VC AUSTRÁLIE - KVALIFIKACE; Piloti poprvé v letošním ročníku F1 mohli naostro porovnat své síly. Jak to dopadlo?
Po nehodě v posledním tréninku mechanici ještě opravovali Strollovi vůz, ale stihli to a mladého Kanaďana jsme mohli na trati vidět už sedm minut do konce. Naopak to fungovalo u McLarenu, Vandoorne musel z trati do boxů pro technické problémy. Následně se ale kvalifikace účastnil
Mladíkům se moc nedařilo, Ocon ještě pár minut před koncem zůstával na nepostupovém místě, i když jeho týmový kolega pobýval pohodlně v první desítce. Nakonec se mu povedlo se poměrně těsně dostat mezi postupující.
Ani nováček v Haasu Kevin Magnussen se nevyhnul drobné chybce a vyjel ve 12. zatáčce hodně mimo trať. Chyboval i Giovinazzi v předposlední zatáčce, takže své závěrečné kolo zabalil a spokojil se s první nepostupovou pozicí. Na týmového kolegu ztratil dvě desetiny sekundy.
Na špičce se nedělo nic zvláštního, mercedesy, red bully i ferrari bez problémů postoupily. Vysoko se držel i druhý renault nebo force india.
Z první části nepostupuji: Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll a Palmer.
2. část kvalifikaceAni začátek prostřední části nepřinesl na úvod překvapení, na čelo šly mercedesy, těsně za ně šli piloti Ferrari a po nich Red Bull. Potíže hlásil Alonso, kterému zase chyběl výkon pohonné jednotky.
Poměrně dobře si vedli piloti Toro Rosso, kteří nejdříve hráli roli čtvrtého nejrychlejšího týmu, než se mezi ně a Red Bull vklínil Massa. Dlouho se tedy bojovalo jen o poslední postupové místo, které okupoval Pérez. Jeho týmový kolega na něj ztrácel skoro dvě desetiny sekundy.
Při závěrečných pokusech se ale pořadí zpřeházelo. Na moment se do TOP10 podíval Hülkenberg s renaultem, nakonec se tam kromě čtyř nejlepších a Massy dostal Grosjean.
Vypadávají: Pérez, Hülkenberg, Alonso, Ocon a Ericsson.
3. část kvalifikaceUž při nájezdu do rychlého kola Räikkönen hlásil kapky deště, tým mu potvrdil, že trošku prší, ale ne moc. Nejdříve protnul cílovou pásku prvního rychlého kola Bottas, kterého o chvíli poději jen o dvě tisíciny sekundy překonal Sebastian Vettel. Hamilton ale potvrdil, kdo tu bude bojovat o titul a zajel o tři desetiny rychlejší kolo.
Räikkönen zaostal téměř o sekundu za Britem. Na začátku se na trať vydali ještě piloti Red Bullu, jenže domácí miláček Daniel Ricciardo nezvládl 14. zatáčku a zadní částí svého auta narazil do bariér. Zavlály červené vlajky, které navíc zkazily rychlé kolo jeho týmovému kolegovi.
RED FLAG: Daniel Ricciardo crashes out of #AusGP qualifying.Live blog: https://t.co/xJZYliNa59 Sky Go: https://t.co/49ruG6DGhL pic.twitter.com/wxBJqSv98V
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) March 25, 2017
Po restartu se na trať vydal Grosjean. S probrzděním v předposlední zatáčce ztratil sekundu a půl. Bottas zatlačil na pilu a dostal se na provizorní pole position, hned vzápětí jej překonal Hamilton. Se ztrátou druhého místa se nechtěl smířit Vettel a těsně si ho vzal zpět, zatímco Räikönen zůstal čtvrtý.
Za ním skončil Verstappen s Grosjeanem, Massa, oba piloti Toro Rosso, desátý Ricciardo nezajel žádný čas.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.