VC Monaka - kvalifikace: Monacký okruh ukázal zase zajímavou podívanou a nečekané výsledky.
V Monaku piloty přivítalo slunné počasí a trošku vyšší teploty, než očekávali. Před kvalifikací se dělalo na vozech Ocona a Palmera, pilot Renaultu však neměl problém stihnout začátek, Ocon ještě musel chvíli zůstat v boxech.
Nejdříve se na čelo dostali piloti Ferrari, až za nimi se seřadili jezdci Mercedesu. Změny učinil až Verstappen, který se trošku překvapivě probojoval na čelo - o 11 tisícin sekundy.
Po deseti minutách se podařilo vyjet Oconovi a Ricciardo se dostal na první místo. O moment později jej předčil Räikkönen a toho zase Verstappen. Piloti ukazovali, jak jsou rozdíly mezi týmy malé.
Dařilo se McLarenu, oba piloti se jistě pohybovali v postupových vodách. Trápil se ale Hamilton, který se pohyboval na konci první desítky, dokonce byl před ním i Vandoorne.
Asi pět minut před koncem první části se roztočil Grosjean před vlásenkou u kasina. Hned se chtěl otočit do správného směru, ale málem při tom sestřelil toro rosso.
That was a bit close... #MonacoGP pic.twitter.com/sWcudeveHG
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) May 27, 2017
Ericssonovi se podařilo ťuknout do bariéry po výjezdu z tunelu a sundal si zadní pneumatiku z ráfku. Musel hned odstoupit a při tom ještě narušil kolo týmového kolegy. Oběma se kvalifikace nepodařila a skočili na chvostu. Na konci ještě bojoval Grosjean o postupové místo, nakonec se mu podařilo vytlačit Ocona, který nenašel dost sebejistoty na dobré kolo.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q1): @Max33Verstappen quickest so far... #Quali #MonacoGP ?? #F1 pic.twitter.com/fFYBovllyL
— Formula 1 (@F1) May 27, 2017 2. část kvalifikaceHamiltonovi se nedařilo ani v druhé části kvalifikace. Auto málem poslal do bariér. Na čelo šlo znova Ferrari s Räikkönenem vepředu. Nedařilo se ani Grosjeanovi, který zase skončil otočený špatným směrem, tentokrát se díval z únikové zóny za první zatáčkou.
Na třetím místě a dále se seřadili piloti takto: Verstappen, Bottas, Ricciardo. Hamiton až třináctý a po chvíli čtrnáctý. Ztratil skoro 1,3 sekundy. "Něco není v pořádku s autem," hlásil do vysílačky, zamířil do boxů a ještě ho chytli komisaři na převážení.
Verstappen se znova zlepšil na dostřel Icemanovi, ale ten po chvíli odskočil výborným kolem 1.12,231 s a nadělil Holanďanovi půl sekundy.
Big moment for Stoffel Vandoorne in Q2 @latimages pic.twitter.com/FJk5o7jk2G
— Autosport (@autosport) May 27, 2017To nejzajímavější se stalo na konci. Hamilton potřeboval zlepšení, aby postoupil do třetí části. V prvním rychlém kole se mu to nepodařilo, to druhé už vypadalo nadějněji, v druhém sektoru měl asi desetinku navrch oproti desátému.
Jenže kousek před ním - v sekci za plaveckým bazénem - naboural Vandoorne. Hamiltonovi nezbylo než zpomalit a rozloučit se s postupem.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q2): HAM out, BUT into Q3 #Quali #MonacoGP ?? #F1 pic.twitter.com/VwuREgz9wa
— Formula 1 (@F1) May 27, 2017 3. část kvalifikaceV Monaku se ukázal jako nejkonzistnější Kimi Räikkönen, který se ujal vedení i ve třetí části kvalifikace. Celkem překvapivě na něj průběžně třetí týmový kolega ztratil sedm desetin sekundy. Druhý byl v tu dobu Ricciardo. Bottas až čtvrtý a Verstappen pátý.
V druhých pokusech se Bottas vytáhl na druhé místo. Räikkönen se v prvním kole druhého pokusu ještě o desetinku zlepšil, Vettel ho kvůli provozu nedokončil v rozumném čase.
Vettelovi se úplně nepodařilo ideálně zlepšit, posunul se pouze na druhé místo. Ani Bottas se nezlepšil, zůstal třetí. Polepšil si ale Verstappen na čtvrté místo před svého týmového kolegu.
Kimi Räikkönen stanovil ve Formuli 1 nový rekord, jeho dvě pole-position dělí 8 let, 11 měsíců a 6 dní. Naposledy se do čela startovního roštu postavil v Grand Prix Francie 2008, tehdy se psal datum 22. června.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.