GP Maďarska - kvalifikace: Jednu z nejdůležitějších kvalifikací roku se podařilo vybojovat Sebastianu Vettelovi a Ferrari. Druhou silou byl Mercedes a třetí Red Bull.
Před kvalifikací se toho dělo hodně, Paul di Resta vystřídal v sedadle Williamsu Felipeho Massu pro zdravotní důvody. Danielovi Ricciardovi ve třetím tréninku vypovědělo službu auto, konkrétně mu poklesl hydraulický tlak. Naštěstí se jeho auto nepoškodilo a může bez penalizací pokračovat v závodním víkendu.
Di Resta se dral na trať mezi prvními, aby vůbec nabral zkušenosti s letošními vozy. Nejdříve se na čelo dostal Hamilton, ale toho po chvíli vystřídal na prvním místě Vettel a toho zase Räikkönen. Po dalších pokusech si první místo zase uzmul Vettel.
Ricciardo svým časem rozdělil piloty Mercedesu, což značilo 4. místo. To mu po chvíli sebral kolega Verstappen. Dařilo se i McLarenu, Vandoorneovi se na moment podařilo vyšplhat na 6. místo, dnešní oslavenec a jeho týmový kolega v jedné osobě byl hned za ním. McLaren již dříve avizoval, že Hungaroring je jejich velká šance.
Stejně tak se dařilo i Renaultu, oba jeho piloti se pohybovali v první desítce. V podstatě zde bojovali s McLarenem.
Mezitím zajel dobré kolo Max Verstappen a dostal se na druhé místo mezi Ferrari. Naopak se nedařilo pilotům Haasu. Pohybovali se totiž na hraně vypadnutí. Di Resta mezitím stahuval časy, dvě minuty před koncem Q1 už skoro dotáhl piloty Sauberu na posledních místech, na Strolla přitom ztrácel sekundu.
I'd say those tyres are warmed up now. #HungarianGP pic.twitter.com/T5A6lPnB6m
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) July 29, 2017
O postup se mohly obávat oba saubery, williamsy i haasy. Kvjat se mezitím roztočil ve čtvrté zatáčce a přerušil pokus Pereze. V důsledku to nic na výsledcích nezměnilo, nepostoupili: Magnussen, Stroll, Wehrlein, di Resta a Ericsson. Di Resta se ještě posunul na předposlední místo, jeho tým ho nakonec i pochválil za dobrý výkon.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q1): VER a whisker away from VET #Quali #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/uT9Uw4vVC0
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017 Druhá část kvalifikaceHamilton si na začátku stěžoval na vibrace z pneumatik. Brit potom nenašel dobré tempo ani do svého rychlého kola a předvedl v něm několik menších chyb, jako například výjezd za obrubník ve čtvrté zatáčce.
I proto se na první místo dostal Vettel se čtyřdesetinovým náskokem na Hamiltona, následoval Räikkönen, Bottas a Ricciardo. Po chvíli Verstappen posunul na druhé místo se ztrátou 2 desetin sekundy.
Alonso s Vandoornem zabrali 7. a 8. místo pro McLaren, než se na 6. místo posunul Hülkenberg. Jeho týmový kolega Palmer tak dobré tempo neměl, potácel se na hraně vypadnutí, zatímco Ocon nakoukl do TOP 10.
Celkem překvapivě se na trati znova objevily oba mercedesy, i když jim jejich pozice zabezpečují postup. Bottas hned v první zatáčce probrzdil, mercedesy se tento víkend obecně trápí s brzdami. Fin proto své rychlé kolo zabalil. Naopak Hamilton zatlačil na pilu a o desetinu s časem 1:16,693 zaujal první příčku.
O poslední postupové místo se strhl velký boj, ukořistil ho Sainz a nepřekonal ho Ocon ani Kvjat, a dokonce ani Palmer, jehož týmový kolega byl v tu dobu pohodlně na 6. místě.
Vypadli tedy Palmer, Ocon, Kvjat, Perez a Grosjean.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): HAM cranks up the pressure on VET #Quali #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/FIu710CK5w
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017Třetí část kvalifikace
Ve třetí části se s velmi dobrým kolem předvedl Valtteri Bottas jako první na trati a zajel trať za 1:16,6 min. Jenže Vettel nepřipustil porážku a jednoznačně se dostal na první místo s časem 1:16,276. Těsné třetí místo zaujmul Ricciardo s Räikkönenem v zádech. Fin přitom drobně probrzdil v první zatáčce. Hamilton chyboval ve čtvrté zatáčce a rychlé kolo vzdal.
Verstappen se rozhodl nic neuspěchat a své rychlé kolo zajel, až ostatní zajeli do boxů. S prázdnou tratí se dokázal dostat na třetí příčku, těsně před svého týmového kolegu.
"Big vibration on these tyres," says HamiltonSky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/YjjJYGvmP8
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) July 29, 2017Po prvních pokusech byl šestý Hülkenberg, který však má na krku penalizaci pěti míst, dále Alonso a Vandoorne. Hamilton a Sainz bez času.
Hamilton se potýkal s problémy s vibracemi i při druhých pokusech. Jeho pokus stačil "jen" na třetí místo za Bottasem. Ani ten nedokázal překonat Vettela na první příčce.
V posledních pokusech se Ricciardo nezlepšil, stejně tak Verstappen, o dvě tisíciny se nezlepšil ani Vettel, zato Räikkönen se dostal na druhé místo a vybojoval celou první řadu pro Ferrari. Druhá patří Mercedesu, třetí Red Bullu. Po Hülkenbergově penalizaci bude čtvrtá řada patřit McLarenu!
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.