VC ČÍNY - KVALIFIKACE; Ocitli jsme se na okruhu, který je mnohem více reprezentativnější ohledně porovnání rychlosti týmů. Konečně se lépe dozvíme, jak si stojí Ferrari i Mercedes.
Přestože celý pátek pršelo, v sobotu piloty na okruhu přivítalo suché počasí. Aktivita byla vysoká už od začátku a viděli jsme i nějaké chyby. Grosjean se roztočil v poslední zatáčce, zatímco Hamilton okolo něj projížděl a připsal si nejrychlejší čas. O chvíli později jej překonal Vettel.
Alonso sice předpokládal, že je McLaren pomalý, se svým kolem ale ztratil jen 1,4 sekundy. Jeho týmový kolega zaostal o šest desetin více. Druhou a mnohem závažnější chybu předvedl Giovinazzi, který se také roztočil v poslední zatáčce a zdemoloval tam svůj sauber.
Seconds before the end of Q1 A few metres before the end of his lap Disaster for GIO - and implications for eliminations #ChineseGP ?? pic.twitter.com/GRfaBlQfm8
— Formula 1 (@F1) April 8, 2017Kvůli tomu nemohli piloti dokončit svá rychlá kola. Doplatili na to Max Verstappen, Romain Grosjean nebo Esteban Ocon, kteří by se jistě prali o postup.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (Q1)#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/9VkiBWoPSm
— Formula 1 (@F1) April 8, 20172. část kvalifikace
Na čele se překvapivě zase už od začátku držel Vettel na ferrari s těsným závěsem na něj dotíral Hamilton a za nimi se prala dvojice Räikkönen-Bottas. Ricciardo po prvních pokusech už ztrácel další sekundu a zbytek pole jezdil se ztrátou okolo vteřiny a tři čtvrtě. Alonso ztratil skoro 2 sekundy.
SPEED TRAP: K-MAG = the man ??#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/qffLsELfP1
— Formula 1 (@F1) April 8, 2017Závěr druhé části ukázal dobrou formu Hülkenberga, který se vyhoupnul na 6. místo a zároveň problémy McLarenu a Sauberu, jejichž piloti skončili na chvostu. Giovinazzi pochopitelně nevyjel, i když postoupil. Ještě překvapil Räikkönen, který vyjel na trať a vyšvihl se na první místo.
PROVISIONAL CLASSIFICATION: END OF Q2#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/Yo4yQ0WmzP
— Formula 1 (@F1) April 8, 20173. část kvalifikace
Nejdříve se na první místo dostal Hamilton, i když ve svém kole udělal drobnou chybu. Bottas se zařadil za něj a Räikkönen ztratil 7 desetin na Brita. Vettel se vmáčkl na druhé místo a ztratil jen dvě desetiny sekundy. Další piloti v čele s Ricciardem ztratili přes sekundu.
V posledních pokusech se Hamilton i Ricciardo ještě zlepšili. Bottas se na moment posunul na druhé místo, jenže jej brzy vyšoupl Vettel, a to o pouhou tisícinu sekundy. Pozornost si zaslouží i Hülkenberg, který dojel sedmý.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.