GP Ázerbajďžánu - závod; Incidenty, safety cary a červená vlajka, penalizace pro Vettela a uvolněná opěrka hlavy pro Hamiltona. Tolik se toho událo v Ázerbajdžánu.
Už na začátku závodu se odehrálo několik zajímavých situací. Sainz se na startu vyhýbal Kvjatovi, který vyjel mimo, a Španěl se proto roztočil po první zatáčce.
V druhé zatáčce kolidovali oba Finové. Räikkönen se Bottase pokusil předjet po vnější straně, ale Bottas musel více přes obrubník, který jeho auto vyhodil přímo proti Räikkönenovi. Bottas utrpěl defekt a musel do boxů. Räikkönen se propadnul o několik míst.
Contact between Bottas & RaikkonenSky Go https://t.co/bDlvcNroHYBlog https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/18V6xGfdNn
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017Pořadí první desítky po prvních kolech: Hamilton, Vettel, Perez, Verstappen, Räikkönen, Massa, Ocon, Stroll, Ricciardo a Hülkenberg
V 6. kole zajel k mechanikům Ricciardo, jeho brzdy se přehřívaly kvůli nečistotám v kanálcích. Spolu s ním zastavil i Vandoorne.
V 8. kole zahlásil Palmer do vysílačky, že se mu kouří ze zádi vozu. Po chvíli setrvačností dojel k mechanikům.
Ricciardo po zastávce baví diváky, musí se probojovávat vpřed, a dokonce se mu podařilo najednou předjet Sainze a Ericssona.
V 11. kole zastavil Kvjat u krajnice s problémem s elektronikou, ztratil dokonce i rádio. O chvíli později zahlásil problémy Verstappen. Přitom ještě chvíli před tím tvrdě bojoval s Perezem.
Will we need a safety car with a marshal on track?Blog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/w6Y8whlymB
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
Ve dvanáctém kole ředitelství závodu muselo povolat safety car kvůli Kvjatově vozu, který nešel za normálních podmínek odklidit.
Do boxů zajel Hamilton, Vettel, Perez a většina pilotů za nimi vyjma Strolla a Hülkenberga. Ti tam zavítali o kolo později, Verstappen mezitím odstoupil.
Max Verstoppen. pic.twitter.com/DuQKq9ZUB9
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) June 25, 2017
Díky safety caru se mohl Bottas dostat do stejného kola jako ostatní. Při restartu si Perez neúspěšně vyšlápl na Vettela. Räikkönenovi se na cílové rovince začal rozpadat vůz, navíc jej předjel Ocon, čímž se dostal na 5. místo. Kvůli úlomkům na trati znova vyjel safety car.
Už za ním Hamilton zpomalil natolik, že do něj Vettel lehce narazil. Ten se navztekal, zvedl ruce, zrychlil, aby se dostal vedle Hamiltona, a ještě do něj ťuknul.
The moment Lewis Hamilton and Sebastian Vettel collided. #AzerbaijanGP ?? pic.twitter.com/EpDY7t195N
— BBCF1 (@bbcf1) June 25, 2017
Restart se zase Vettelovi moc nepovedl a Massa se s force indiemi dostal vedle něj. Vettel nějakým zázračným způsobem zůstal druhý. Tím blázinec neskončil, protože o třetí místo se strhla mela, která vyvrcholila vzájemnou nehodou force indií, při které dostal Räikkönen defekt.
LAP 21/51: And further down the road, after the restart, both Force Indias collideWe're back behind the Safety Car again#AzerbaijanGP ?? pic.twitter.com/grtSMo60nF
— Formula 1 (@F1) June 25, 2017
Tato trojice sice dojela do boxů, ale pokračovat v závodě mohl jen Ocon. Räikkönenovi totiž rotující zbytky pneumatiky zničily monopost. Po páru kolech za safety carem vyvěsilo ředitelství závodu červenou vlajku kvůli množství úlomků na trati.
Pořadí: Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen, Alonso, Sainz, Grosjean, Ericsson, Vandoorne, Bottas, Ocon a Wehrlein.
Za červených vlajek Force India opravila Perezovo auto. To samé se povedlo Räikkönenovi. Oba mají povoleno vyjet dříve na trať, aby mohli nahnat jedno kolo. Oba ale zůstali o kolo pozadu.
Třetí Massa hlásil do rádia problémy. Při restartu se Ricciardo dostal na třetí místo. Čtvrtý zůstal Stroll a Massa se nadále propadal.
Hulkenberg tagged the wall at Turn 7Blog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/fv4XysXvom
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
Z 6. místa vypadl Hülkenberg s ulomeným předním závěsem po kontaktu se zdí. Massa také odstoupil. Mezitím se vpřed posouvá Bottas, ve 26. kole byl na 9. místě. Alonso se pohyboval na 6., Magnussen na 5. příčce.
Hamilton měl problém s opěrkou hlavy, která nebyla plně připevněna. Tým ho instruoval, aby se ji pokusil vrátit na původní místo, což se mu nepovedlo.
Loose headrest for Hamilton. Will they have to pit him?Sky Go: https://t.co/GO7A39wTrhBlog: https://t.co/ZP5sJMaxIQ#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/H6dDlZEcaM
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
To je mnohem větší problém, než se může zdát, protože Hamilton musel zajet do boxů. Příkaz shora. K tomu všemu Vettel dostal penalizaci STOP&GO 10 vteřin za nebezpečné řízení kvůli incidentu s Hamiltonem. Proto zajel v 34. kole na své místo v boxech. Vettel vyjel těsně před Hamiltonem.
Pořadí: Ricciardo, Stroll, Magnussen, Ocon, Alonso, Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz a 10. Grosjean. Za ním jsou saubery, Vandoorne a Perez s Räikkönenem o kolo pozadu.
Bottas se dostal před Alonsa. Vettel má na zádech Hamiltona. Alonsa si podali i Vettel a Hamilton. Grosjean hlásí problém s brzdami: "Odešly, myslím, že odešly brzdy."
Za třetím Magnussenem se seřadili Ocon a Bottas. Kousek za ním bojuje Hamilton s Vettelem. Grosjean jel do boxů, ale vrátil se na trať.
Alonso v 38. kole hlásí do vysílačky: "Jaká škoda, tento závod jsme mohli vyhrát." O moment později se Ocon i Bottas dostali před Magnussena. Menší vzájemnou kolizi si prožili i piloti Sauberu. Nic vážného se nestalo a stále bojují o 10. místo.
Před Magnussena se dostali i Vettel s Hamiltonem. Bottas si zase vyšlápl na Ocona a dostal se na pódium. Na druhého Strolla mu chybí 12 sekund. O chvíli později na něj začal dotírat Vettel. Mezitím odstoupil Perez.
That move from @LewisHamilton on @OconEsteban and we're at 1️⃣1️⃣1️⃣ OVERTAKES on #PurePitWall ? ? https://t.co/bYIjx0adyf#F1Baku ?? pic.twitter.com/HToRaaYTGt
— PurePitWall (@PurePitWall) June 25, 2017Ve 42. kole se Vettel dostal před Ocona na 4. místo. O kolo později tak činí i Hamilton. Bottas doháněl Strolla na druhém místě, zatímco si Ricciardo poklidně jel na čele.
Räikkönen pár kol před koncem odstoupil. Bottas se dotahoval na Strolla a Hamilton na Vettela. V posledním kole a na cílové rovince ještě Bottas těsně předjel Strolla, takže zvítězil Ricciardo před Bottasem, Strollem, Vettelem a Hamiltonem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.