VC Monaka - kvalifikace: Monacký okruh ukázal zase zajímavou podívanou a nečekané výsledky.
V Monaku piloty přivítalo slunné počasí a trošku vyšší teploty, než očekávali. Před kvalifikací se dělalo na vozech Ocona a Palmera, pilot Renaultu však neměl problém stihnout začátek, Ocon ještě musel chvíli zůstat v boxech.
Nejdříve se na čelo dostali piloti Ferrari, až za nimi se seřadili jezdci Mercedesu. Změny učinil až Verstappen, který se trošku překvapivě probojoval na čelo - o 11 tisícin sekundy.
Po deseti minutách se podařilo vyjet Oconovi a Ricciardo se dostal na první místo. O moment později jej předčil Räikkönen a toho zase Verstappen. Piloti ukazovali, jak jsou rozdíly mezi týmy malé.
Dařilo se McLarenu, oba piloti se jistě pohybovali v postupových vodách. Trápil se ale Hamilton, který se pohyboval na konci první desítky, dokonce byl před ním i Vandoorne.
Asi pět minut před koncem první části se roztočil Grosjean před vlásenkou u kasina. Hned se chtěl otočit do správného směru, ale málem při tom sestřelil toro rosso.
That was a bit close... #MonacoGP pic.twitter.com/sWcudeveHG
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) May 27, 2017
Ericssonovi se podařilo ťuknout do bariéry po výjezdu z tunelu a sundal si zadní pneumatiku z ráfku. Musel hned odstoupit a při tom ještě narušil kolo týmového kolegy. Oběma se kvalifikace nepodařila a skočili na chvostu. Na konci ještě bojoval Grosjean o postupové místo, nakonec se mu podařilo vytlačit Ocona, který nenašel dost sebejistoty na dobré kolo.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q1): @Max33Verstappen quickest so far... #Quali #MonacoGP ?? #F1 pic.twitter.com/fFYBovllyL
— Formula 1 (@F1) May 27, 2017 2. část kvalifikaceHamiltonovi se nedařilo ani v druhé části kvalifikace. Auto málem poslal do bariér. Na čelo šlo znova Ferrari s Räikkönenem vepředu. Nedařilo se ani Grosjeanovi, který zase skončil otočený špatným směrem, tentokrát se díval z únikové zóny za první zatáčkou.
Na třetím místě a dále se seřadili piloti takto: Verstappen, Bottas, Ricciardo. Hamiton až třináctý a po chvíli čtrnáctý. Ztratil skoro 1,3 sekundy. "Něco není v pořádku s autem," hlásil do vysílačky, zamířil do boxů a ještě ho chytli komisaři na převážení.
Verstappen se znova zlepšil na dostřel Icemanovi, ale ten po chvíli odskočil výborným kolem 1.12,231 s a nadělil Holanďanovi půl sekundy.
Big moment for Stoffel Vandoorne in Q2 @latimages pic.twitter.com/FJk5o7jk2G
— Autosport (@autosport) May 27, 2017To nejzajímavější se stalo na konci. Hamilton potřeboval zlepšení, aby postoupil do třetí části. V prvním rychlém kole se mu to nepodařilo, to druhé už vypadalo nadějněji, v druhém sektoru měl asi desetinku navrch oproti desátému.
Jenže kousek před ním - v sekci za plaveckým bazénem - naboural Vandoorne. Hamiltonovi nezbylo než zpomalit a rozloučit se s postupem.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q2): HAM out, BUT into Q3 #Quali #MonacoGP ?? #F1 pic.twitter.com/VwuREgz9wa
— Formula 1 (@F1) May 27, 2017 3. část kvalifikaceV Monaku se ukázal jako nejkonzistnější Kimi Räikkönen, který se ujal vedení i ve třetí části kvalifikace. Celkem překvapivě na něj průběžně třetí týmový kolega ztratil sedm desetin sekundy. Druhý byl v tu dobu Ricciardo. Bottas až čtvrtý a Verstappen pátý.
V druhých pokusech se Bottas vytáhl na druhé místo. Räikkönen se v prvním kole druhého pokusu ještě o desetinku zlepšil, Vettel ho kvůli provozu nedokončil v rozumném čase.
Vettelovi se úplně nepodařilo ideálně zlepšit, posunul se pouze na druhé místo. Ani Bottas se nezlepšil, zůstal třetí. Polepšil si ale Verstappen na čtvrté místo před svého týmového kolegu.
Kimi Räikkönen stanovil ve Formuli 1 nový rekord, jeho dvě pole-position dělí 8 let, 11 měsíců a 6 dní. Naposledy se do čela startovního roštu postavil v Grand Prix Francie 2008, tehdy se psal datum 22. června.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.