GP Monaka - závod aneb jako dokáže jedna nehoda zdramatizovat celý závod.
Monacká trať stejně jako včera přivítala piloty velmi teplým počasím, asfalt se přehříval dokonce přes 50 °C. Už před závodem McLaren avizoval, že na Buttonově voze provede úpravy neslučitelné s farc farmé, takže Brit do závodu nastoupí z boxů.
Na startu se nestalo nic závažného, špička si udržela své posty, Hamilton získal jedno místo, Magnussen dvě a po prvním kole zamířil Button s Wehrleinem do boxů.
LAP 17: Disaster for Hulkenberg who has a "major gearbox problem."Blog: https://t.co/gy7mcltIZI Sky Go: https://t.co/yqlBcWKxxl pic.twitter.com/tgfy1RugRk
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) May 28, 2017
O vzruch se postaral až Nico Hülkenberg, tomu v 17. kole selhala převodovka a chvíli se mu kouřilo z auta. Načež zastavil a odstoupil. Zanedlouho poté se první Räikkönen začal dotahovat na pomalé jezdce, což jej zbrzdilo a snížilo rozdíly na špičce.
Hlavní důsledek byl ale v taktických manévrech. Verstappen se pokusil přechytračit Bottase a zajel v 33. kole k mechanikům. Ten a Räikkönen jej napodobili o kolo později.
Ricciardo mezitím využil čistého vzduchu a zajížděl dobrá kola, zastávka v 39. kole jej vyšvihla až na bednu - 3. místo. Vettel zastavil o kolo později, což jej dostalo na první místo před Räikkönena.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 41/78)All the leaders have been into the pits ?The race is on to the finish ?#MonacoGP ?? pic.twitter.com/UGPqpW3zb0
— Formula 1 (@F1) May 28, 2017
Hamilton zvolil podobnou strategii jako Vandoorne, dlouhý stint na ultraměkkých pneumatikách. Vandoorna strategie vynesla na 10., Hamiltona na 7. místo.
V 60. kole kolidoval Wehrlein s Buttonem, což Němce poslalo do bariér před tunelem. Safety car byl jednoznačným řešením, naštěstí se nikomu nic nestalo.
Let's just say Jenson isn't the only one with body fluids in his car... #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/uct83jHCFf
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) May 28, 2017
Zpomalení využil například Verstappen k beztrestné výměně pneumatik. I při zaváděcím vozidle neukočíroval své auto Ericsson, zabodl se do bariér v první zatáčce. Sotva jej odklidili a zavlála zelená vlajka, na stejném místě skončil závod pro Vandoorna při kontaktu s Perezem, který se jej pokusil předjet.
Quite the daftest shunt ever... pic.twitter.com/cv9sncTY6P
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) May 28, 2017
Tím dramatické momenty neskončily, Ricciardo, Bottas a Verstappen vytvořili sendvič a bojovali od restartu o poslední pódiové umístění.
Perez nepřestal s agresivními manévry, v La Raccasse při pokusu o předjetí vrazil do Kvjata a Rus musel následně odstoupit. Nakonec se to nevyplatilo ani Mexičanovi, který se propadl na chvost startovního pole. Mezitím odstoupil Stroll pro přehřívající se brzdy.
LAP 72/78: Collision between PER and KVY ?Race over for KVY15-race points-winning streak looks over for PER#MonacoGP pic.twitter.com/DwbR91Cz4k
— Formula 1 (@F1) May 28, 2017Do konce závodu se už nic dramatického nestalo, takže Ferrari v Monaku oslavilo vítězství po dlouhých 16 letech. Hamilton zachránil, co jen mohl, dojel závod na 7. příčce. Slavit může i Ricciardo, který vytlačil Mercedes z pódia. Naopak Räikkönen nadšený z druhého místa moc není.
Perezova kolize odsunula Force Indii z bodovaných pozic a přerušil tím sérii na bodech od minuloroční VC Rakouska. Naopak posunula na body Magnussena, který měl v závodě defekt a musel absolnovat zastávku v boxech navíc.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.