Jak probíhala kvalifikace na VC Velké Británie?
Kvalifikace se nezúčastní Marcus Ericsson, který tvrdě boural ve třetím tréninku a jeho auto se nestihlo opravit. Dále dostane Sebastian Vettel trest 5 míst na startu, jelikož musel měnit převodovku. To se netýká výměny z pátku, ale výměny ze sobotního rána.
Mercedesy se možná i pod hrozbou přeháňky vydaly hned na trať, Rosberg se s časem 1:30,724 usadil na čele těsně před Hamiltonem. Letos se komisaři rozhodli tvrdě trestat piloty, kteří vyjedou v některých zatáčkách mimo trať. Palmer toto pravidlo pocítil hned při prvním rychlém kole, vyjel mimo trať v Copse a jeho čas mu byl smazán.
Po osmi minutách jde na 3. místo Verstappen, Ricciardo si polepšuje na 4. místo, zatímco piloti Ferrari nevyjeli a zatímco byl smazán čas i Magnussenovi. Vettel se řadí na 4. místo mezi red bully. V zápětí jej překonává týmový kolega Räikkönen.
Mimo postup se pět minut do konce nacházejí manory, Gutierrez, Nasr a bez času Pérez a Ericsson. Mexičan si hned připisuje čas, což posouvá mezi nepostupující Magnussena. Gutierrez se zachraňuje na úkor týmového kolegy, který se také zlepšuje a vyšoupl Palmera. Mimo postup tedy manory, renaulty a saubery.
Magnussen se zachraňuje a jde před Buttona, který stojí v boxech, což se mu nevyplácí, jelikož je vytlačen mimo postup. Z Q1 vypadávají: Button, Palmer, Harjanto, Wehrlein, Nasr a Ericsson.
Co se to děje? Button odešel zklamaný ze své garáže s jedním mechanikem, o chvíli později však běží rychle zpátky do garáže a usedá zpět do auta. Je však stále napsaný mezi piloty, kteří nepostupují, nejspíše očekává, že bude Magnussenův čas vymazán. Potvrzení však nepřišlo do začátku Q2. Nakonec ničí čas nebyl vymazán.
2. část kvalifikaceMercedesy vyjely hned na začátku druhé části kvalifikace na měkkých pneumatikách. Hamilton jde do čela s časem 1:29,243 min, což je o třičtvrtě sekundu rychlejší než Rosbergův čas. Na třetí místo jde Verstappen, za něj se řadí kolega Ricciardo. Za nimi jsou force indie.
Svou pernou chvilku si odbyl Räikkönen, když se roztočil při nájezdu do rychlého kola, jeho týmový kolega Vettel se jako v první části kvalifikace řadí za Verstappena na 4. místo. Mimo postup pět minut před koncem jsou Perez, Kvjat, Gutierrez, Massa, Magnussen a Räikkönen, který nezajel žádný čas.
Iceman má tedy jen jediný pokus, aby zajel čas, který jej posune do poslední části kvalifikace, ale probržďuje a vyjíždí mimo čas. Měl by stihnout ještě jedno kolo. Při něm trošku zajel za traťové limity, uvidíme, co na to komisaři. Posouvá se na 6. místo. Zachraňuje se i Pérez, kterého vytláčí Sainz. Vypadávají: Pérez, Massa, Grosjean, Gutierrez, Kvjat a Magnussen.
3. část kvalifikacePrvní na trať vyjíždí Nico Rosberg a za ním Hamilton. Na trati jsou všechny vozy. Hamilton je hned na začátku na čele s časem 1:29,339 min, náskok na Rosberga je čtvrt sekundy. Na třetí místo jde tradičně Verstappen, je necelou sekundu za Hamiltonem, za něj jde Ricciardo, Räikkönen a Vettel, který chyboval ve Stowe.
Hamiltonův čas byl smazán! Rosberg se posouvá na čelo a všichni piloti o jedno místo, Hamilton jasně vyjel mimo trať v Copse. Hamilton jako první tedy vyjíždí na trať na druhé pokusy. Za ním následují ostatní piloti. A Hamilton jde znova na první místo o 3 desetiny. Všichni ostatní piloti však mají své rychlé kolo před sebou.
Rosberg se ale nezlepšuje, nezlepšují se ani Verstappen, Ricciardo a ani obě ferrari. Další čas se maže Fernandu Alonsovi, který tedy končí na 10. místě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.