2, 2017V poslední sedmiminutovce se na trať vydali i další piloti. Na čelo se dostal Hülkenberg. Mezi odvážlivce, kteří se vydali na trať, se objevili i oba piloti Williamsu, Palmer, Vandoorne a Räikkönen.
? Spot the car! #FP3 #ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/zMYBIJ60wn
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017I když se obecně Williams na mokré trati trápí, Massa a Stroll se v tomto pořadí dostali na čelo výsledkové listiny. Wehrlein zaznamenal problémy s nabíjením rekuperátorů. I přestože do měřeného kola najeli oba piloti Ferrari, zamířili do boxů a měřený čas si na konto nepřipsali. Třetí trénink dokončil na prvním místě Massa před Strollem a Hülkenbergem. Rychlé kolo zajelo 7 pilotů - ze špičky nikdo.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.