GP Ázerbajďžánu - závod; Incidenty, safety cary a červená vlajka, penalizace pro Vettela a uvolněná opěrka hlavy pro Hamiltona. Tolik se toho událo v Ázerbajdžánu.
Už na začátku závodu se odehrálo několik zajímavých situací. Sainz se na startu vyhýbal Kvjatovi, který vyjel mimo, a Španěl se proto roztočil po první zatáčce.
V druhé zatáčce kolidovali oba Finové. Räikkönen se Bottase pokusil předjet po vnější straně, ale Bottas musel více přes obrubník, který jeho auto vyhodil přímo proti Räikkönenovi. Bottas utrpěl defekt a musel do boxů. Räikkönen se propadnul o několik míst.
Contact between Bottas & RaikkonenSky Go https://t.co/bDlvcNroHYBlog https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/18V6xGfdNn
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017Pořadí první desítky po prvních kolech: Hamilton, Vettel, Perez, Verstappen, Räikkönen, Massa, Ocon, Stroll, Ricciardo a Hülkenberg
V 6. kole zajel k mechanikům Ricciardo, jeho brzdy se přehřívaly kvůli nečistotám v kanálcích. Spolu s ním zastavil i Vandoorne.
V 8. kole zahlásil Palmer do vysílačky, že se mu kouří ze zádi vozu. Po chvíli setrvačností dojel k mechanikům.
Ricciardo po zastávce baví diváky, musí se probojovávat vpřed, a dokonce se mu podařilo najednou předjet Sainze a Ericssona.
V 11. kole zastavil Kvjat u krajnice s problémem s elektronikou, ztratil dokonce i rádio. O chvíli později zahlásil problémy Verstappen. Přitom ještě chvíli před tím tvrdě bojoval s Perezem.
Will we need a safety car with a marshal on track?Blog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/w6Y8whlymB
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
Ve dvanáctém kole ředitelství závodu muselo povolat safety car kvůli Kvjatově vozu, který nešel za normálních podmínek odklidit.
Do boxů zajel Hamilton, Vettel, Perez a většina pilotů za nimi vyjma Strolla a Hülkenberga. Ti tam zavítali o kolo později, Verstappen mezitím odstoupil.
Max Verstoppen. pic.twitter.com/DuQKq9ZUB9
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) June 25, 2017
Díky safety caru se mohl Bottas dostat do stejného kola jako ostatní. Při restartu si Perez neúspěšně vyšlápl na Vettela. Räikkönenovi se na cílové rovince začal rozpadat vůz, navíc jej předjel Ocon, čímž se dostal na 5. místo. Kvůli úlomkům na trati znova vyjel safety car.
Už za ním Hamilton zpomalil natolik, že do něj Vettel lehce narazil. Ten se navztekal, zvedl ruce, zrychlil, aby se dostal vedle Hamiltona, a ještě do něj ťuknul.
The moment Lewis Hamilton and Sebastian Vettel collided. #AzerbaijanGP ?? pic.twitter.com/EpDY7t195N
— BBCF1 (@bbcf1) June 25, 2017
Restart se zase Vettelovi moc nepovedl a Massa se s force indiemi dostal vedle něj. Vettel nějakým zázračným způsobem zůstal druhý. Tím blázinec neskončil, protože o třetí místo se strhla mela, která vyvrcholila vzájemnou nehodou force indií, při které dostal Räikkönen defekt.
LAP 21/51: And further down the road, after the restart, both Force Indias collideWe're back behind the Safety Car again#AzerbaijanGP ?? pic.twitter.com/grtSMo60nF
— Formula 1 (@F1) June 25, 2017
Tato trojice sice dojela do boxů, ale pokračovat v závodě mohl jen Ocon. Räikkönenovi totiž rotující zbytky pneumatiky zničily monopost. Po páru kolech za safety carem vyvěsilo ředitelství závodu červenou vlajku kvůli množství úlomků na trati.
Pořadí: Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen, Alonso, Sainz, Grosjean, Ericsson, Vandoorne, Bottas, Ocon a Wehrlein.
Za červených vlajek Force India opravila Perezovo auto. To samé se povedlo Räikkönenovi. Oba mají povoleno vyjet dříve na trať, aby mohli nahnat jedno kolo. Oba ale zůstali o kolo pozadu.
Třetí Massa hlásil do rádia problémy. Při restartu se Ricciardo dostal na třetí místo. Čtvrtý zůstal Stroll a Massa se nadále propadal.
Hulkenberg tagged the wall at Turn 7Blog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/fv4XysXvom
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
Z 6. místa vypadl Hülkenberg s ulomeným předním závěsem po kontaktu se zdí. Massa také odstoupil. Mezitím se vpřed posouvá Bottas, ve 26. kole byl na 9. místě. Alonso se pohyboval na 6., Magnussen na 5. příčce.
Hamilton měl problém s opěrkou hlavy, která nebyla plně připevněna. Tým ho instruoval, aby se ji pokusil vrátit na původní místo, což se mu nepovedlo.
Loose headrest for Hamilton. Will they have to pit him?Sky Go: https://t.co/GO7A39wTrhBlog: https://t.co/ZP5sJMaxIQ#SkyF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/H6dDlZEcaM
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 25, 2017
To je mnohem větší problém, než se může zdát, protože Hamilton musel zajet do boxů. Příkaz shora. K tomu všemu Vettel dostal penalizaci STOP&GO 10 vteřin za nebezpečné řízení kvůli incidentu s Hamiltonem. Proto zajel v 34. kole na své místo v boxech. Vettel vyjel těsně před Hamiltonem.
Pořadí: Ricciardo, Stroll, Magnussen, Ocon, Alonso, Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz a 10. Grosjean. Za ním jsou saubery, Vandoorne a Perez s Räikkönenem o kolo pozadu.
Bottas se dostal před Alonsa. Vettel má na zádech Hamiltona. Alonsa si podali i Vettel a Hamilton. Grosjean hlásí problém s brzdami: "Odešly, myslím, že odešly brzdy."
Za třetím Magnussenem se seřadili Ocon a Bottas. Kousek za ním bojuje Hamilton s Vettelem. Grosjean jel do boxů, ale vrátil se na trať.
Alonso v 38. kole hlásí do vysílačky: "Jaká škoda, tento závod jsme mohli vyhrát." O moment později se Ocon i Bottas dostali před Magnussena. Menší vzájemnou kolizi si prožili i piloti Sauberu. Nic vážného se nestalo a stále bojují o 10. místo.
Před Magnussena se dostali i Vettel s Hamiltonem. Bottas si zase vyšlápl na Ocona a dostal se na pódium. Na druhého Strolla mu chybí 12 sekund. O chvíli později na něj začal dotírat Vettel. Mezitím odstoupil Perez.
That move from @LewisHamilton on @OconEsteban and we're at 1️⃣1️⃣1️⃣ OVERTAKES on #PurePitWall ? ? https://t.co/bYIjx0adyf#F1Baku ?? pic.twitter.com/HToRaaYTGt
— PurePitWall (@PurePitWall) June 25, 2017Ve 42. kole se Vettel dostal před Ocona na 4. místo. O kolo později tak činí i Hamilton. Bottas doháněl Strolla na druhém místě, zatímco si Ricciardo poklidně jel na čele.
Räikkönen pár kol před koncem odstoupil. Bottas se dotahoval na Strolla a Hamilton na Vettela. V posledním kole a na cílové rovince ještě Bottas těsně předjel Strolla, takže zvítězil Ricciardo před Bottasem, Strollem, Vettelem a Hamiltonem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.