Jak probíhala kvalifikace na VC Velké Británie?
Kvalifikace se nezúčastní Marcus Ericsson, který tvrdě boural ve třetím tréninku a jeho auto se nestihlo opravit. Dále dostane Sebastian Vettel trest 5 míst na startu, jelikož musel měnit převodovku. To se netýká výměny z pátku, ale výměny ze sobotního rána.
Mercedesy se možná i pod hrozbou přeháňky vydaly hned na trať, Rosberg se s časem 1:30,724 usadil na čele těsně před Hamiltonem. Letos se komisaři rozhodli tvrdě trestat piloty, kteří vyjedou v některých zatáčkách mimo trať. Palmer toto pravidlo pocítil hned při prvním rychlém kole, vyjel mimo trať v Copse a jeho čas mu byl smazán.
Po osmi minutách jde na 3. místo Verstappen, Ricciardo si polepšuje na 4. místo, zatímco piloti Ferrari nevyjeli a zatímco byl smazán čas i Magnussenovi. Vettel se řadí na 4. místo mezi red bully. V zápětí jej překonává týmový kolega Räikkönen.
Mimo postup se pět minut do konce nacházejí manory, Gutierrez, Nasr a bez času Pérez a Ericsson. Mexičan si hned připisuje čas, což posouvá mezi nepostupující Magnussena. Gutierrez se zachraňuje na úkor týmového kolegy, který se také zlepšuje a vyšoupl Palmera. Mimo postup tedy manory, renaulty a saubery.
Magnussen se zachraňuje a jde před Buttona, který stojí v boxech, což se mu nevyplácí, jelikož je vytlačen mimo postup. Z Q1 vypadávají: Button, Palmer, Harjanto, Wehrlein, Nasr a Ericsson.
Co se to děje? Button odešel zklamaný ze své garáže s jedním mechanikem, o chvíli později však běží rychle zpátky do garáže a usedá zpět do auta. Je však stále napsaný mezi piloty, kteří nepostupují, nejspíše očekává, že bude Magnussenův čas vymazán. Potvrzení však nepřišlo do začátku Q2. Nakonec ničí čas nebyl vymazán.
2. část kvalifikaceMercedesy vyjely hned na začátku druhé části kvalifikace na měkkých pneumatikách. Hamilton jde do čela s časem 1:29,243 min, což je o třičtvrtě sekundu rychlejší než Rosbergův čas. Na třetí místo jde Verstappen, za něj se řadí kolega Ricciardo. Za nimi jsou force indie.
Svou pernou chvilku si odbyl Räikkönen, když se roztočil při nájezdu do rychlého kola, jeho týmový kolega Vettel se jako v první části kvalifikace řadí za Verstappena na 4. místo. Mimo postup pět minut před koncem jsou Perez, Kvjat, Gutierrez, Massa, Magnussen a Räikkönen, který nezajel žádný čas.
Iceman má tedy jen jediný pokus, aby zajel čas, který jej posune do poslední části kvalifikace, ale probržďuje a vyjíždí mimo čas. Měl by stihnout ještě jedno kolo. Při něm trošku zajel za traťové limity, uvidíme, co na to komisaři. Posouvá se na 6. místo. Zachraňuje se i Pérez, kterého vytláčí Sainz. Vypadávají: Pérez, Massa, Grosjean, Gutierrez, Kvjat a Magnussen.
3. část kvalifikacePrvní na trať vyjíždí Nico Rosberg a za ním Hamilton. Na trati jsou všechny vozy. Hamilton je hned na začátku na čele s časem 1:29,339 min, náskok na Rosberga je čtvrt sekundy. Na třetí místo jde tradičně Verstappen, je necelou sekundu za Hamiltonem, za něj jde Ricciardo, Räikkönen a Vettel, který chyboval ve Stowe.
Hamiltonův čas byl smazán! Rosberg se posouvá na čelo a všichni piloti o jedno místo, Hamilton jasně vyjel mimo trať v Copse. Hamilton jako první tedy vyjíždí na trať na druhé pokusy. Za ním následují ostatní piloti. A Hamilton jde znova na první místo o 3 desetiny. Všichni ostatní piloti však mají své rychlé kolo před sebou.
Rosberg se ale nezlepšuje, nezlepšují se ani Verstappen, Ricciardo a ani obě ferrari. Další čas se maže Fernandu Alonsovi, který tedy končí na 10. místě.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.