Jak probíhala kvalifikace na VC Velké Británie?
Kvalifikace se nezúčastní Marcus Ericsson, který tvrdě boural ve třetím tréninku a jeho auto se nestihlo opravit. Dále dostane Sebastian Vettel trest 5 míst na startu, jelikož musel měnit převodovku. To se netýká výměny z pátku, ale výměny ze sobotního rána.
Mercedesy se možná i pod hrozbou přeháňky vydaly hned na trať, Rosberg se s časem 1:30,724 usadil na čele těsně před Hamiltonem. Letos se komisaři rozhodli tvrdě trestat piloty, kteří vyjedou v některých zatáčkách mimo trať. Palmer toto pravidlo pocítil hned při prvním rychlém kole, vyjel mimo trať v Copse a jeho čas mu byl smazán.
Po osmi minutách jde na 3. místo Verstappen, Ricciardo si polepšuje na 4. místo, zatímco piloti Ferrari nevyjeli a zatímco byl smazán čas i Magnussenovi. Vettel se řadí na 4. místo mezi red bully. V zápětí jej překonává týmový kolega Räikkönen.
Mimo postup se pět minut do konce nacházejí manory, Gutierrez, Nasr a bez času Pérez a Ericsson. Mexičan si hned připisuje čas, což posouvá mezi nepostupující Magnussena. Gutierrez se zachraňuje na úkor týmového kolegy, který se také zlepšuje a vyšoupl Palmera. Mimo postup tedy manory, renaulty a saubery.
Magnussen se zachraňuje a jde před Buttona, který stojí v boxech, což se mu nevyplácí, jelikož je vytlačen mimo postup. Z Q1 vypadávají: Button, Palmer, Harjanto, Wehrlein, Nasr a Ericsson.
Co se to děje? Button odešel zklamaný ze své garáže s jedním mechanikem, o chvíli později však běží rychle zpátky do garáže a usedá zpět do auta. Je však stále napsaný mezi piloty, kteří nepostupují, nejspíše očekává, že bude Magnussenův čas vymazán. Potvrzení však nepřišlo do začátku Q2. Nakonec ničí čas nebyl vymazán.
2. část kvalifikaceMercedesy vyjely hned na začátku druhé části kvalifikace na měkkých pneumatikách. Hamilton jde do čela s časem 1:29,243 min, což je o třičtvrtě sekundu rychlejší než Rosbergův čas. Na třetí místo jde Verstappen, za něj se řadí kolega Ricciardo. Za nimi jsou force indie.
Svou pernou chvilku si odbyl Räikkönen, když se roztočil při nájezdu do rychlého kola, jeho týmový kolega Vettel se jako v první části kvalifikace řadí za Verstappena na 4. místo. Mimo postup pět minut před koncem jsou Perez, Kvjat, Gutierrez, Massa, Magnussen a Räikkönen, který nezajel žádný čas.
Iceman má tedy jen jediný pokus, aby zajel čas, který jej posune do poslední části kvalifikace, ale probržďuje a vyjíždí mimo čas. Měl by stihnout ještě jedno kolo. Při něm trošku zajel za traťové limity, uvidíme, co na to komisaři. Posouvá se na 6. místo. Zachraňuje se i Pérez, kterého vytláčí Sainz. Vypadávají: Pérez, Massa, Grosjean, Gutierrez, Kvjat a Magnussen.
3. část kvalifikacePrvní na trať vyjíždí Nico Rosberg a za ním Hamilton. Na trati jsou všechny vozy. Hamilton je hned na začátku na čele s časem 1:29,339 min, náskok na Rosberga je čtvrt sekundy. Na třetí místo jde tradičně Verstappen, je necelou sekundu za Hamiltonem, za něj jde Ricciardo, Räikkönen a Vettel, který chyboval ve Stowe.
Hamiltonův čas byl smazán! Rosberg se posouvá na čelo a všichni piloti o jedno místo, Hamilton jasně vyjel mimo trať v Copse. Hamilton jako první tedy vyjíždí na trať na druhé pokusy. Za ním následují ostatní piloti. A Hamilton jde znova na první místo o 3 desetiny. Všichni ostatní piloti však mají své rychlé kolo před sebou.
Rosberg se ale nezlepšuje, nezlepšují se ani Verstappen, Ricciardo a ani obě ferrari. Další čas se maže Fernandu Alonsovi, který tedy končí na 10. místě.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.