Výzva v Ardenských hvozdech, to je Spa-Francorchamps a ikonický okruh, kde se dle některých odborníků a pilotů odděluje zrno od plev a mistři od učedníků. Dechberoucí úseky a značné převýšení dělá z belgické trati místo, které stojí za to shlédnout.
Belgický závod na ikonické trati ve Spa-Francorchamps měl být výhodou pro tým Mercedes, ale jak se ukázalo, prognózy jsou něco jiného než realita. Hamilton musel navíc čelit nepříjemné situaci v podobě výjezdu safety caru na pět kol, což široce komentoval, ale nakonec se pro jeho vítězství nebyla tato epizoda rozhodující.
Závodníky čekalo v prostředí co do počasí značně nevyzpytatelném příjemné počasí, teplota vzduchu se ustálila na 22°C, trati pak na 34°C, vanul mírný, 3,6 km/h větřík, to vše doprovázela 59% vlhkost vzduchu.
VIDEO: Sestřih Velké ceny Belgie 2017 (zdroj: formula1.com)
Lewis si dokázal po startu uchovat své první místo i přes značně dotírajícího Vettela. Vůbec bylo překvapivé, že úvod závodu se odehrál bez zásadních problémů, nedošlo, žádné kolizi, jenom Nico Hülkenberg nezvládl start zcela ideálně, stejně tak se "zapomněli" i piloti Force Indie, takže se na sedmém místě nečekaně zjevil Fernando Alonso.
Vettelovi v této chvíli trochu chyběla možnost použít DRS, když už k dispozici bylo, nedokázal se udržet v závětří Hamiltona natolik, aby se pro něj tento element stal výhodou. Rozdíl mezi oběma piloty osciloval kolem 1,7 vteřiny. Týmy Mercedes a Ferrari si také připravily rozdílné strategie: Lewis jel do boxů ve 13. kole, Sebastian o tři kola později a poněkud na Brita ztratil, ale opět se dokázal dotáhnout na výše zmíněný odstup.
Když se začalo spekulovat, jak by se po stránce strategické mohl závod vyvíjet, kolidovali ve 29. kole v místě bývalé startovní rovince na mezi La Source a Eau Rouge Sergio Pérez a Esteban Ocon. Charlie Whiting vyslal na trať safety car, což Hamilton nelibě komentoval, takže prakticky celé startovní pole zamířilo do boxů. Pouze Hamilton s Bottasem zvolili měkkou směs, Grosjean, Magnussen a Sainz jr. superměkkou, jinak všichni do závěrečných jedenácti kol vyrazili na ultraměkkých pneumatikách.
Hamilton se před restartem snažil ze všech sil najít cestičku, jak odrazit Vettelův útok, jeho jednání možná bylo na samé hranici regulérnosti, ale vedení nemělo výhrad a nestěžoval si ani Vettel. Ten se dokázal udržet v závětří Hamiltonova Mercedesu téměř celá dvě kola, když už měl k dispozici DRS, mohl na něj zapomenout. Sice se jejich odstup měnil od jedné do 1,7 vteřiny, v samotném závěru už pak Vettel nejspíš mírně rezignoval. Hamilton nakonec uhájil vedoucí postavení a snížil Vettelův náskok v celkové klasifikaci na sedm bodů.
Kimi Räikkönen prožil další smolný den. Po startu držel čtvrtou příčku, ale v 8. kole se podle vedení závodu prohnal na rovince Kemmel kolem odstaveného Verstappenova vozu příliš vysokou rychlostí. Ačkoliv sám označoval situaci za nikterak nebezpečnou, musel v 16. kole do boxů na desetivteřinovou penalizaci a klesl na osmé místo.
Dokázal se poté vypracovat na pátou příčku, po výjezdu safety caru se mu skýtala velká šance se posunout kupředu a skutečně v závěru rovinky Kemmel v 34. kole tvrdým manévrem společně s Ricciardem zdolal Bottase. Na Australana už ale nevyzrál - ačkoliv měl Daniela hravě zdolat, postupně ztrácel a nakonec mu stupně vítězů unikly o necelé čtyři vteřiny.
Red Bull opět zaznamenal rozporuplný závod. Max Verstappen musel odstoupit v 8. kole po nájezdu do Eau Rouge poté, co ztratil výkon. Tým ještě zkoušel různé varianty, ale nakonec v první třetině rovinky Kemmel zajel Max se svým vozem k pravému okraji. "Neuvěřitelné, nemohu tomu uvěřit," řekl ještě před opuštěním vozu do vysílačky.
Ricciardo jel na páté příčce osamělý závod, ale safety car ho vrátil do hry. Po restartu na rovince Kemmel zaútočil na Bottase zleva, Räikkönen zprava a oba ho zdolali, Ricciardo nadále dokázal udržet tempo a odměnou mu bylo letošní páté třetí místo a také maličké navýšení bodového odstupu na Räikkönena v celkové klasifikaci.
Stálý evergreen, to byla historie Force Indie. Pilotům vůbec nevyšel start a pohybovali se až za Alonsem, ale postupně se propracovali až za Hülkenberga. Doplatili však na vzájemnou řevnivost. Už po startu se za zatáčkou La Source ocitli kolo na kolo a Pérez dokonce atakoval vnitřní bariéru. Sergio pak ještě po útoku na Grosjeana ve 14. kole vyjel v zatáčce Les Combes mimo trať a de facto si ji zkrátil.
A protože svou pozici soupeři nevrátil, dostal po urgenci ze strany týmu Haas pětivteřinovou penalizaci. Ta ho srazila v 26. kole na 11. místo, odkud útočil, ale přehnal svou snahu na stejném místě jako v prvním kole - na sjezdu k Eau Rouge přitiskl svého kolegu na hrazení, na což Mexičan doplatil roztrženou pravou zadní pneumatikou, jeho kolega pak ztrátou levé části předního spoileru. Jejich kolize byla příčinou výjezdu safety caru, Pérez byl nakonec dvě kola před cílem nucen svůj vůz odstavit.
Také u Haasu se mísila radost s trpkostí. Romain Grosjean si hned po úvodním "kočkování" dvojice Ocon-Pérez ulevil do rádia, že ti dva blázni by měli zvolnit, nebo to špatně skončí (jak předvídavé), a nakonec využil problémů tohoto týmu a přivezl americké stáji nejlepší výsledek, Magnussenovi se nedařilo, navíc při restartu neodhadl situaci v esíčku před nájezdem na cílovou rovinku a musel vyjet po vnějšku mimo trať, přičemž se mu podařilo drobně poškodit spoiler Lance Strolla.
Nico Hülkenberg se potřetí umístil na šestém místě. Tomu byl zpočátku blízko Fernando Alonso, ale nedostatek výkonu u jeho vozu byl naprosto tristní. První kolo absolvoval Španěl na sedmém místě, poté ho od třetího kola vždy na konci rovinky Kemmel někdo předjel - postupně to byli Ocon, Pérez a Grosjean. Frustrovaný Alonso se marně snažil, nakonec bylo poslední zastávkou v závodě 26. kolo, kdy svůj McLaren zavezl do boxů. Ještě slovíčko k Renaultu, Palmer sice chvílemi bojoval na dosah bodovaných pozic, ale nakonec se ukázalo, že penalizaci za výměnu převodovky nedokázal smazat. Díky Hülkenbergovi se ale Renault přiblížil na jediný bod týmu Haas.
Už za týden se vydáme do mekky Formule 1, na trati v Monze by měly být favority opět Mercedesy, ale jak naznačil závod ve Spa-Francorchamps, Ferrari skutečně zvedlo hozenou rukavici a nehodlá prodat svou kůži zadarmo. Na belgické půdě byl Vettel Hamiltonovi vyrovnaným soupeřem, i když objektivně vzato jeho druhou šanci v závodě přinesla přítomnost safety caru na trati. I s tím se však musí počítat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.