VC AUSTRÁLIE - KVALIFIKACE; Piloti poprvé v letošním ročníku F1 mohli naostro porovnat své síly. Jak to dopadlo?
Po nehodě v posledním tréninku mechanici ještě opravovali Strollovi vůz, ale stihli to a mladého Kanaďana jsme mohli na trati vidět už sedm minut do konce. Naopak to fungovalo u McLarenu, Vandoorne musel z trati do boxů pro technické problémy. Následně se ale kvalifikace účastnil
Mladíkům se moc nedařilo, Ocon ještě pár minut před koncem zůstával na nepostupovém místě, i když jeho týmový kolega pobýval pohodlně v první desítce. Nakonec se mu povedlo se poměrně těsně dostat mezi postupující.
Ani nováček v Haasu Kevin Magnussen se nevyhnul drobné chybce a vyjel ve 12. zatáčce hodně mimo trať. Chyboval i Giovinazzi v předposlední zatáčce, takže své závěrečné kolo zabalil a spokojil se s první nepostupovou pozicí. Na týmového kolegu ztratil dvě desetiny sekundy.
Na špičce se nedělo nic zvláštního, mercedesy, red bully i ferrari bez problémů postoupily. Vysoko se držel i druhý renault nebo force india.
Z první části nepostupuji: Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll a Palmer.
2. část kvalifikaceAni začátek prostřední části nepřinesl na úvod překvapení, na čelo šly mercedesy, těsně za ně šli piloti Ferrari a po nich Red Bull. Potíže hlásil Alonso, kterému zase chyběl výkon pohonné jednotky.
Poměrně dobře si vedli piloti Toro Rosso, kteří nejdříve hráli roli čtvrtého nejrychlejšího týmu, než se mezi ně a Red Bull vklínil Massa. Dlouho se tedy bojovalo jen o poslední postupové místo, které okupoval Pérez. Jeho týmový kolega na něj ztrácel skoro dvě desetiny sekundy.
Při závěrečných pokusech se ale pořadí zpřeházelo. Na moment se do TOP10 podíval Hülkenberg s renaultem, nakonec se tam kromě čtyř nejlepších a Massy dostal Grosjean.
Vypadávají: Pérez, Hülkenberg, Alonso, Ocon a Ericsson.
3. část kvalifikaceUž při nájezdu do rychlého kola Räikkönen hlásil kapky deště, tým mu potvrdil, že trošku prší, ale ne moc. Nejdříve protnul cílovou pásku prvního rychlého kola Bottas, kterého o chvíli poději jen o dvě tisíciny sekundy překonal Sebastian Vettel. Hamilton ale potvrdil, kdo tu bude bojovat o titul a zajel o tři desetiny rychlejší kolo.
Räikkönen zaostal téměř o sekundu za Britem. Na začátku se na trať vydali ještě piloti Red Bullu, jenže domácí miláček Daniel Ricciardo nezvládl 14. zatáčku a zadní částí svého auta narazil do bariér. Zavlály červené vlajky, které navíc zkazily rychlé kolo jeho týmovému kolegovi.
RED FLAG: Daniel Ricciardo crashes out of #AusGP qualifying.Live blog: https://t.co/xJZYliNa59 Sky Go: https://t.co/49ruG6DGhL pic.twitter.com/wxBJqSv98V
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) March 25, 2017
Po restartu se na trať vydal Grosjean. S probrzděním v předposlední zatáčce ztratil sekundu a půl. Bottas zatlačil na pilu a dostal se na provizorní pole position, hned vzápětí jej překonal Hamilton. Se ztrátou druhého místa se nechtěl smířit Vettel a těsně si ho vzal zpět, zatímco Räikönen zůstal čtvrtý.
Za ním skončil Verstappen s Grosjeanem, Massa, oba piloti Toro Rosso, desátý Ricciardo nezajel žádný čas.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.