V Malajsii triumfoval Alonso, Fisichella dnes nedojel. Mužem závodu Jarno Trulli, bavičem Ralf Schumacher.
Ve druhém kole hravě předjel na cílové rovince Jenson Button stříbrný šíp Kimiho Raikkonena. Ustaly i další, většinou neúspěšné, předjížděcí manévry a do třetího kola jezdci vjížděli v pořadí Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Button, Raikkonen, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa, M. Schumacher, Villeneuve, Davidson, Karthikeyan, Monteiro, Albers. Včera jsme v souvislosti s týmem BAR Honda psali o pomalu, ale jistě meloucích božích mlýnech. Dnes jsme viděli, jak jistě opravdu melou. Z motoru Jensona Buttona se zakouřilo ve třetím kole, druhá Honda pod kapotou vozu Anthonyho Davidsona vzplála o 20s později!
V následujících kolech se pouze zvětšovaly rozestupy mezi vozy. V desátém kole už vedl Alonso o 6s před Trullim, Fisichella ztrácel další 2s. Michael Schumacher byl v hloubi pole už 35s za Alonsem, který jezdil jedno nejrychlejší kolo za druhým. Na Kimiho Raikkonena začal útočit Nick Heidfeld, ale Fin je dokázal udržet za zády. Řádné zastávky v boxech zahájil Christian Klien v 19. kole. Jak se později ukázalo, z dokončivších pilotů zvolili všichni dvouzastávkovou strategii, která bude v letošní sezóně pravděpodobně skoro pravidlem.
Od třiadvacátého kola předváděli pěkný souboj Rubens Barrichello s Markem Webberem, který před Brazilce vyjel na trať z pit-lane. Ve čtyřiadvacátém kole znovu vylepšil nejrychlejší kolo závodu Kimi Raikkonen, ale v následujícím kole mu explodovala pravá zadní pneumatika Michelin a bylo po nadějích. V první zatáčce 28. kola vyjel do písku se zablokovanými koly Jacques Villeneuve a závod pro něj skončil. A kdo ví, jestli podruhé a definitivně neskončila jeho závodní kariéra.
Na prvních místech jeli Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher a Heidfeld. Napětí narůstalo v čtyřčlené skupince vedené Fisichellou, podobně jako za Barrichellem, který brzdil oba Red Bully Coultharda a Kliena, s malým odstupem následované Michaelem Schumacherem. V 34. kole se Mark Webber pokusil zaútočit na Giancarla Fisichellu, ale neuspěl a na výjezdu měl malou rychlost. Toho využil Ralf Schumacher, který ovšem znovu předvedl svůj špatný odhad a poškodil si o Webberův Williams svoje přední přítlačné křídlo.
Navíc jej předjel Nick Heidfeld s druhým Williamsem, ale před Webbera se dostat nestihl. Naopak Ralf se nevzdal a zaútočil pro změnu na Heidfelda, tentokrát naštěstí bez kolize, ale znovu marně. O dvě kola později předjel pěkným manévrem David Coulthard rudé Ferrari Rubense Barrichella, na kterého okamžitě začal útočit i druhý Red Bull řízený Christianem Klienem. Ten uspěl nakonec také.
V poslední zatáčce 37. kola se Webber vnějškem pokusil předjet Fisichellu. Byl v zatáčce dříve asi o polovinu délky vozu, ale Fisichella dostal smyk a do Webbera narazil. Oba ze závodu odstoupili. Kolize bude vyšetřována, ale možnou příčinou mohly být zbytky staré pneumatiky, do kterých Fisichella na rovince najel. Při druhé zastávce vyměnil Ralf Schumacher lehce poškozené přední přítlačné křídlo. A když o dvě kola později odjížděl od mechaniků Montoya, vyjel na rovinku těsně před Ralfem, ale pomalu se mu dokázal vzdálit.
Do 45. kola tedy vozy vjížděly v pořadí Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, M. Schumacher, Coulthard, Klien, Massa, Raikkonen, Barrichello, Karthikeyan, Monteiro a Albers. Schumi však ještě musel do boxů, vrátil se 7. místo. Rubens Barrichello ze závodu odstoupil v 51. kole. O poslední zajímavý moment se postaral Felipe Massa, který se pokusil předjet Kimiho Raikkonena, ale ten jej s ledovým klidem nechal probrzdit. V posledních deseti kolech se už nic nezměnilo.
Na stupních vítězů byli první tři viditelně vyčerpaní, Fernando Alonso se s problémy udržel na nohách. Ale zaslouží si obdiv, všichni tři. A nejvíc možná právě nedoceněný a z Renaultu vypuzený Jarno Trulli, který Toyotě přivezl první pódiové umístění. Foto: Fernando Alonso, West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Panasonic Toyota Racing, BMW Motorsport, Sauber Petronas, Scuderia Ferrari
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.