GP Maďarska - kvalifikace: Jednu z nejdůležitějších kvalifikací roku se podařilo vybojovat Sebastianu Vettelovi a Ferrari. Druhou silou byl Mercedes a třetí Red Bull.
Před kvalifikací se toho dělo hodně, Paul di Resta vystřídal v sedadle Williamsu Felipeho Massu pro zdravotní důvody. Danielovi Ricciardovi ve třetím tréninku vypovědělo službu auto, konkrétně mu poklesl hydraulický tlak. Naštěstí se jeho auto nepoškodilo a může bez penalizací pokračovat v závodním víkendu.
Di Resta se dral na trať mezi prvními, aby vůbec nabral zkušenosti s letošními vozy. Nejdříve se na čelo dostal Hamilton, ale toho po chvíli vystřídal na prvním místě Vettel a toho zase Räikkönen. Po dalších pokusech si první místo zase uzmul Vettel.
Ricciardo svým časem rozdělil piloty Mercedesu, což značilo 4. místo. To mu po chvíli sebral kolega Verstappen. Dařilo se i McLarenu, Vandoorneovi se na moment podařilo vyšplhat na 6. místo, dnešní oslavenec a jeho týmový kolega v jedné osobě byl hned za ním. McLaren již dříve avizoval, že Hungaroring je jejich velká šance.
Stejně tak se dařilo i Renaultu, oba jeho piloti se pohybovali v první desítce. V podstatě zde bojovali s McLarenem.
Mezitím zajel dobré kolo Max Verstappen a dostal se na druhé místo mezi Ferrari. Naopak se nedařilo pilotům Haasu. Pohybovali se totiž na hraně vypadnutí. Di Resta mezitím stahuval časy, dvě minuty před koncem Q1 už skoro dotáhl piloty Sauberu na posledních místech, na Strolla přitom ztrácel sekundu.
I'd say those tyres are warmed up now. #HungarianGP pic.twitter.com/T5A6lPnB6m
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) July 29, 2017
O postup se mohly obávat oba saubery, williamsy i haasy. Kvjat se mezitím roztočil ve čtvrté zatáčce a přerušil pokus Pereze. V důsledku to nic na výsledcích nezměnilo, nepostoupili: Magnussen, Stroll, Wehrlein, di Resta a Ericsson. Di Resta se ještě posunul na předposlední místo, jeho tým ho nakonec i pochválil za dobrý výkon.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q1): VER a whisker away from VET #Quali #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/uT9Uw4vVC0
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017 Druhá část kvalifikaceHamilton si na začátku stěžoval na vibrace z pneumatik. Brit potom nenašel dobré tempo ani do svého rychlého kola a předvedl v něm několik menších chyb, jako například výjezd za obrubník ve čtvrté zatáčce.
I proto se na první místo dostal Vettel se čtyřdesetinovým náskokem na Hamiltona, následoval Räikkönen, Bottas a Ricciardo. Po chvíli Verstappen posunul na druhé místo se ztrátou 2 desetin sekundy.
Alonso s Vandoornem zabrali 7. a 8. místo pro McLaren, než se na 6. místo posunul Hülkenberg. Jeho týmový kolega Palmer tak dobré tempo neměl, potácel se na hraně vypadnutí, zatímco Ocon nakoukl do TOP 10.
Celkem překvapivě se na trati znova objevily oba mercedesy, i když jim jejich pozice zabezpečují postup. Bottas hned v první zatáčce probrzdil, mercedesy se tento víkend obecně trápí s brzdami. Fin proto své rychlé kolo zabalil. Naopak Hamilton zatlačil na pilu a o desetinu s časem 1:16,693 zaujal první příčku.
O poslední postupové místo se strhl velký boj, ukořistil ho Sainz a nepřekonal ho Ocon ani Kvjat, a dokonce ani Palmer, jehož týmový kolega byl v tu dobu pohodlně na 6. místě.
Vypadli tedy Palmer, Ocon, Kvjat, Perez a Grosjean.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF Q2): HAM cranks up the pressure on VET #Quali #HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/FIu710CK5w
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017Třetí část kvalifikace
Ve třetí části se s velmi dobrým kolem předvedl Valtteri Bottas jako první na trati a zajel trať za 1:16,6 min. Jenže Vettel nepřipustil porážku a jednoznačně se dostal na první místo s časem 1:16,276. Těsné třetí místo zaujmul Ricciardo s Räikkönenem v zádech. Fin přitom drobně probrzdil v první zatáčce. Hamilton chyboval ve čtvrté zatáčce a rychlé kolo vzdal.
Verstappen se rozhodl nic neuspěchat a své rychlé kolo zajel, až ostatní zajeli do boxů. S prázdnou tratí se dokázal dostat na třetí příčku, těsně před svého týmového kolegu.
"Big vibration on these tyres," says HamiltonSky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/YjjJYGvmP8
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) July 29, 2017Po prvních pokusech byl šestý Hülkenberg, který však má na krku penalizaci pěti míst, dále Alonso a Vandoorne. Hamilton a Sainz bez času.
Hamilton se potýkal s problémy s vibracemi i při druhých pokusech. Jeho pokus stačil "jen" na třetí místo za Bottasem. Ani ten nedokázal překonat Vettela na první příčce.
V posledních pokusech se Ricciardo nezlepšil, stejně tak Verstappen, o dvě tisíciny se nezlepšil ani Vettel, zato Räikkönen se dostal na druhé místo a vybojoval celou první řadu pro Ferrari. Druhá patří Mercedesu, třetí Red Bullu. Po Hülkenbergově penalizaci bude čtvrtá řada patřit McLarenu!
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.