Přípravu na kvalifikaci ovládlo Ferrari, šéf Mercedesu měl hlavu v dlaních.
Už před tréninkem pokračovalo trápení Haasu s brzdami. Pro sobotu a neděli se proto vrátili zpět ke Brembu. S nimi mají více zkušeností a navíc v posledních závodních víkendech učinili pokroky. V sobotu piloty přivítalo hezké počasí, přes 20 stupňů Celsia a obloha bez mráčku.
Sauber introduces McLaren-style T-wing for #RussianGP: https://t.co/TJUaYJLYWR #F1 pic.twitter.com/PbKflbD2ZY
— Motorsport.com (@Motorsport) April 29, 2017Týmy začaly pozvolna a prvních deset minut své svěřence posílaly na trať jen k instalačním kolům. Po necelých patnácti minutách se v 15. zatáčce roztočil domácí miláček Daniil Kvjat, na čele se chvíli ohřívaly red bully, ale hned je vystřídaly ferrari. Hamilton s Bottasem se zařadili až na 3. a 4. místo se ztrátou přes 6 desetin na prvního Vettela.
Mercedesy však jedním měřeným kolem neskončily. Hamilton Vettela předčil o desetinu sekundy, Bottas o desetinu a půl zaostal. Čtvrtou silou nejspíše bude Williams, avšak Toro Rosso, Haas i Force India jim dýchaly na záda. Renault se trápil s problémy, Palmer pocítil ztrátu výkonu a ani v půlce tréninku nezajel měřený čas. McLaren, Sauber i Hülkenberg se pohybovali na konci tabulky s výsledky.
Errrr... ? Very funny guys ?Anyone seen the real #LH44? We've got a Silver Arrow waiting for him here ? #FP3 #RussianGP #F1 pic.twitter.com/siFZwKICiS
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 29, 2017
Grosjean zase zaznamenal problém s brzdami a v druhé zatáčce projel před obrubník mimo trať. Pro Palmera podle Sky Sports znamenají problémy s motorem konečnou pro trénink. Musí nejspíše měnit motor a technici mají hodně práce do kvalifikace.
Po třičtvrtě hodině se na prvních 8 pozicích umístili jezdci Ferrari, Mercedesu, Red Bullu a Williamsu v tomto pořadí. Pět minut před koncem to vypadalo, že Ricciardo odstavuje svůj monopost ke kraji tratě, a dokonce i zastavil a vypnul motor. Po chvíli se znova rozjel a pokračoval, jako by se nic nestalo.
SPEED TRAP: Kimi = rocket man ? #FP3 #RussianGP ?? #F1 pic.twitter.com/89iYASQShN
— Formula 1 (@F1) April 29, 2017Massovi se podařilo probojovat na šesté a Hülkenbergovi na osmé místo. Magnussen ještě vyšoupl Strolla z nejlepší desítky. Ferrari tedy končí znova na čele a podle Teda Krawitze to Toto Wolff komentuje hlavou ve dlaních. Možná zde Ferrari předvádí opravdu dobré výkony a Mercedes ztrácí, více se ale dozvíme v odpolední kvalifikaci, kde všichni vyloží své karty na stůl.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.