Přípravu na kvalifikaci ovládlo Ferrari, šéf Mercedesu měl hlavu v dlaních.
Už před tréninkem pokračovalo trápení Haasu s brzdami. Pro sobotu a neděli se proto vrátili zpět ke Brembu. S nimi mají více zkušeností a navíc v posledních závodních víkendech učinili pokroky. V sobotu piloty přivítalo hezké počasí, přes 20 stupňů Celsia a obloha bez mráčku.
Sauber introduces McLaren-style T-wing for #RussianGP: https://t.co/TJUaYJLYWR #F1 pic.twitter.com/PbKflbD2ZY
— Motorsport.com (@Motorsport) April 29, 2017Týmy začaly pozvolna a prvních deset minut své svěřence posílaly na trať jen k instalačním kolům. Po necelých patnácti minutách se v 15. zatáčce roztočil domácí miláček Daniil Kvjat, na čele se chvíli ohřívaly red bully, ale hned je vystřídaly ferrari. Hamilton s Bottasem se zařadili až na 3. a 4. místo se ztrátou přes 6 desetin na prvního Vettela.
Mercedesy však jedním měřeným kolem neskončily. Hamilton Vettela předčil o desetinu sekundy, Bottas o desetinu a půl zaostal. Čtvrtou silou nejspíše bude Williams, avšak Toro Rosso, Haas i Force India jim dýchaly na záda. Renault se trápil s problémy, Palmer pocítil ztrátu výkonu a ani v půlce tréninku nezajel měřený čas. McLaren, Sauber i Hülkenberg se pohybovali na konci tabulky s výsledky.
Errrr... ? Very funny guys ?Anyone seen the real #LH44? We've got a Silver Arrow waiting for him here ? #FP3 #RussianGP #F1 pic.twitter.com/siFZwKICiS
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 29, 2017
Grosjean zase zaznamenal problém s brzdami a v druhé zatáčce projel před obrubník mimo trať. Pro Palmera podle Sky Sports znamenají problémy s motorem konečnou pro trénink. Musí nejspíše měnit motor a technici mají hodně práce do kvalifikace.
Po třičtvrtě hodině se na prvních 8 pozicích umístili jezdci Ferrari, Mercedesu, Red Bullu a Williamsu v tomto pořadí. Pět minut před koncem to vypadalo, že Ricciardo odstavuje svůj monopost ke kraji tratě, a dokonce i zastavil a vypnul motor. Po chvíli se znova rozjel a pokračoval, jako by se nic nestalo.
SPEED TRAP: Kimi = rocket man ? #FP3 #RussianGP ?? #F1 pic.twitter.com/89iYASQShN
— Formula 1 (@F1) April 29, 2017Massovi se podařilo probojovat na šesté a Hülkenbergovi na osmé místo. Magnussen ještě vyšoupl Strolla z nejlepší desítky. Ferrari tedy končí znova na čele a podle Teda Krawitze to Toto Wolff komentuje hlavou ve dlaních. Možná zde Ferrari předvádí opravdu dobré výkony a Mercedes ztrácí, více se ale dozvíme v odpolední kvalifikaci, kde všichni vyloží své karty na stůl.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.