VC ČÍNY - KVALIFIKACE; Ocitli jsme se na okruhu, který je mnohem více reprezentativnější ohledně porovnání rychlosti týmů. Konečně se lépe dozvíme, jak si stojí Ferrari i Mercedes.
Přestože celý pátek pršelo, v sobotu piloty na okruhu přivítalo suché počasí. Aktivita byla vysoká už od začátku a viděli jsme i nějaké chyby. Grosjean se roztočil v poslední zatáčce, zatímco Hamilton okolo něj projížděl a připsal si nejrychlejší čas. O chvíli později jej překonal Vettel.
Alonso sice předpokládal, že je McLaren pomalý, se svým kolem ale ztratil jen 1,4 sekundy. Jeho týmový kolega zaostal o šest desetin více. Druhou a mnohem závažnější chybu předvedl Giovinazzi, který se také roztočil v poslední zatáčce a zdemoloval tam svůj sauber.
Seconds before the end of Q1 A few metres before the end of his lap Disaster for GIO - and implications for eliminations #ChineseGP ?? pic.twitter.com/GRfaBlQfm8
— Formula 1 (@F1) April 8, 2017Kvůli tomu nemohli piloti dokončit svá rychlá kola. Doplatili na to Max Verstappen, Romain Grosjean nebo Esteban Ocon, kteří by se jistě prali o postup.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (Q1)#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/9VkiBWoPSm
— Formula 1 (@F1) April 8, 20172. část kvalifikace
Na čele se překvapivě zase už od začátku držel Vettel na ferrari s těsným závěsem na něj dotíral Hamilton a za nimi se prala dvojice Räikkönen-Bottas. Ricciardo po prvních pokusech už ztrácel další sekundu a zbytek pole jezdil se ztrátou okolo vteřiny a tři čtvrtě. Alonso ztratil skoro 2 sekundy.
SPEED TRAP: K-MAG = the man ??#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/qffLsELfP1
— Formula 1 (@F1) April 8, 2017Závěr druhé části ukázal dobrou formu Hülkenberga, který se vyhoupnul na 6. místo a zároveň problémy McLarenu a Sauberu, jejichž piloti skončili na chvostu. Giovinazzi pochopitelně nevyjel, i když postoupil. Ještě překvapil Räikkönen, který vyjel na trať a vyšvihl se na první místo.
PROVISIONAL CLASSIFICATION: END OF Q2#ChineseGP #Quali ?? pic.twitter.com/Yo4yQ0WmzP
— Formula 1 (@F1) April 8, 20173. část kvalifikace
Nejdříve se na první místo dostal Hamilton, i když ve svém kole udělal drobnou chybu. Bottas se zařadil za něj a Räikkönen ztratil 7 desetin na Brita. Vettel se vmáčkl na druhé místo a ztratil jen dvě desetiny sekundy. Další piloti v čele s Ricciardem ztratili přes sekundu.
V posledních pokusech se Hamilton i Ricciardo ještě zlepšili. Bottas se na moment posunul na druhé místo, jenže jej brzy vyšoupl Vettel, a to o pouhou tisícinu sekundy. Pozornost si zaslouží i Hülkenberg, který dojel sedmý.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.