V Malajsii triumfoval Alonso, Fisichella dnes nedojel. Mužem závodu Jarno Trulli, bavičem Ralf Schumacher.
Ve druhém kole hravě předjel na cílové rovince Jenson Button stříbrný šíp Kimiho Raikkonena. Ustaly i další, většinou neúspěšné, předjížděcí manévry a do třetího kola jezdci vjížděli v pořadí Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Button, Raikkonen, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa, M. Schumacher, Villeneuve, Davidson, Karthikeyan, Monteiro, Albers. Včera jsme v souvislosti s týmem BAR Honda psali o pomalu, ale jistě meloucích božích mlýnech. Dnes jsme viděli, jak jistě opravdu melou. Z motoru Jensona Buttona se zakouřilo ve třetím kole, druhá Honda pod kapotou vozu Anthonyho Davidsona vzplála o 20s později!
V následujících kolech se pouze zvětšovaly rozestupy mezi vozy. V desátém kole už vedl Alonso o 6s před Trullim, Fisichella ztrácel další 2s. Michael Schumacher byl v hloubi pole už 35s za Alonsem, který jezdil jedno nejrychlejší kolo za druhým. Na Kimiho Raikkonena začal útočit Nick Heidfeld, ale Fin je dokázal udržet za zády. Řádné zastávky v boxech zahájil Christian Klien v 19. kole. Jak se později ukázalo, z dokončivších pilotů zvolili všichni dvouzastávkovou strategii, která bude v letošní sezóně pravděpodobně skoro pravidlem.
Od třiadvacátého kola předváděli pěkný souboj Rubens Barrichello s Markem Webberem, který před Brazilce vyjel na trať z pit-lane. Ve čtyřiadvacátém kole znovu vylepšil nejrychlejší kolo závodu Kimi Raikkonen, ale v následujícím kole mu explodovala pravá zadní pneumatika Michelin a bylo po nadějích. V první zatáčce 28. kola vyjel do písku se zablokovanými koly Jacques Villeneuve a závod pro něj skončil. A kdo ví, jestli podruhé a definitivně neskončila jeho závodní kariéra.
Na prvních místech jeli Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher a Heidfeld. Napětí narůstalo v čtyřčlené skupince vedené Fisichellou, podobně jako za Barrichellem, který brzdil oba Red Bully Coultharda a Kliena, s malým odstupem následované Michaelem Schumacherem. V 34. kole se Mark Webber pokusil zaútočit na Giancarla Fisichellu, ale neuspěl a na výjezdu měl malou rychlost. Toho využil Ralf Schumacher, který ovšem znovu předvedl svůj špatný odhad a poškodil si o Webberův Williams svoje přední přítlačné křídlo.
Navíc jej předjel Nick Heidfeld s druhým Williamsem, ale před Webbera se dostat nestihl. Naopak Ralf se nevzdal a zaútočil pro změnu na Heidfelda, tentokrát naštěstí bez kolize, ale znovu marně. O dvě kola později předjel pěkným manévrem David Coulthard rudé Ferrari Rubense Barrichella, na kterého okamžitě začal útočit i druhý Red Bull řízený Christianem Klienem. Ten uspěl nakonec také.
V poslední zatáčce 37. kola se Webber vnějškem pokusil předjet Fisichellu. Byl v zatáčce dříve asi o polovinu délky vozu, ale Fisichella dostal smyk a do Webbera narazil. Oba ze závodu odstoupili. Kolize bude vyšetřována, ale možnou příčinou mohly být zbytky staré pneumatiky, do kterých Fisichella na rovince najel. Při druhé zastávce vyměnil Ralf Schumacher lehce poškozené přední přítlačné křídlo. A když o dvě kola později odjížděl od mechaniků Montoya, vyjel na rovinku těsně před Ralfem, ale pomalu se mu dokázal vzdálit.
Do 45. kola tedy vozy vjížděly v pořadí Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, M. Schumacher, Coulthard, Klien, Massa, Raikkonen, Barrichello, Karthikeyan, Monteiro a Albers. Schumi však ještě musel do boxů, vrátil se 7. místo. Rubens Barrichello ze závodu odstoupil v 51. kole. O poslední zajímavý moment se postaral Felipe Massa, který se pokusil předjet Kimiho Raikkonena, ale ten jej s ledovým klidem nechal probrzdit. V posledních deseti kolech se už nic nezměnilo.
Na stupních vítězů byli první tři viditelně vyčerpaní, Fernando Alonso se s problémy udržel na nohách. Ale zaslouží si obdiv, všichni tři. A nejvíc možná právě nedoceněný a z Renaultu vypuzený Jarno Trulli, který Toyotě přivezl první pódiové umístění. Foto: Fernando Alonso, West McLaren Mercedes, Renault F1 Team, Panasonic Toyota Racing, BMW Motorsport, Sauber Petronas, Scuderia Ferrari
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.