GP Itálie - 3. trénink: Nad okruh nedaleko Milána přišly mraky a celý třetí trénink pršelo. Jeho start byl nadlouho odložen. V závěrečných 15 minutách na trať vyjelo jen několik málo pilotů.
Začátek třetího tréninku byl odložen kvůli počasí. V sobotu se nad Monzou zatáhlo nebe a před kvalifikací silně pršelo. Podle ředitelství závodu byly podmínky na trati neslučitelné s jízdou vozů F1.
Po čtvrthodině vyjel na trať safety car, ale podmínky se nezměnily. Nepříliš příjemná slova ředitele závodu Charlieho Whitinga přinesla stanice Sky Sports: "Pokud bude takové počasí jako teď i na kvalifikaci, rozhodně ji nemůžeme odstartovat. Podle předpovědi by mohlo přestat pršet tak silně, v což doufáme," řekl.
V polovině tréninku vyjel na trať znova safety car, počasí v tu dobu vypadalo lépe. Déšť už nebyl tak silný, jako na začátku. To potvrdilo i ředitelství závodu, když dalo tréninku zelenou - se začátkem 11:44 hod.
I přes značně promočenou trať se z boxů vydalo hodně aut včetně red bullů a ferrari. Důvod byl jednoduchý - kvalifikace se nejspíše také pojede na mokru, takže si jezdci osahají trať za těchto podmínek.
SPEED TRAP COMPARISON FP2: 346.5 KPH (SAI) ⛅️FP3: 285.3 KPH (KVY) ?#ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/y7e75tGKkv
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017Jezdci reportují, že je trať hodně kluzká a po jednom kole zpravidla zajíždějí zpátky k mechanikům. Sainz zvládl zajet rychlé kolo v čase 1:42,973 min. Jeho týmový kolega si také prodloužil pobyt na trati, ale na Španěla ztratil dvě sekundy.
Piloti začali hlásit do rádia, že začíná pršet zase více. I přesto jich několik kroužilo na trati. K pilotům, kteří zajeli rychlé kolo, se přidal Ericsson, všichni ostatní zůstali v boxech.
Dab of oppo! @RenaultSportF1 #ItalianGP pic.twitter.com/QQiARz3qRb
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) September 2, 2017V poslední sedmiminutovce se na trať vydali i další piloti. Na čelo se dostal Hülkenberg. Mezi odvážlivce, kteří se vydali na trať, se objevili i oba piloti Williamsu, Palmer, Vandoorne a Räikkönen.
? Spot the car! #FP3 #ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/zMYBIJ60wn
— Formula 1 (@F1) September 2, 2017I když se obecně Williams na mokré trati trápí, Massa a Stroll se v tomto pořadí dostali na čelo výsledkové listiny. Wehrlein zaznamenal problémy s nabíjením rekuperátorů. I přestože do měřeného kola najeli oba piloti Ferrari, zamířili do boxů a měřený čas si na konto nepřipsali. Třetí trénink dokončil na prvním místě Massa před Strollem a Hülkenbergem. Rychlé kolo zajelo 7 pilotů - ze špičky nikdo.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.